خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی هفته گذشته دیداری با محمد خاتمی داشته است. در این جلسه پسر کروبی از اینکه خاتمی چندی قبل از مادر وی عیادت کرده تشکر نموده است. وی همچنین حامل پیام پدرش برای خاتمی بوده که اهم آن چنین بوده است:

1-شما چهره تاریخی و تاثیر گذار در اصلاحات هستی و باید اینگونه باقی بمانی.

2-نباید بگذاری جریان اصلاحات دچار انشقاق و چند دستگی شود.باید دعوای مجمع و کارگزاران را هر چه زودتر به پایان برسانید.

3-روی تشکیل اتاق فکر و پارلمان اصلاحات باید سرمایه گذاری نمایی.این پارلمان ضمن تشکیل شبکه اجتماعی باعث تقسیم هزینه فعالیت سیاسی می شود.

4-در معامله با نظام مراقب باش رکب نخوری و بدون دادن امتیاز بازی گرم کن انتخابات نشوی.

5-در معامله با نظام رفع حصر من و موسوی و بقیه زندانیان را به عنوان یک مطالبه غیرقابل گذشت مطرح کن.

*افطاری امسال خاتمی تبدیل به وزن کشی سیاسی وی شده است.در میتینگ افطاری سال گذشته خاتمی برخی چهره ها همچون سید حسن خمینی و خوئینی ها شرکت نکردند که باعث دلخوری شدید وی شد. خاتمی امسال موسوی لاری و مجید انصاری را مامور کرده تا از مهمانان به صورت ویژه دعوت نمایند تا گزک به دست رسانه ها نیفتد. خاتمی در صدد نشان دادن وزن و جایگاه خود به امثال عبدالله نوری است.

*همسر یکی از بازیگران معروف سینما و تلویزیون که اخیرا از آمریکا بازگشته، اقدام به تشکیل کلاس های عرفانی،مدیتیشن وانسان شناسی در مناطق شمالی تهران کرده است.به گفته وی متون آموزشی کلاس هایش مجموعه ای از اندیشه های سروش،شریعتی،حلقه کیهانی و دراویش گنابادی است. این خانم که تصاویر حضور وی در حلقه انحرافی کیهانی موجود است توانسته تعدادی از پولداران شمال تهران را در این کلاس ها سرکیسه کند.

*در راستای برگزاری افطارهای سیاسی، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اقدام به برگزاری مراسم افطار با حضور بخشی از اعضای حزب منحله مشارکت کرد. این مراسم که در باشگاه دانشگاه تهران واقع در پردیس مرکزی برگزار شد اعضای حزب منحله مشارکت، دفتر تحکیم و برخی زندانیان فتنه که به مرخصی آمده اند حضور داشتند. این مراسم با سخنرانی رضا خاتمی، امامت جماعت محسن رهامی و حضور حبیب الله بیطرف،داود سلیمانی،علی شکوری راد،معصومه ابتکارو زهرا شجاعی برگزار شد.
رضا خاتمی در سخنان خود نهادهای اطلاعاتی را متهم کرد که به دنبال سناریونویسی برای اصلاح طلبان هستند تا با تکثر کاندیدا و کاندیدای ضعیف وارد انتخابات شوند.


*کارشناسان اقتصادی کشورمان با اشاره به میزان ذخیره ارز در صندوق توسعه ملی، معتقدند ایران مهره های شطرنج قدرتمندی در صفحه سیاست و اقتصاد دارد که هنوز آنها را به حرکت در نیاورده است.این کارشناسان عبور پیروزمندانه نظام از این پیچ تاریخی را حتمی می دانند.


*برخی مقامات امنیتی منطقه از سرمایه گذاری ویژه آمریکاییان روی "فتح الله گولن" به عنوان جانشین اردوغان و عبدالله گل در انتخابات ریاست جمهوری آینده ترکیه سخن می گویند.گولن سال هاست در آمریکا به سر می برد و اخیرا دیدارهای متعددی با ماموران امنیتی این کشور داشته است.گولن در سفره های افطار امسال خود با تاکید مجدد بر جدایی دین از سیاست، خواستار سرنگونی هر چه سریعتر دولت بشار در سوریه شده است.
فتح الله گولن ، رهبر یک جریان غیررسمی به نام جماعت است که در ترکیه از آنان به نام گولنچی ها یاد می شود. تکنوکرات ها و افراد تحصیل کرده ی وابسته به این گروه نفوذ فراوانی در بازار، دانشگاه ها و نهادهای اجرایی و حکومتی ترکیه دارند.


*موسوی خوئینی ها با رد گزینه های مطرح در میان اصلاح طلبان گفته:" بهترین گزینه ما برای انتخابات ریاست جمهوری شخص محمد خاتمی است. در حال حاضر بزرگترین مشکل ما این است که برای آینده کادر سازی نکرده ایم و شخص یا اشخاصی مثل خاتمی را پرورش نداده ایم.خاتمی همچنان محبوبیت دارد و می تواند موج آفرین باشد .


*برخی رسانه های عربی منطقه به ویژه شبکه های تلویزیونی العربیه و الجزیره اخیر اقدام به برقراری ارتباط با برخی خبرنگاران ایرانی جهت همکاری و جذب آنها نموده اند. این تماس ها به منظورسرمایه گذاری آنان درانتخابات ریاست جمهوری سال 1392 کشورمان صورت می پذیرد.این رسانه ها از تجربه بی بی سی در سال 87 و 88 سود می برند که سرمایه گذاری ویژه ای برای شناسایی،جذب،آموزش و بکارگیری خبرنگاران ایرانی نمود و نقش موثری در شعله ور کردن فتنه 88 داشت.


*کارشناسان نظامی منطقه، ارتش سوریه به ویژه نیروی زمینی و زرهی آن را قویترین ارتش در میان کشورهای عربی و حتی ترکیه می دانند. این ارتش کارآزموده 300 هزار نیروی کادر دارد و در ماه های اخیر به پیشرفته ترین تجهیزات نظامی نیز مجهز شده است.
*
*امامان جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبی پس از برگزاری مراسم نماز تراویح در ماه مبارک رمضان برای پیروزی عناصر سلفی و القاعده در سوریه که علیه حکومت سوریه می جنگند دعا می کنند. در نمازهای جمعه عربستان هم این کار تکرار می شود. در جنگ هشت ساله صدام علیه مردم ایران، این دعاها برای پیروزی صدام انجام می شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    با سلام و تشکر عالی بود خدا را شکر با وجود برخی افراد در زمان حاضر درک ابوموسی اشعری چقدر آسان می شود ؟؟؟
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    متاسفم خاتمي براي مردم مرده است
  • ناشناس ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    تحلیلهای آبکی میکنی مثلاً در مورد جذب خبرنگار خب یک رسانه جهانی است باید در همه کشورها خبرنگار داشته باشه.این چه ربطی به جاسوسی داره ما فکر کردیم اسرائیل و یا امریکا آگهی جذب جاسوس دادند.شما هم مثل کیهان همه اش میگید اسناد موجود مثلا در مورد خانم یکی از بازیگران حتماً زیر متکی این اسناد قرار دارند.واقعاً اگه خاتمی بیاد و تاییدش کنند همان جریان خرداد 76 رخ میده شاید هم بالاترین را را در تاریخ جمهوری اسلامی بگیره
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    واقعا انسان وقتی تاریخ را میخونه متحیر میشه که چطوری ازنزدیکترین صحابی ها وحافظان قران در زمان پیامبر در هنگام حکومت حضرت علی تبدیل به خوارج شدند اما پس از فتنه 88 این موضوع کاملا ملموس شد که بله این مسائل قابل اتفاق افتادن است ودرواقع این اصل که تاریخ تکرار میشه واقعیت داره بی خودنیست از حضرت امام که پرسیده بودن اگه یک دعای مستجاب داشته باشید چه دعایی میکنید فرمودند عاقبت بخیری ،عاقبت بخیری
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    اينا رو تو اونجا بودي شنيدي؟
  • باكي ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    آقا جان!تو رو خدا اسم اين جماعت فتنه گرو انجمن اسلامي نذارين!
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    آره خاتمی را برای مردم کشته اند.
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    درسته كه جماعت گولن در تركيه صاحب نفوذ هستش ولي روي گزينه اي بنام "نومان كورتولموش" براي نخست وزيري بعدي داره كار ميكشه !
  • milad ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    عزیز دلم بخدا اینا ایرانی نیستند دست اموز انگلیس و امریکا هستن نگاه کنید ببینید تا یه چی میشه میرن انگلیس!!!سال۸۸ و ..... یادتون هست؟
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    معلوم میشه اومدن خاتمی چه ترسی در شما ایجاد کرده درود بر شرف و مردانگی اش
  • ناشناس ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    هرچه ازدهنتان درمیاد بگین اما همه خاتمی رادوست داریم اوحامی ودوستدارمردم ونظام است.
  • رضا ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    در زمان مدیریت اصلاح طلبان , قیمت مرغ کیلویی چند بود.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    مطمین باش مردم ایران هیچ وقت اشتباه خود در خرداد 76 را تکرار نخواهند کرد. در سال 76، فرقه اصلاحات برای مردم ناشناخته بود اما الان کل فتنه گریها و جهالتهای این گروهگ آشکار شده است
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    متون آموزشی کلاس هایش مجموعه ای از اندیشه های سروش،شریعتی،حلقه کیهانی و دراویش گنابادی است :))))))))))) عااالی بود معلوم بود این خبری است که وزارت میخواد دهن این بیچاره رو سرویس کنه. اون پولدارها نمیفهمند که دارند خر میشوند و شما میفهمید! معلوم حق حساب رو پرداخت نکرده است بدبخت.
  • مجید ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    همین شما ها نبودید که سال 83 شعار عبور از خاتمی دادید همین شماها نبودید که 16 آذر 83 در دانشگاه تهران می خواستید خاتمی را از دانشگاه بیرون کنید و بچه های بسیج علی رعم مخالفتشون با خاتمی مجبور به حفظ آرامش سالن شدن چی شده دوباره خاتمی عزیز شد براتون؟؟؟
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    مثلا چه ترسی ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    از جانب خود حرف بزن
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    اولا در زمان اصلاح طلبان اگه مرغ ارزان بود نداشتیم که بخریم چون حقوق ها پایین بود زمان اصلاح طلبان چقدر برای شهرهای محروم کار شد چه عمرانی چه اقتصادی ؟؟ جواب :زیر صفر وا صلا شهرهای محروم حساب نمیشدند.. این همه گدایی و نوکری امریکا وغرب راهم کردند تره هم برایشان خورد نکردند
  • حسين ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    رضا............... حقوق شما چقدر بود؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    درود بر خاتمی
  • جواد ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    پ نه پ توهم زدم مطلب نوشتم
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    عموجان فتنه 88 قابل مقایسه با آنچه گفتی نبود چون نه موسوی خوارج بود و نه محمود علی، الان به نظرم خیلی مسایل روشنتر شده و برخی حرفای اوون زمان ثابت شده هر چند موسوی غلط کرد دست به اوون اقدامات زد.
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    چی شده جوونها باز کی داره تخم فتنه میپاشه فرصت سوئ استفاده به دشمن ندید لطفا
  • من ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    حق حساب!!!!! اونور دنیا نشستی چه می دونی چه خبره اینجا؟؟
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    همه ی ما رو از همه ی خودتون کم کن لطفا!!
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    خاتمی را نه کشتند و نه مرد او خودکشی سیاسی کرد....
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    خاتمی و منش خاتمی خاری است در چشمان حسودان و بدخواهان این سرزمین. زنده باد خاتمی زنده باد انسانیت مرگ بر دروغ و ریا و فساد
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    جناب ناشناس واقعا فکر می کنی خاتمی بیاد بالاترین رای تاریخ رو میاره!!؟ خیلی از اونایی که همون دوره بهش رای داده بودن الان جلوشن. باز کنیم چشمامونو
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    رضا جان در صدر اسلام مرغ هم کیلوی نبود وهم خیلی ارزون چه ربطی داشت
  • حقگو ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    تا آنجا که یادمان می‌‌آید، بی ارزش ترین چیز در آن زمان، دین بود، گر چه مرغ نیز ارزان بود...!!!
  • علي ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    ارتش سوريه اگر از قدرت هاي منطقه است چگونه است كه در 40ئسال اخير مرزهايش با اسرائيل حتي از مرز اردن هم امن تر بوده و حتي يك گلوله هم شليك نكرده ؟ زهي چاپلوسي و تعصب
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    ناشناس عزیز، اگر سرسوزنی با محتوای مدیتیشن های رایج آشنایی داشته باشید می فهمید که اصلاً طرزفکر شریعتی قابل جمع با این گونه معنویت های تقلبی نیست و ادعای خانم معلم هم تنها شگردی نخ نما برای کلاهبرداری از نوکیسه هایی است که مفت به دست آورده اند و مفت هم از دست می دهند.
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    بیچاره ملتی است که ملاکش برای هرچیز شکم است. دوستانی که ملاکشان فقط قیمت مرغ است اگر در شرایط اول انقلاب و جنگ بودند احتمالا حاضر بودند تمام شرفشان را با یک سیخ جوجه بی استخوان تاخت بزنند.
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    همين خاتمي كه با سوروس وپول آل سعود خواسته يه ... بكنه كه مردم شريف شهيد داده اونارو به زباله داني انداختند ودر 9 دي مطالباتي داشتند كه قوه قضاييه كاري نكرد رو ميگيد ديگه ؟! مگه نه؟!
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    منظور تان از مردم همان مردم محروم و پابرهنه الهیه و زعفرانیه و تجریش است دیگه؟!!!!!!!!! منظور از نظام هم احتمالا همان نظام پادشاهی عربستان و دیکتاتوری مبارک است که این شخصیت فرهیخته( ؟! ) به زیارت آنها نائل شدند؟ یا نظام اخلاق مدار جورج سوروس یهودی؟
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    ببخشید؛ شرف و مردونگی اش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! راستی شما اعتقاد به روح دارید ...
  • علیرضا ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    یعنی کروبی معنی "اتاق فکر" را هم میداند؟!
  • هیأت رییسه مجلس ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام با زیاد کردن این خبرهای از گوشه و کنار سیاست شما به صورت ناخواسته تأثیرگذاری و خاص بودنتون رو کمرنگ و کمرنگ تر کردید به حاج آقای داوری برسونید کار اشتباهی هست اشتباه استراتژیک!
  • ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    درآمد متوسط هرنفر چقدر بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اندر ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    درود بر راستگویان لعنت بر دروغگویان
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    0 0
    هیچ وقت باکسانی که با دشمنان دین ورهبر دوست هستند سازش نمیکنیم این ملت شهید وجانباز داده تا اخرایستاده است به کوری فتنه گران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس