کد خبر 139901
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰

شورجه با ابراز تأسف از نگاه‌های منفی و توام با گرایش‌های سیاسی نسبت به پروژه لاله گفت:نیک‌نژاد از بنیان‌گزاران فیلم فجر است که کارهای خوبی در کارنامه خود دارد و دغدغه به تصویر کشاندن حقایق ایران را داراست.

به گزارش مشرق، جمال شورجه، عضو شورای عالی سینما، در مورد پروژه لاله و واکنش هایی ایجاد شده نسبت به این پروژه به شبستان گفت: پروژه‌های زیادی از این دست شروع شده است اما تفاوت پروژه لاله با سایر پروژه‌ها این است که یک کارگردان ایرانی مقیم آمریکا می‌خواهد آن را کارگردانی کند و به همین دلیل سایت‌ها و نشریات حساسیت بالایی نسبت به این قضیه نشان داده‌اند.

شورجه با بیان اینکه از پروژه لاله دفاع می‌کنم، اظهار داشت: با توجه به مطالعه‌ای که داشتم این پروژه را ملی می‌دانم. پروژه لاله در نظر دارد ارتقا، اقتدار، ظرفیت و توانمندی‌های ایران اسلامی را به رخ جهانیان به خصوص غربیان بکشد.

وی معتقد است، در کمتر فیلم‌هایی که درباره ایران در خارج از کشور نمایش داده می‌شود واقعیت‌های ایران اسلامی نشان داده می‌شود اما در پروژه لاله حقایق کشورمان بیان می‌شود.

این کارگردان با بیان اینکه در 30 سال گذشته با تبلیغات و ابزارهای مختلف از جمله فیلم، تصویر مغشوشی از ایران به نمایش گذاشته شده است، یادآور شد: آن‌طوری که نیک‌نژاد می‌گوید، آمریکاییان فکر می‌کنند که در ایران زنان اجازه رانندگی ندارند چه برسد به اینکه لاله قهرمان رالی شود. آنها فکر می کنند هنوز در ایران با شتر رفت و آمد می کنند. در چنین شرایطی  برای شکستن این جو مسموم باید تلاش کرد.

شورجه حمایت از پروژه لاله را ضروری دانست و افزود: کارگردانی احساس نگرانی و دغدغه این را دارد که نگاه وارونه و غیردرستی که به ایران اسلامی وجود دارد را تغییر دهد، به همین دلیل باید از وی حمایت شود اما متأسفانه برخی از رسانه‌ها و خبرنگاران به طور معکوس عمل کردند.

وی یادآور شد: برخی دوست ندارند یک کارگردان مقیم آمریکا پروژه لاله را در دست بگیرد، با توجه به ملی‌بودن پروژه و نمایش واقعی از زیبایی‌ها و توانایی‌های ایران نباید نسبت به این مسئله حساسیت بی‌جا نشان داد.

شورجه با اشاره به اینکه نیک‌نژاد یکی از بنیان‌گزاران فیلم فجر است، اظهار داشت: این کارگردان کارهای خوبی را در کارنامه کاری خود دارد و در حال حاضر نیز دغدغه به تصویر کشاندن حقایق ایران را دارد و قرار است معاونت سینمایی سرمایه‌گذاری لازم را برای این پروژه انجام دهد.

این کارگردان با بیان اینکه ویژگی‌های مثبت زیادی در فیلمنامه لاله به چشم می‌خورد که در کمتر فیلم‌نامه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: قطعا ناظرانی در زمینه بازسازی فیلمنامه همکاری می‌کنند تا آنچه که در فیلمنامه است به اجرا درآید و به تصویر کشیده شود.

شورجه با ابراز تأسف از برخی نگاه‌های منفی و توام با گرایش‌های سیاسی نسبت به پروژه لاله اظهار داشت: برخی از افراد با وجود اینکه نگاه مثبت و مقدسی دارند اما اقامت نیک‌نژاد در آمریکا را برنمی‌تابند و نسبت به این امر واکنش نشان می‌دهند، در صورتی که باید کل مسئله را در نظر داشت و به ملی‌بودن و مثبت‌بودن پروژه فکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس