لهستان به دنبال تصرف مناطق غربی اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی دولت روسیه ضمن تشریح اطلاعات مربوط به برنامه پنهانی لهستان برای تجزیه خاک اوکراین، می‌گوید: افشای این اطلاعات مقامات ورشو را عصبانی کرده است.

به گزارش مشرق، «سرگئی ناریشکین»، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد لهستان به دنبال مخفی‌کردن طرح‌هایش برای تصاحب مناطق غربی اوکراین است و از درز اطلاعات مربوط به این برنامه عصبی است.

به گفته ناریشکین اطلاعات رسیده به سرویس اطلاعات خارجی نشان می‌دهد مقامات لهستان امیدوارند در بحبوحه بن‌ست ژئوپلیتیکِ (جنگ اوکراین)، نه کی‌یف، نه واشنگتن، و نه مسکو هیچ کدام توجهی به آماده‌سازی ورشو برای تصرف قلمروهای اوکراین نداشته باشند.

وی در این‌باره افزود: امید مقامات ورشو به این است زمانی که جنگ اوکراین وارد مرحله حل‌وفصل دیپلماتیک شود، همه طرف‌ها مجبور خواهند بود «گسترش خاک لهستان در مناطق غربی اوکراین» را به عنوان یک واقعیت انجام‌شده بپذیرند. و هم‌اکنون درز اطلاعات حساس مربوط به این برنامه، لهستان، ناتو و دوستانشان در اتحادیه اروپا را نگران کرده است.

این مقام ارشد امنیتی دولت روسیه در ادامه گفت: در حال حاضر و پس از درز اطلاعات، ورشو به دنبال این است از طریق تبلیغات و پروپاگاندای گسترده رسانه‌ها و اندیشکده‌های دولتی، شرایط و وضعیت خود را اصلاح و «شایعات» مربوط به تقویت مواضعش در اوکراین را تکذیب و رد کند.

بنا به اعلام سرویس اطلاعات خارجی روسیه، طبق برنامه، تمرکز اصلی دولت لهستان در ایجاد تصویری از «همکاری گروهی» همه همسایه‌های اوکراین درباره مسائل کی‌یف بود و برای تحقق این هدف، ورشو قصد داشت در زمینه حل مسائل اوکراین همکاری با مجارستان و رومانی را افزایش دهد تا پیش‌برد اهداف خود (تصرف بخش‌هایی از خاک اوکراین) را پشت سر آنها پنهان کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 2
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 1
    توجیه مسخره اشغال گری خودشون
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    پهبادهای ایرانی عربستان را در یمن از پا در آوردند روسیه و امریکا همه اینو می دانند
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ
  • DE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    لهستان به دنبال تصرف مناطق غربی اوکراین است. دقیقا اتفاق خواهد افتاد زیرا پس از سقوط چاشسکو صهیونیستها میلیونها هکتار زمین و هزاران کارخانه ....و ساختمان در لهستان خریدند و عملا دولت و مجلس و همه سیاسیون تحت امر صهیون هستند.از اینترنت میخوانیم : نیکولای چائوشِسکو (زاده ۲۶ ژانویهٔ ۱۹۱۸ – درگذشته ۲۵ دسامبر ۱۹۸۹) سیاست‌مدار کمونیست رومانیایی بود. او دبیرکل حزب کمونیست رومانی و رییس جمهور کشور جمهوری سوسیالیستی رومانی از سال ۱۹۶۵ تا هنگام مرگ بود. دوران حکومت او در رومانی با سرکوب و خشونت گره خورده بود و گفته می‌شود رومانی در آن هنگام سرسخت‌ترین حکومت در بلوک شرق را داشت. این دوران آمیخته با سیاست‌های شخصیت‌پرستانه، ملی‌گرایی و دشمنی با کشورهای خارجی بود که نه تنها قدرت‌های غربی بلکه اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی را نیز در بر می‌گرفت. دولت او سرانجام در سال ۱۹۸۹ در پی " انقلاب مخملی ( نمونه انقلاب مخملی در اوکراین...) " رومانی سقوط کرد و چائوشسکو و همسرش النا چائوشسکو پس از محاکمه‌ای شتاب‌زده و کوتاه، که به صورت مستقیم از تلویزیون نیز پخش می‌شد به اعدام محکوم شدند. چند دقیقه بعد، آن دو در برابر جوخه آتش قرار گرفته و تیرباران شدند. کشتن آن‌ها واپسین اعدام در رومانی پیش از لغو قانون اعدام در ۷ ژانویه ۱۹۹۰ بود.نیکولای چائوشسکو از ۱۹۶۵ تا روز اعدامش، دبیرکل حزب کمونیست رومانی و در نتیجه بالاترین مقام آن کشور بود. او رئیس‌جمهور کشور و در واقع حاکم مادام العمر رومانی بود. // هردو دلقک اوکراین و لهستان مخملی صهیونیستی هستند و رفیق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس