مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

از خزر تا خلیج‌فارس، از هامون تا اروند، از دماوند تا دنا و همه‌جا مهمانی غدیر برپاست؛ «علی(ع)» قبله حاجات ایران و ایرانی شده و «مهر علوی» در دل‌وجان جهانیان شعله‌ور و پابرجاست.

به گزارش مشرق، امروز هجدهم ذی الحجة روز عید غدیر خم است. در خصوص این روز بافضیلت اعمالی در کتب روایی نقل شده است. مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح‌الجنان در خصوص یکی از اعمال این روز آورده است: [در روز عید غدیر] چون مؤمنی را ملاقات کند این تهنیت را بگوید: الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوِلایَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَالْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ.

مردم ایران اسلامی همزمان با دیگر مردم جهان تشیع عید سعید غدیر، بزرگترین عید شیعیان و عید ولایت و امامت را با حضور در هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین بقاع متبرکه جشن گرفتند.

توزیع غذای نذری، اطعام نیازمندان، تهیه و تقسیم بسته‌های معیشتی، برگزاری جشن‌های خودجوش مردمی، آذین بندی شهر، جشن تلبس طلاب مدارس علمیه، بازسازی واقعه غدیر، اجرای رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه، برگزاری کاروان پیاده روی بزرگ «غدیر تا ظهور» و مولودی‌خوانی تنها بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده طی امروز بود.

حضور بیش از ۲ میلیون نفری در مهمانی ۱۰ کیلومتری تهران

استقبال مردم و حضور پرشور آنها در این جشن به حدی رسید که ستاد مردمی برگزاری این میهمانی در اطلاعیه‌ای با اشاره به حضور بیش از ۲ میلیون نفر در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر، خاطرنشان کرد که اگر قصد شرکت در این مراسم را دارید و تاکنون در این مسیر قرار نگرفته‌اید، از مراجعه به خیابان ولی‌عصر خودداری کنید!

در این مهمانی که ۶۰۰ موکب مردمی در قالب‌های مختلف به محبان امیر مؤمنان(ع) خدمت‌رسانی کردند، ۴۰ مجموعه شهربازی برای کودکان تدارک دیده شده بود. ۱۵۰ گروه سرود نیز در قالب ۷۰ استیج به اجرای برنامه پرداختند. پویش هدیه اسباب‌بازی نیز در میدان ولی‌عصر(ع) برپا شد.

اشتیاق زائدالوصف موکب‌داران و شرکت‌کنندگان در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر جلوه‌ای از دلدادگی و محبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است که نشان می‌دهد محبت و ارادت مردم به امیر مومنان علی(ع) با جوهر و سرشت آنان عجین شده است.

یکی از غرفه‌ها که نظر هر بیننده و شرکت‌کننده‌ای را به خود جلب می‌کرد، اجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران جانباز نخاعی تهران باشگاه بقیهًْ‌الله(عج) بود که با نوای مرشد که در عظمت امام علی(ع) می‌خواند، همراه شده بود.

توزیع پرچم‌های منقش به «من غدیری‌ام» از دیگر اقداماتی بود که توسط هیئات مذهبی انجام شد. از شاخصه‌های مهم مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر، حضور خانوادگی مردم تهران بود.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این مهمانی به میدان آمده بود تا طرح جامع عفاف و حجاب را برای مردم تبیین کنند. در غرفه این ستاد، این امکان هم وجود داشت که مردم در ١٨ موضوع تشکل مردمی برای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کنند.

همزمان با عید بزرگ غدیر، راهپیمایی‌ها و کاروان‌های شادی در سراسر ایران اسلامی برپا شد. در عید غدیر، میلیون‌ها پرس غذا به همت مردم در سراسر کشور طبخ و توزیع شد.

مردم به شکرانه اکمال دین و ابلاغ ولایت امیر مومنان حضرت علی(ع) پرچم‌های غدیر را در سردر خانه‌هایشان نصب کردند.

چگونه در مهمونی ۱۰ کیلومتری شرکت کنیم؟

برخی از برنامه‌های عید غدیر در سراسر کشور

جشن بزرگ ولایت در استان سمنان / نور با مهر علوی درهم آمیخت

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک در جشن سعید غدیر حضور پرشوری داشتند و جشن‌های مردمی با اطعام نیازمندان و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی همراه شد مردم همچنین به شکرانه اکمال دین و ابلاغ ولایت امیرمومنان حضرت علی (ع) پرچم‌های غدیر را در سر درب خانه‌هایشان نصب کردند. از جمله برنامه‌های محوری این روز همچنین باید به پیاده روی کاروان غدیر در شهرهای استان با مشارکت مردم و خانواده‌ها و همچنین کاروان موتوری و خودرویی اشاره کرد. بازخوانی خطبه غدیر و همچنین نمایش غدیر نیز به همت بسیج هنرمندان در دو شهرستان استان برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری هفت برنامه محوری که یکی از آنها توزیع پرچم برای نصب در سر درب خانه‌ها و هیئت‌های مذهبی است، گفت: پویش پرچم امسال به همت مردم و هیئت‌های مذهبی در سراسر استان در دو بخش اصلی برگزار شده که یکی از آنها مردمی و با موضوع نصب پرچم بر سر درب خانه‌ها و مغازه‌ها مزین به نام علی (ع) با محتوای غدیر است.

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی با بیان اینکه پرچم‌هایی با موضوع ولایت و امامت و غدیر تهیه و توسط دفاتر تبلیغات اسلامی استان سمنان به صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود، ابراز کرد: دومین راه حضور در این پویش اما اهدای رایگان پرچم به کاروان‌های غدیر است که در سراسر شهرها و روستاها مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفته است همچنین امسال کاری که کردیم این بود که کاروان‌های غدیر توانستند با ارسال عدد یک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۳۵ این پرچم‌های مقدس را تهیه کنند.

وی از اجرای برنامه پویش مهمانی مولا (ع) در استان سمنان نیز خبر داد و گفت: پخت ۱۱۰ دیگ اطعام غدیر در سمنان و شاهرود روش عام و عمومی این طرح است که با همراهی هیئت‌های مذهبی نیز اجرا شده است همچنین این طرح اطعام خانگی را هم در بر می‌گیرد یعنی مردم خودشان در منازل شأن با محوریت مساجد غذا تهیه می‌کنند و در ظروف یک بار مصرفی که مسجد می‌دهد، قرار می‌دهند و سپس با محوریت مسجد این غذاها توزیع می‌شود.

در کنار برنامه‌های روتین عید غدیر بیست و هشتمین مرحله مواسات و کمک مومنانه در استان سمنان نیز اجرا شد به گفته فرمانده سپاه استان سمنان، در این مرحله ۱۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است

برگزاری پرده خوانی غدیر در ۳۰ مسجد و حسینیه ارومیه

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

در شهرهای مختلف آذربایجان غربی به مناسبت شب عید سعید غدیر خم، جشن‌های زیادی برپا می‌شود و مردم ولایتمدار استان با حضور در این جشن‌ها، سرور و شادمانی خود را در سالروز اعلام ولایت حضرت امیر المومنین علی (ع) ابراز می‌کنند.

حجت الاسلام مهدی شاهی زاده با بیان اینکه این مراسم پرده خوانی امروز نیز در مساجد و حسینیه ارومیه ادامه دارد، افزود: توزیع بیش از ۵ تن کنسانتره برای ایستگاه‌های صلواتی، دیدار با خانواده سادات و تقدیم هدایای ستاد مردمی و توزیع ۳۰ گونی شکر ۵۰ کیلویی برای مراسم دهه ولایت و ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سالروز عید غدیر است.

وی آذین بندی کل خیابان امام و برخی خیابان‌های دیگر ارومیه، ذبح قربانی و توزیع بین نیازمندان، برگزاری جشن‌های دهه ولایت در محلات مختلف با همکاری بسیج و سپاه، دیدار با خانواده سادات اهل سنت، توزیع و نصب بیش از ۱۰۰۰ پرچم بر درب منازل و مساجد و معابر عمومی و برگزاری جشن ویژه بانوان در پارک نرگس همراه با برنامه‌های متنوع را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

شاهی زاده برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف و پر تردد شهر، نصب پرچم در معابر و ورودی‌های شهر، ایجاد ستاد غدیر در شهرستان‌ها، نصب پرچم در ورودی‌های شهر، نام گذاری چند مجموعه به نام غدیر، تجلیل از والدینی که نام امام علی (ع) برر فرزندان خود بگذارند و حضور در خانه سالمندان، محل نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و بیمارستان‌ها را از برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در دهه ولایت عنوان کرد.

مسئول ستاد مردمی غدیر ارومیه خاطرنشان کرد: ستاد مردمی غدیر به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از سال گذشته راه اندای شده است و در آن کمک‌های مردمی و حرکت‌های خودجوش ساماندهی و مدیریت می‌شود.

آزادی ۷ زندانی غیر عمد در یزد به مناسبت عید سعید غدیر خم

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

رضا مقبلی در مراسمی که به همین مناسبت در مجتمع امام علی (ع) یزد برگزار شد، اظهار داشت: واقعه غدیر نشانه و رمزی از تداوم خط نبوت و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت در ظل عنایت قطب عالم امکان حضرت اباصالح المهدی (عج) است.

وی افزود: امروز شاهد آزادی ۲۳ زندانی از زندان هستیم که از این تعداد هفت نفر محکوم مالی جرایم غیر عمد هستند که به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت‌های مالی در زندان‌ها به سر می‌برند.

مقبلی عنوان کرد: بخشی از مبلغ بدهی زندانیان توسط خود مددجویان تأمین شده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم کرده اند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد ادامه داد: بدهی این مددجویان ۱۱۷ میلیارد ریال بود که ۱۰۱ میلیارد ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل، معادل ۱۶ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این هفت نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

مقبلی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: ۶ نفر از مددجویان آزاد شده محکومان مالی و یک نفر محکوم به پرداخت مهریه و نفقه بوده اند.

وی عنوان کرد: در این ماه شاهد حضور خیرین بسیاری با نیت‌های مختلف در ستاد دیه استان یزد برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده ایم که این موضوع نشان از فرهنگ بالای مردم دارالعباده دارد و امیدواریم با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم، شاهد حضور هیئت‌ها و کمک در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد باشیم.

شاهچراغ (ع) میزبان عاشقان ولایت وامامت / برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

صبح دوشنبه مردم ولایتمدار شیراز جهت برگزاری آئین‌های مذهبی و جشن و سرور در عید امامت و ولایت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) جمع شدند.

برگزاری خطبه غدیر و سپس اجتماع بزرگ ۲۰ هزاری نفر از جمله برنامه‌های اصلی صبح امروز در حرم مطهر است.

اما در خیابان‌های شهر شیراز نیز از شب گذشته موکب‌های جشن و پذیرایی فعالیت خود را به طور گسترده آغاز کردند و آنچه که بیش از همه به چشم می‌آید حضور و فعالیت نوجوانان و جوانان در موکب ها است.

در این راستا توزیع نذری عید نیز در برخی از مناطق شهر شیراز آغاز شد که علاوه بر برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های حمایتی، خیرین نیز پخت خود را از شب گذشته آغاز کردند.

راه پایی خودرویی نیز با خودروهای تزئین شده با پرچم‌های رنگی در خیابان‌های شیراز آغاز شد همچنین گروهی دیگر نیز از مسیرهای مختلف با پای پیاده شادپیمایی خود را به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اغاز کردند که برای خطبه و جشن غیر در حرم مطهر حاضر باشند.

جشن‌های غدیر تا نماز ظهر در شیراز ادامه دارد و سپس از حدود ساعت ۱۸ مجدد آغاز خواهد شد.

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

میثم فضل الله پور در این خصوص گفت: به مناسبت عید غدیر خم گروه‌های جهادی استان فارس برنامه‌های متنوعی از جمله تهیه و توزیع غذای گرم، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، راه‌اندازی پویش و جشن امامت و ولایت و … در سراسر استان فارس تدارک دیده اند.

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس گفت: در این طرح‌های علوی بیش از ۵۷۴ گروه جهادی مشارکت خواهند داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۷۶۰ هزار پرس غذای گرم در مراکز فرهنگی، ایستگاه‌ها و موکب‌های مذهبی، بین خانواده‌های نیازمند، مناطق محروم و محله‌های کم برخوردار توزیع گردد.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) الگوی بی‌نظیر در نیکوکاری و اطعام نیازمندان است، ادامه داد: عید سعید غدیر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که در روایات بسیاری بر ارزش و گرامیداشت این روز تاکید شده است؛ عید غدیرخم روز اعلام ولایت امیرالمومنین (ع) و جانشینی وی بعد از پیامبر به عنوان امام و، ولی مؤمنان است.

قرائت خطبه‌های غدیر در شبستان امام خمینی (ره) حرم شاهچراغ علیه السلام هم با حضور گسترده مردم برگزار شد.

۴۰ نفراز طلاب قم توسط آیت الله نوری همدانی ملبس به لباس روحانیت شدند

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مراسم ملبس شدن تعداد ۴۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم صبح دوشنبه همزمان با روز عید سعید غدیر خم در دفتر آیت الله نوری همدانی در قم برگزار شد.

این مرجع تقلید در این مراسم معنوی برای طلاب جوانی که به تازگی ملبس شدند دعای خیر کرده تا در مسیر سربازی امام زمان (عج) و تبلیغ دین اسلام ثابت قدم باشند.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: سربازی امام زمان (عج) افتخار بزرگی است و امیدواریم به برکت روز عید غدیر و روز ولایت امیرالمومنین (ع) در مسیر تبلیغ دین اسلام قدم برداریم.

در ابتدای این مراسم نیز مداحان اهل بیت (ع) در وصف مولی متقیان امیر المومنین (ع) مدیحه سرایی و سخنرانان نیز به ایراد سخن پرداختند.

در این مراسم معنوی برخی طلاب با خانواده‌های خود حضور یافتند و این روز برایشان در دوران تحصیل علوم حوزوی یادگار خواهند ماند.

طلبه‌های جوان پس از گذراندن دورس مقدماتی حوزه علمیه قم می‌توانند به لباس روحانیت ملبس شوند.

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

همزمان با شب عید سعید غدیر خم و پس از اقامه نماز مغرب و عشا، دو پرچم اهدایی آستان مقدس علوی به حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برفراز گنبد حرم بانوی کرامت و همچنین در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر به اهتزاز درآمد.

طبخ و توزیع ٣۰ هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید غدیر در پیشوا

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

سرگرد خیراندیش ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: عید غدیر بهانه‌ای است که شادیمان را در کنار نیازمندان جشن بگیریم و به پشتوانه مردم و خیرین به کمک نیازمندان بشتابیم.

خیراندیش در ادامه از طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان پیشوا خبر داد و افزود: گروه‌های جهادی بسیج سپاه شهرستان پیشوا و با همکاری خیرین عزیز برای شب و روز عید سعید غدیر خم اقدام به طبخ ٣۰ هزار پرس غذای گرم کردند و در سطح شهرستان پیشوا توزیع می‌شود امیدواریم مورد مقبول محضر آقا امیرالمومنین علیه السلام قرار بگیرد.

جانشین سپاه پیشوا گفت: در روز عید غدیر اطعام یک سنت حسنه است ان شالله با این ٣۰ هزار پرس غذای گرم بتوانیم قدمی در راه خیرین و کسانی که خواستار انجام کار خیر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری هستند انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه در واقعه غدیر و سیره حضرت علی (ع) که تاکید بر رسیدگی به فقرا بود و کمک رسانی به نیازمندان در شرایط معیشتی امروز در روز عید سعید غدیر خم ثوابی دوچندان دارد. عنوان داشت: یکی از سنت‌های حسنه در عید سعید غدیر، اطعام به صورت گسترده است که تلاش می‌کنیم بتوانیم این سنت را همه سال تقویت کنیم.

مداحی امیر المؤمنین علی (ع) توسط مداح اهل سنت در کردستان

این قطعه زیبا در دهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت در پیاده راه فردوسی سنندج و در جمع هزاران نفر از مردم اجرا شد.

شافعی مذهبان کردستان ارادت ویژه ای به امیر المؤمنین علی (ع) دارند و شعرا و ادبای این خطه از میهن اسلامی در مدح این امام همام اشعار بسیاری را سروده اند.

۴۰ هزار پرس غذای گرم در استان سمنان توزیع شد / پویش احسان غدیر

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

حامد احمدی، با بیان اینکه پویش احسان غدیر به همت ستاد اجرایی و گروه‌های جهادی همکار قصد دارد در سراسر کشور طی روز عید غدیر یک میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع کند، تاکید کرد: سهم استان سمنان از این طرح ۴۰ هزار پرس غذای گرم است.

وی با بیان اینکه ۶۰ گروه جهادی و هیئت در برگزاری این رسم غدیری با ستاد اجرایی همکاری دارند، افزود: غذاها بین نیازمندانی که توسط گروه‌های جهادی در سراسر استان سمنان و به خصوص مناطق محروم توزیع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان سمنان با بیان اینکه یک برنامه شاخص شامل برپایی ۱۱۰ دیگ غذا در سمنان و در حسینیه شهدای مدافع حرم این شهرستان با همراهی سپاه و هیئت‌های مذهبی از جمله بخش‌های این طرح است، گفت: ترویج فرهنگ اطعام غدیری از جمله محورهای این طرح محسوب می‌شود.

احمدی بیان کرد: در بیانات گوهر بار اهل بیت (ع) به اهمیت اطعام روز غدیر تاکید فراوان شده است تا جایی که اطعام یک نفر در این روز برابر با اطعام و تکریم همه پیامبران، صدیقان و شهیدان است همچنین ستاد اجرایی با همراهی هیئت‌های مذهبی استان تلاش دارد تا در راستای تبیین فرهنگ اطعام نیازمندان گام‌های اساسی بردارد.

جشن عمامه گذاری طلاب به مناسبت غدیر در مصلی بوشهر برگزار شد

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

همزمان با عید غدیر، جشن بزرگ دانش آموزان طلایه دار غدیر با سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مصلی شهر بوشهر برگزار شد.

در این جشن شش نفر از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی ره بوشهر به دست آیت الله صفایی بوشهری، معمم و به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

همچنین در این آئین از کتاب‌های «زمزمه های علوی» و «قلمت را زمین نگذار» نوشته خانم مژده موجی با حضور آیت الله صفایی بوشهری رونمایی شد.

مولودی خوانی با حضور گسترده مردم مجاور مرقد شهید سلیمانی در کرمان

مراسم مولودی خوانی با حضور گسترده مردم و هیأت‌های مذهبی در گلزار شهدای کرمان و مجاور مرقد شهید سلیمانی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان هم گفت: یکی از برنامه‌های شاخص به مناسبت عید غدیر پخت و توزیع ۳۰۰ هزار پرس غذا در سطح استان است که تعداد ۱۲۰ هزار پرس آن مربوط به شهرستان کرمان است.

جشن غدیر نیز یکشنبه شب با حضور گستره مردم و زائران در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

۱۲۸ قاضی دادگستری چهارمحال و بختیاری همزمان با غدیر تجلیل شدند

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

احمدرضا بهرامی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از قضات چهارمحال و بختیاری با اشاره اهمیت کار قضا، اظهار کرد: همکاران قضائی برای خدمتگذاری به آحاد جامعه زحمات و تلاش‌های جان فرسایی را متحمل می‌شوند و بخش عمده‌ای از نظم و امنیت اجتماعی مرهون تلاش‌های این عزیزان است.

وی افزود: قضات محترم در عرصه خدمتگذاری برای احقاق حق و اجرای عدالت مجدانه تلاش می‌کنند که این امر خود جای تقدیر و سپاسگذاری دارد.

رئیس دادگستری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه قضات دادگستری استان به لحاظ پاکدستی و حسن انجام وظایف در زمره بهترین قضات قرار دارند، تصریح کرد: هرچند همه همکاران قضائی ما از ویژگی‌های والای اخلاقی و علمی برخوردار هستند اما برای انتخاب قضات نمونه شاخص‌هایی تعیین گردیده که ممکن است موجب شود برخی همکاران نسبت به سایرین در درجات بالاتری قرار گیرند.

بهرامی مطرح کرد: آنچه که مسلم است تلاش و اهتمامی می‌باشد که قضات ما برای اجرای صحیح و دقیق عدالت و احقاق حقوق شهروندان انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: ۱۲۸ قاضی نمونه دادگستری چهارمحال و بختیاری همزمان با عید غدیر خم تجلیل شدند.

ایستگاه صلواتی هیأت حسین جان بجنورد در میدان مرکزی شهر

خادمین هیأت حسین جان (ع) بجنورد همزمان با عید بزرگ غدیر در یکی از میادین اصلی این شهر ایستگاه صلواتی برپا کردند.

جشن بزرگ عید غدیر همزمان با سراسر کشور در میدان شهید بجنورد برگزار شد.

حال و هوای حرم حضرت معصومه (س) در شب عید غدیر خم

دسته‌های شادی با حضور زائران و مجاورانی که شاخه‌های گل در دست داشتند از نقاط مختلف شهر مقدس قم به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) حرکت کردند و در شب عید سعید غدیر، ولایت امیرالمومنین (ع) را جشن گرفتند.

در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز ایستگاه‌های صلواتی برپا شده بود و با شربت و شیرینی از زائران پذیرایی می‌شد و در میدان آستانه نیز مراسم نورافشانی برگزار شد.

عصر روز یکشنبه هم مصادف با شب عید سعید غدیر خم برخی از قمی‌ها با تزئین خودروهای قم در قالب «کاروان خودرویی غدیر تا ظهور» از ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کردند.

این کاروان خودرویی پس از حضور در اطراف مسجد مقدس جمکران و قرائت دعای سلامتی امام زمان (عج) و تجدید بیعت با بقیه الله اعظم به سمت برخی از خیابان‌های شهر حرکت کرد و در نهایت به محل کوه خضر نبی و در کنار مزار شهدای گمنام به برنامه خود پایان داد.

بسیاری از حاضرین به همراه خانواده‌ها و فرزندان خود در این مراسم حضور یافته بودند و پرچم‌های علی ولی الله بر دست داشتند و برخی‌ها نیز این عبارت را پشت ماشین خود حک کرده بوند.

تعدادی از موتورسواران قمی نیز این کاروان خودرویی را همراهی کردند.

در طول مسیر گروه سرود میثاق به اجرای برنامه پرداختند و شب عید غدیر خم با حضور این کاروان مراسم نورافشانی در کوه خضر نبی برگزار شد.

برپایی جشن بزرگ ولایت در مازندران

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

همزمان با دهه ولایت و شب وروز عید غدیر خم، جشن‌های بزرگ و باشکوه مردمی در مناطق مختلف استان مازندران برگزار شد.

مردم دیار علویان همزمان با دیگر مردم جهان تشیع عید سعید غدیر، بزرگترین عید شیعیان و عید ولایت و امامت را با حضور در هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها وهمچنین بقاع متبرکه مناطق مختلف ۲۲ شهرستان استان جشن گرفتند و به استقبال جشن امامت و ولایت رفتند.

بازسازی نمادین واقعه غدیر، برپایی جشن‌های مردمی با حضور هنرمندان آئینی و انقلابی، راه اندازی کارناوال‌های شادی، اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری عیدانه، آئین‌های مذهبی و سخنرانی از جمله برنامه‌های مازندرانی طی ۱۰ روزگذشته بوده است.

همچنین مردم ولایتمدار مازندران با شرکت در اجتماع بزرگ غدیریان دیار علویان، پخش شربت و شیرینی و آئین‌های مذهبی و مدیحه سرایی، آذین بندی معابر و سردرب منازل عشق و ارادت خود را به امامت و ولایت به نمایش گذاشتند.

در روز عید غدیر نیز آئین‌های مختلفی از جمله بازخوانی خطبه غدیر، بازسازی واقعه غدیر، جشن‌های مردمی و مذهبی در مناطق مختلف استان در حال برگزاری است.

اجتماع ۵ هزار نفری سادات در نظرآباد

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر، عید امامت و ولایت اجتماع ۵ هزار نفری سادات با حضور مسئولان شهرستان و خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران و آحاد مردم شهرستان نظرآباد در میدان سپاه برگزار شد.

در این مراسم برنامه‌هایی شامل مداحی در وصف مولای متقیان امام علی (ع)، اجرای سرود دانش‌آموزان، اجرای ورزش باستانی و همخوانی سرود سلام فرمانده انجام شد. در خاتمه با قرعه کشی به ۵ نفر از شرکت کنندگان مراسم سفر زیارتی کربلای معلا و به ۱۰ نفر نیز جوایز نفیسی اهدا شد.

تصاویری از جشن غدیر در استان‌ها

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

مهمانی به وسعت ایران/ خزر تا خلیج فارس رو به قبله حاجات

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    4 10
    من یه سوال دارم پیامبر شیعه بوده یا سنی؟
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      1 0
      اشتباه + زدم
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      3 0
      مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا ﴿۲۹﴾
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      7 0
      يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ ﴿٦٧﴾
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      5 0
      إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ﴿۵۵﴾
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      6 0
      «وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّـهِ ۗ وَاللَّـهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ﴿۲۰۷﴾»
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      8 0
      اصلا تشیع همان راه پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله هست و امیرالمومنین علیه اسلام ادامه دهنده این راه هستند،مگه میشه خداوند حکیم دو حجتش رو به دو روش جدا از هم بفرسته؟
    • US ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 1
      شیعه بود ، شک نکن
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    8 0
    فقط حیدر امیرالمومنین است مظهر قدرت و شوکت یزدان است علی صاحب و شهریار شیعیان است علی مالک لقب لافتی امیر جوانمردان است علی صاحب ذوالفقار آن شمشیر بران است علی محبتش در هم شکننده گناهان است علی ولایتش ضامن نجات انسان است علی یا علی
  • ابوالفضل IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    4 0
    جانم ای جانم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس