امیرعبداللهیان

وزیر خارجه ایران ضمن انتقاد از مواضع غربی‌ها در قبال منازعه روسیه و اوکراین اعلام کرد که این جنگ باید متوقف شود.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «ریپابلیکا» ادعای اخیر آمریکایی‌ها درباره کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین را رد کرد.

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی به ادعای «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که گفته بود ایران در نظر دارد صدها پهپاد به روسیه برای کمک به جنگ اوکراین بدهد، واکنش نشان داد.

حسین امیرعبداللهیان به روزنامه «ریپابلیکا» گفت: «ما شکل‌های مختلفی از همکاری با روسیه از جمله در حوزه دفاعی داریم اما به هیچ یک از طرف‌های درگیر در درگیری (اوکراین) کمک نمی‌کنیم چرا که مطمئن هستیم (این جنگ) باید به اتمام برسد».

وی در این مصاحبه به شدت از مواضع غرب در قبال جنگ روسیه و اوکراین انتقاد کرد. او گفت: «من فکر می‌کنم که در حال حاضر مشکل جای دیگری است. برخی از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، در حال تولید سلاح هستند و سعی می‌کنند محصولات خود را بفروشند».

امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: «ما در تلاش هستیم تا از هرگونه اقدامی که ممکن است منجر به تشدید تنش شود، اجتناب کنیم. روی توقف این جنگ کار می‌کنیم».

پیش از این، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم به ادعاهای ضد ایرانی مشاور امنیت ملی کاخ سفید واکنش نشان داده بود.

کنعانی گفت: «سابقه همکاری‌ها میان ایران و روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است. موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملاً روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است».

سخنگوی وزات خارجه ایران افزود: «ادعای مقام امریکایی در حالی است که آمریکا و اروپایی‌ها سال‌هاست کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح‌های کشنده متنوع خود تبدیل کرده‌اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی ممکن نبود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    ما با ناتو هیچ دشمنی نداریم و حتی می توانیم با دادن امتیاز به ایران حالا این امتیاز می تواند اقتصادی یا صنعتی باشد عضو ناتو شویم
  • احمد IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    پهپاد می‌فروشی و از طرفی دنبال توقفی؟! البته در توقف اینترنت موفق بودید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس