کد خبر 1399550
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
ارائه خدمات به واکسن‌نزده‌ها ممنوع شد

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از ابلاغ مصوبه ای مبنی بر ارائه خدمات از ۱۵ مردادماه در بستر سامانه ایران من بر مبنای تزریق دو دوز واکسن به اضافه دوز یادآور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: در دو سال و چند ماه گذشته که از شرایط شیوع بیماری می‌گذرد، تجربه‌های ارزشمند منجر به راه اندازی سامانه ایران من و بحث مدیریت هوشمند در بستر این سامانه شد؛ همه‌ی دستگاه‌های خدمات دهنده یا خدمات گیرنده از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، اصناف، کارکنان دولت، وزارت خانه‌ها، سیستم حمل و نقل درون شهری، برون شهری و…از سامانه ایران من برای وضعیت واکسیناسیون و بیمار نبودن استعلام می‌گیرند از این رو مانند روزها و ماه‌های ابتدایی کرونا محدودیت‌ها اعمال نخواهد شد.

"حسین قاسمی" تاکید کرد: توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله شستن دست‌ها و استفاده از ماسک به ویژه در اماکن مسقف و تجمع‌ها و واکسیناسیون مهم است و بحث مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه که در حال انجام است باید همواره مورد توجه باشد و تا زمانی که براساس اعلام سازمان‌ها و مراجع رسمی از شرایط شیوع خارج شویم، باید مدیریت شود.

دبیر کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تمهیدات اندیشیده برای بازگشت حجاج نیز گفت: بازگشت حجاج از طریق مرزهای هوایی و فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود و گروه‌های مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت که در فرودگاه‌ها مستقر هستند بازگشت حجاج را کنترل می‌کنند، ضمن اینکه اطلاعات حجاج که از طریق سازمان حج و زیارت و جمعیت هلال احمر موجود است و در بستر سامانه علاوه بر اینکه برای این افراد پیامک‌های آموزشی ارسال می‌شود به خانه‌های بهداشت که در جغرافیای محل سکونت حجاج هستند اسامی این افراد ارسال شده است تا اگر در بین حجاج علائمی از بیماری مشاهده شود آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شود و از آن‌ها درخواست می‌شود در قرنطینه بمانند تا جلوی انتشار ویروس گرفته شود.

"حسین قاسمی" درباره تردد از مرزهای زمینی هم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تردد از مرزهای زمینی در واقع با ارائه کارت واکسن و پی سی آر منفی مشکلی ندارد ضمن اینکه گروه‌های مراقبت مرزی وزارت بهداشت در مرزها مستقر هستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند اگر در بین اتباع سایر کشورها که قصد ورود به کشور را دارند افراد مشکوکی مشاهده کنند، تست‌های سریع از آن‌ها گرفته می‌شود و چنانچه مبتلا باشند از ورودشان به داخل کشور جلوگیری می‌شود، در خصوص اتباع ایرانی هم اگر موارد مثبت مشاهده شود از این افراد خواسته می‌شود تا شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • حسین IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    31 4
    ما نمی‌زنیم هرکاری میخواهید انجام بدهید
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 24
      خاک بر سرت نفهم
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      14 1
      درود بر تو میلیونها نفر مثل تو هستند موفق باشی دلاور
    • ناشناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      2 0
      وقتی در کانادا و امریکا به تزریق واکسن اعتراض میشد آنها را آزادگان خطاب میکردند و ...الان در داخل هرکسی واکسن نزده از خدمات محروم میشه؟؟
  • نیما IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    6 0
    هیچکس واکسن اجباری رعایت نمی کند نه در اتوبوس کسی کارت واکسن می خواهد نه در تاکسی نه در قطار نه در هواپیما ونه در مدرسه دانشگاه غیره
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    22 3
    برای امر خدا که حجاب است اجبار نمی کنید اما برای واکسن که عوارضش ثابت شده و دیه بدهکارید اجبار می کنید
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 32
      خون عزیزان از دست رفته ملت در کرونا به گردن کسانی هست که واکسن نزدند
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      5 0
      کمی مطالعه کن در اروپا سایتی مخصوص عوارض واکسنها طراحی کرده اند کمی فکر کن چرا کانادا واکسنهای آسترازنکا را معدوم کرد؟
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      شما که واکسن زدی نگران چی هستی ؟ دوم هم اینکه واکسنی که کارایی درست نداشته باشد واکسن نیست سوم اینکه اگر همه تا الان گرفته بودن کرونا را الان یک بیماری عادی تبدیل شده بود
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      چهارم چطور برای دستور خدا که حجاب هست منع خدمات داده شودبرای بی حجابی که روان جامعه و... نابود می کنند وقتی می آیند کرامت انسانی ها خدشه دار می شود ولی برای واکسن نزده ها بسیار هم عالی و کرامت محکم تر؟
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    20 0
    همه اش الکی هست. کلی کارمند داریم که حای یه واکسن هم نشدند و هیچ برخوردی هم باهاشون نشده متاسفانه حرف با عمل یکی نیست.
  • بلال خان IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    18 1
    حکومت WHOدر ایران پایانی ندارد ما هرگز واکسن نمی زنیم اول بیان بگن آمار فوت شدگان واکسن رو اونوقت درباره خدمات دادن یا ندادن اظهار نظر کنن در ضمن همینها مالکان وضع موجود درباره فرزند کمتر زندگی بهتر هستند
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    19 0
    یعنی ۴۰ میلیون نفر را می خواهید محروم کنید؟
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    22 0
    دم از بی اعتمادی به غرب می زنید و دولت قبل را بخاطر غربگرایی سرزنش می کنید ولی خودتان در غربزدگی و نوکری سازمان امریکایی بهداشت جهانی who که زیر نظر پنتاگون است روی دولت روحانی را سفید کرده اید! خجالت نمی کشید اینگونه به آرمان شهدا و شعار استقلال طلبی ملت ایران در مقابل استعمار غرب، پشت کرده اید!؟ خجالت نمی کشید که به مردم می گویید غرب زده نباشند؛ ولی خودتان در غربزدگی و تبعیت از دستورات غرب، در دنیا شاگرد اول (نوکر اول) شده اید!؟ از طرح کاهش جمعیت عبرت نگرفتید باز هم نمی خواهید عبرت بگیرید!؟ پس دیگر ادعای انقلابی بودن نکنید!
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    23 0
    واکسن اجباری یعنی پذیرش بردگی غرب و استثمار و استعمار نوین انسانها و سلب کردن حق آزادی و حق تحقیق و آزاداندیشی و لگد مال کردن حق انسانیت!
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    دروغ محض هیچ اداره ایی کارت واکسن‌نمیخواد خدمات برای همه هست
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    غرب و who چه ارادتمندان مخلصی در ایران و در میان دولت دارند
  • شهروند IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    26 0
    بعضی ها فکر میکنن واکسن رایگانه اما پول واکسن از بیت المال به وزارت بهداشت و وارد کننده ها و تولید کننده ها پرداخت میشه . و چه پول هایی که توی این واردات و .... واکسن ها جابجا میشه ! فکر میکنید این حجم واکسن وارداتی و تولیدی قراره بی استفاده بمونه ؟! فکر کردید میزارن این اتفاق بیفته ؟!
  • مهاجر IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    23 0
    ما نه واکسن می زنیم ونه زیربارحرف زور می ریم درضمن ازروزاول کرونا فریب بود وخود همین بزرگ نمایی وماسک ووایتکس والکل بعد تزریق واکسن باعث مرگ هزاران ایرانی شد اصلا مهم نیست خدمات بدید شما همگی تحت امر سازمان های اسراییلی هستین وهمین سازمان جهانی بهداشت تا سال ۲۰۳۰چیزژ نزدیک به دومیلیارد انسان رو به کشتن خواهد داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس