کد خبر 1399821
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
.

تهران امروز شاهد فعالیت گسترده هیئات مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود همزمان با روز عید غدیر خم در مهمانی ده کیلومتری غدیر است.

به گزارش مشرق، عید غدیر که به عید الله اکبر مشهور است، از والاترین و ارزشمندترین اعیاد اسلامی به شمار می‌رود، عیدی که هیچ روزی در طول سال فرخنده‌‏تر و مبارک‏‌تر از آن نزد شیعیان وجود ندارد. شیعیان و مسلمانان هر ساله در ایام عید قربان تا غدیر خود را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم و جشن‌های روز عید غدیر آماده می‌کنند و در این روز برای اطعام به نیازمندان برنامه‌ریزی می‌کنند، چرا که اطعام و ضیافت در این روز بسیار سفارش شده است.

امروز و به مناسبت عید غدیر، هیئات مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود همزمان با روز عید غدیر خم اقدام به برگزاری مهمانی ده کیلومتری غدیر در مسیر چهارراه پارک‌وی تا چهارراه ولیعصر (عج) کردند تا در این روز خجسته با برگزاری برنامه‌های مختلف شاد پیوند «نبوت» و «امامت» را در نقطه اوج خود یعنی روز غدیر جشن بگیرند؛ اتفاقی زیبا که تداعی کننده پیاده روی اربعین بود. مردم تهران امروز نشان دادند که غدیر گره محکمی برای رشته دیانت و تکمیل رسالت است.

برپایی موکب‌های مردمی که تعداد آن به بیش از ۶۰۰ موکب می‌رسد در حد فاصل ابتدای چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی توسط دوستداران و عاشقان راه امیرمومنان علی (ع) اعم از پیر و جوان، دانش آموز و هیأتی ها، زن و مرد برپا شده است تا از محبان ولایت و امامت پذیرایی کنند؛ مهمانان مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر امروز نمک گیر سفره با کرامت علوی شده اند.

اشتیاق زائد الوصف موکب داران و شرکت کنندگان در مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر جلوه‌ای از دلدادگی و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که نشان می‌دهد محبت و ارادت مردم ایران به امیرمومنان علی (ع) به گونه‌ای با جوهر و سرشت آنان عجین شده است.

حضور پرشور و خانوادگی تهرانی‌ها در مهمانی غدیر

طبق گفته بسیاری از موکب داران از شامگاه گذشته برای برپایی موکب در محل معین مستقر و از بامداد اقدام به تهیه و انتقال شربت و شیرینی کردند تا وقتی مهمانان امیر مؤمنان علی (ع) راس ساعت ۱۸ آمدند بتوانند آبرومندانه و به بهترین شکل از آنان پذیرایی کنند.

لازم به تاکید است طبق اعلام ستاد مردمی برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری» عید غدیر از عموم شهروندان خواسته شده برای حضور در این جشن بزرگ عید الله الاکبر، از خطوط مترو تهران استفاده کنند.

حضور پرشور و خانوادگی تهرانی‌ها در مهمانی غدیر

شهروندانی هم که با اتومبیل شخصی راهی مسیر برپایی این جشن بزرگ شده اند با همکاری نیروی ناجا می‌توانند خودروی خود را در خیابان طالقانی، بلوار کشاورز، خیابان کریم‌خان، خیابان زرتشت، خیابان فاطمی، خیابان مطهری، خیابان بهشتی، خیابان وزرا، بلوار آفریقا، خیابان گاندی، بزرگراه حقانی، خیابان ملاصدرا، بزرگراه نیایش، بزرگراه کردستان، بزرگراه چمران و پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی پارک کنند.

حضور پرشور و خانوادگی تهرانی‌ها در مهمانی غدیر

پیش بینی می‌شود در طول چند ساعت مدت مهمونی ۱۰ کیلومتری، قریب به ۲ میلیون مهمان شرکت خواهند داشت.

مهمانان غدیر با سربندهای یا امیرالمومنین (ع)

هم اکنون نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، عوامل انتظامی شهرداری تهران بزرگ، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، راهنمایی و رانندگی در حال خدمت رسانی به مهمانان حاضر در مسیر ۱۰ کیلومتری از چهارراه ولیعصر تا چهار راه پارک وی هستند.

حاضران در مسیر با سربندهای منقش به ذکر یا امیرالمومنین (ع) که به پیشانی و یا بازو بسته اند در حال طی کردن مسیر معین شده هستند.

ورزش باستانی جانبازان

یکی از غرفه‌ها که نظر هر بیننده و شرکت کننده ای را به خود جلب می‌کرد اجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران جانباز نخاعی تهران باشگاه بقیه الله (عج) است که با نوای مرشد که در عظمت امام علی (ع) می‌خواند، همراه است.

توزیع پرچم‌های منقش به «من غدیری ام» از دیگر اقداماتی است که توسط هیئات مذهبی در حال انجام است. هم اکنون که یک ساعت از آغاز رسمی مهمونی ۱۰ کیلومتری می‌گذرد ازدحام جمعیت به گونه‌ای است که تردد به سختی انجام می‌شود.از شاخصه‌های مهم مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر حضور خانوادگی مردم تهران در این مهمانی است.

در این رویداد جمعی ۴۰ مجموعه شهربازی برای بازی کودکان تدارک دیده شده تا کودکان ساعات خوشی را در این عید بزرگ تجربه کنند. همچنین عوامل برنامه عصر جدید، خندوانه، مل مل، منم بچه مسلمان، رنگین کمان، خاله شادونه، عمو مهربان و سایر شخصیت‌های محبوب در مسیر این شادپیمایی به اجرای برنامه پرداختند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این مهمانی اقدام به تببین طرح جامع عفاف و حجاب کرد. با فرارسیدن ساعت اذان مغرب بسیاری از موکب ها با پخش اذان مغرب اقدام به برگزاری نماز جماعت کردند.

همچنین مناجات خوانی از دیگر برنامه‌ها بعد از اقامه نماز جماعت بود. اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط نونهالان و نوجوانان و هم چنین مداحی مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) از دیگر برنامه‌های این جشن به شمار می‌رود. لازم به ذکر است ۱۵۰ گروه سرود در این مسیر به اجرای برنامه پرداختند.

ساعت ۲۱:۲۹ شب است و موکب‌های مستقر همچنان همانند ساعات اولیه آغاز مراسم به نیت اطعام روز غدیر با توزیع نوشیدنی و آب میوه‌های خنک و همچنین با تنقلات و غذای گرم به پذیرایی مشغول هستند.

یادآور می‌شود همه با هر عقیده و سلیقه‌ای در این مهمانی شرکت کردند تا ارادت خود را به امیر عالم هستی امام علی (ع) ابراز و با حضرتش بار دیگر بیعت کنند.

این اجتماع عظیم مردمی نهایتاً ساعت ۲۲ پایان یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    7 2
    واقعا کار خوبیه . نیمه اول ماه شعبان هم باید اینطور باشه .
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    6 0
    من خیلی وقت بود کباب نخورده بودم خدا خیرشون بده
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    4 4
    اولاً این تجمع در دمای ٣٧ درجه، که بسیار هوای مطبوعی ست صورت گرفت، برای همین جمعیت زیاده، وگرنه اگر دمای هوا ۵٠ درجه بود،کمتر کسی جرأت می کرد از خانه بیرون بیاید. دوماً مگه جولان کرونا رو نمی بینید، همین تجمع که بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی صورت گرفت، باعث افزایش مبتلایان و مرگ و میر کرونا طی ١۵ روز آینده می شود، شخص وزیر بهداشت مسئول طبعات افزایشی آمار کرونا از این تجمع می باشد.
    • محمد قزل IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      5 10
      بسوز از این جمعیتی که به عشق رهبر اومدن
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      6 6
      جشن شیعه ها شیعه بودنشان است نه صرفا درخیابان جشن گرفتن
    • حاج کاطم IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      اره نزدیک محرم ک شدیم برادران دوباره بساط کرونا رو راه انداختن
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    7 0
    بعد از سه ساعت که راه افتادم نتونستم برسم به چهار راه ولیعصر.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    64
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    متاسفانه برنامه ریزی غلط فقط باعث ایجاد ترافیک و زحمت شهروندان شد . و این نشون میده که تهران چقدر با بی مدیریتی اداره میشه جناب شهردار . از طرفی که ما از ترافیک منصرف و رقتیم برج میلاد . اونجا هم اوج بی تدبیری از پارکینک اش بگیره تا هزینه های گزاف برج . این بود روز تعطیلی ما. که علیرغم وقت و هزینه گزاف فقط حرص خوری شد. خلاصه هزینه نیوبورک و کیفیت شعب ابی طالب . ابن روزگار ماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس