خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*به دلیل استقبال مخاطبان گرامی از خبرهای کوتاه با عنوان "روایت مشرق از گوشه و کنار سیاست" و همچنین درخواست های متعدد و مکرر کاربران برای افزایش روزهای انتشار این اخبار، بنا داریم به حول و قوه الهی در روزهای شنبه- دوشنبه و چهارشنبه هر هفته، خبرهای کوتاه را منتشر نماییم. یکی از مزیت های این طرح، تازه تر بودن خبرها و سرعت بیشتر در انعکاس آنها خواهد بود.


*پس از شکست صهیونیست ها در جنگ 33 روزه، سران این رژیم با تشکیل کمیته ای 15 نفره از متخصصان رشته‏ هاى مختلف،تصمیم گرفت به تحلیل ابعاد شخصيتى سید حسن نصر الله  به عنوان مهمترین برگ برنده حزب الله بپردازند. نتایج کار چند ماهه اعضاى اين گروه نشان می دهد كه وى بسيار شجاع، فهيم،هوشمند و در عین حال یکی از بزرگترین اسرار حزب الله لبنان است . ما هرگز نشانه‏ هاى ترس از مرگ و استیصال را در چهره او نديدیم.او معتقد است كه آينده منطقه از آن حزب الله است و آنها بايد براى چالش‏هايى كه فرارويشان قرار دارد، آماده باشند.

 
*موسوی خوئینی ها در جمع گروهی از اصلاح طلبان با انتقاد از مواضع هاشمی رفسنجانی گفته است:" من او را نه اصلاح طلب می دانم و نه دلسوز اصلاح طلبان. او دنبال مقاصد خود است. هاشمی با نظام یک بازی مشترک را علیه اصلاح طلبان آغاز کرده است."

*خاتمی در واکنش به مواضع خوئینی ها علیه هاشمی گفته است:"حرمت و شان هاشمی رفسنجانی را همه ما باید لحاظ کنیم.دلسوزی هاشمی برای اصلاحات بر هیچ کسی پوشیده نیست.من یقین دارم هاشمی از منتقدانی که در میان دوم خردادی ها دارد نسبت به سرنوشت اصلاحات دلسوزتر است."


*با اعدام 18 ایرانی در عربستان سعودی به جرم قاچاق مواد مخدر، برخی خبرها از صدور حکم اعدام برای  6 ایرانی دیگر حکایت دارد. به گفته پلیس عربستان بیش از 3 هزار کیلوگرم مواد مخدر از افراد ایرانی کشف شده است.


*کارشناسان منطقه از درگیری روزهای گذشته در سوریه به ویژه دمشق به عنوان "عملیات مرصاد سوریه" نام می برند. در این عملیات ضمن کشف کودتای"آتشفشان دمشق" و شناسایی و دستگیری عناصر نفوذی در ارتش ،دستگاه امنیتی و دولت، بستری برای محاصره و به دام انداختن حدود 10 هزار نفر از معارضین سلفی که بسیاری از آنها خارجی هستند در دمشق،حلب و حمص فراهم آمد.
 

*محمد رضا خاتمی در جمع گروهی از اعضای حزب منحله مشارکت گفته:" ما نبايد در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراها حضور علني داشته باشيم. بهترين گزینه برای ما اين است که بدون تابلو و به صورت چراغ‌خاموش از دو نامزد مثلا جهانگیری و عارف حمايت کنيم و نيروهاي خود را در ستادهاي انتخاباتي آن‌ها فعال کنيم."

*در حالی که مسوولان کشور از جمله رهبر انقلاب نسبت به کاهش نرخ جمعیت ابراز نگرانی می کنند و ادامه این روند را باعث پیری هرم جمعیتی می دانند اما در بودجه امسال مبلغ 2000 میلیارد ریال جهت طرح های کنترل جمعیت و جلوگیری از بارداری به تصویب رسیده است.


*رسانه های غربی و عربی به شدت به دنبال رصد و بزرگنمایی مشکلات اقتصادی به ویژه گرانی مرغ در ایران هستند به گونه ای که این موضوع به خبر اول این رسانه ها تبدیل شده است. پس از آنکه یک خبرگزاری وابسته به دولت از مشکلات به وجود آمده در توزیع مرغ در نیشابور در بخش خبرهای استانی اش خبر داد بلافاصله این خبر توسط العربیه،آسوشیتدپرس،رویترز،خبرگزاری فرانسه،رادیو فردا،بی بی سی و دویچه له با آب و تاب فراوان مورد استقبال قرار گرفت.


مؤسسه روسى «مطالعات رسانه ‏هاى بين‏ المللى» اقدام به نظرسنجى از مردم روسيه درباره دلايل حمايت اين كشور از سوريه‏ کرده است. این نظر سنجی به روش مصاحبه حضورى و تلفنى با 1491 بزرگسال روس انجام شده است. در اين نظرسنجى از پاسخگويان پرسيده شده: «به نظر شما دليل اصلى حمايت روسيه از سوريه چيست؟»  نتايج نشان می‏دهد كه 40 درصد از پاسخگويان معتقدند كه روسيه تلاش می‏كند تا آخرين متحد خود در خاورميانه را حفظ كند. 37 درصد گفته ‏اند روسيه از هر رژيم ضدآمريكايى حمايت می‏كند. 14 درصد گفته ‏اند كه روسيه مخالف مداخله خارجى در امور كشورهاى مستقل است. 6 درصد گفته‏ اند دولت روسيه تلاش می‏كند مردم دموكراسى ‏خواه را ناكام كند چون میداند كه هدف بعدى خودش خواهد بود. 3 درصد نيز گزينه «نمی‏دانم» را انتخاب كرده ‏اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • reza ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    0 0
    نوشابه به بدن ضرر داره اینقدر تبلیغش رو نکنید حتی به صورت اصطلاح !!!!!
  • saeed ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    0 0
    سعی کنید از افراد باسواد در سایت استفاده کنید. عدم آشنایی شما به مسایل سیاسی خیلی زشت است
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    0 0
    نوشابه نیست توش آبه شیر آب هم دست خودته مشرق
  • دوست بی نام ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    0 0
    خدا شفاتون بده مشکل گرانی که مردم بیچاره کرد احتیاج به نشون دادن در تی وی نداره که همه میدونند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس