خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*به دلیل استقبال مخاطبان گرامی از خبرهای کوتاه با عنوان "روایت مشرق از گوشه و کنار سیاست" و همچنین درخواست های متعدد و مکرر کاربران برای افزایش روزهای انتشار این اخبار، بنا داریم به حول و قوه الهی در روزهای شنبه- دوشنبه و چهارشنبه هر هفته، خبرهای کوتاه را منتشر نماییم. یکی از مزیت های این طرح، تازه تر بودن خبرها و سرعت بیشتر در انعکاس آنها خواهد بود.

*مجوز انتشار چاپ جدید کتاب "شرح اسم" که زندگینامه مقام معظم رهبری از سال 1318 تا 1357 است صادر شده و این کتاب با اندکی ویرایش و تصحیح برخی اشکالات تاریخی به زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

*نشست انتخاباتی گروهی از اصلاح طلبان در پنجاب آمل برگزار شده است. حمید رضاجلایی پور، محمد نعیمی پور وباقر نبوی از جمله سخنرانان این همایش بودند.نعیمی پور ضمن ارائه گزارشی از برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان، گفته است:" ما از انقلابیم و باید انقلابی بمانیم و بر اساس قانون اساسی فعالیت کنیم."جلایی پورهم از چهار بحران مشروعیت، کارآمدی،مشارکت ومقبولیت سخن گفته و تاکید کرده "ما با پذیرش قانون اساسی باید در انتخابات حضوری فعال داشته باشیم."

*کارشناسان جمعیت و متخصصان فیزیولوژیست نسبت به نرخ منفی جمعیت "ژن نخبه" در کشور هشدار داده اند. به اعتقاد این گروه از کارشناسان، بیشترین نرخ کاهش جمعیت متعلق به طبقه نخبگان و متخصصان است که معمولا از ضریب هوش و پشتکار بالایی برخوردارند و این امر می تواند در آینده مشکلاتی را برای کشور که مهمترین سرمایه آن نیروی انسانی است فراهم آورد.

*یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در جلسه ای با گلایه از اصولگرایان گفته" من از خودی ها دلگیرم که کوچکترین ضعف ما را بزرگ می کنند و هر کار مثبت مان را به حساب انتخابات می گذارند." وی ضمن قبول فساد برخی اطرافیانش گفته:" من به اندازه کافی کادر ندارم و اگر شما نیرو معرفی کنید من بلافاصله جایگزین خواهم کرد."

*شنیده ایم علت اخلال در صدور ویزا برای زائران حج عمره ایرانی، توزیع شیرینی توسط برخی جوانان در مقابل سفارت عربستان در تهران به مناسبت مرگ نایف بوده است. پسر نایف مسوول صدور ویزا برای زائران حج است.

*اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار خواهد گرفت. در قانون اساسی درباره نظارت بر انتخابات که وظیفه شورای نگهبان است قانون داریم اما قانونی درباره مجری انتخابات  که دولت است نداریم. در زمان ریاست پورمحمدی بر وزارت کشور، اصلاحات لازم در قانون انتخابات انجام شد و برای اظهار نظر به مجمع تشخیص ارجاع شد. در حال حاضر سیاست های اجتماعی در دستور کار مجمع قرار دارد که حدود دو ماه بررسی آن به درازا خواهد کشید.

* عملیات هوشمندانه سید حسن نصرالله علیه برخی فلسطینی های اخوانی که در درگیری های سوریه از معارضان حمایت می کنند، فضای فکری و سیاسی آنها را بر هم زده است. سید حسن در سخنرانی هفته گذشته خود به مناسبت سالگرد جنگ 33 روزه اعلام کرد ما در این نبرد پیروزمندانه با موشک های سوریه، تل آویو و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دادیم . این سخنان بازتاب گسترده ای در میان فلسطینیان داشته است. مقامات صهیونیسم از جنگ جدید روانی و هوشمندانه سید حسن نصرالله علیه معارضان سوریه اظهار شگفتی کرده اند.

*ارزیابی یک مرکز مهم استراتژیک کشور نشان می دهد در هفته های اخیر برخی مسوولان و رسانه ها ، بدون توجه به فضای تحریم، اقدام به سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات اقتصادی کرده و ضریب بالایی به برخی گرانی ها و کمبودها داده اند.

*خوئینی ها از مطرح شدن نام "محمد رضا عارف" به عنوان گزینه ریاست جمهوری اصلاح طلبان عصبانی است و گفته" اگر عارف بیاید من  سکوت نخواهم کرد چرا که او را اصلاح طلب نمی دانم و در این باره شخصا بیانیه خواهم داد." خوئینی ها معتقد است معرفی امثال جهانگیری و عارف یعنی آبروریزی برای اصلاح طلبان، چون هیچ کدام از این کاندیداها نه اهل چالش و ایستادن در برابر فشارها هستند و نه رای آور.

*مواضع ضد سوری اردوغان،عبدالله گل و داود اوغلو و برخی دیگر از مقامات دولت ترکیه باعث به خشم درآمدن جمعیت 25 میلیونی علویان این کشورشده است. علوی های ترکیه پیوند نزدیکی با علویان سوریه به ویژه خاندان اسد دارند. کارشناسان منطقه با اشاره به مواضع دولت ترکیه به ویژه در قبال سوریه و ایران ، شکست حزب عدالت و توسعه را در انتخابات آینده پیش بینی می کنند.

*مقامات دولت سوریه با الهام گرفتن از الگوی نیروی مقاومت بسیج در ایران، اقدام به راه اندازی ارتشی مردمی به نام "جیش الشعبی" در سوریه کرده اند که این ابتکار بلافاصله تاثیر خود را در مهار و شکست فتنه سوریه به ویژه در روزهای اخیر نشان داده است. کارشناسان نظامی می گویند با تشکیل این یگان های مردمی، روحیه، جسارت و تحرک قابل ملاحظه ای درکالبد ارتش سوریه دمیده شده است.

*در سال گذشته بیش از 120 هزار تن از شیعیان عربستان برای زیارت و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی کشورمان وارد جمهوری اسلامی ایران شدند. پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به بیش از 300 هزار نفر برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    لطفاً در مورد شیعیان عربستان چیزی ننویسید که هر وقت کلمه ای به نفعشان مینویسید بیشتر آنها را در تنگنای این وهابیها قرار میدید.یک کم هم ملاحظه داشته باشید.
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    البته جهت استحضارتون بايد عرض كنم كه جيش الشعبي تازه راه نيفتاده بلكه اززمان به قدرت رسيدن حزب بعث بوده است و ارتش خلقي است نه بسيج .
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    ایران باید هرچه بیشتر شرایط ارتباط گیری با شیعیان عربستان را فراهم کند
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    سلام خاتمی به دنبال کاندیداتوری مهر علیزاده است و معتقد است چون آذری زبان است و دو دوره قبل در 4 استان نفر اول شده و همچنین نیروی اجرایی و مستقل است شانس رای اوری اش بالاست و تقریبا خاتمی . خوینی ها را نیز متقاعد کرده و خوینی ها نیز نظر مثبت دارد دنبال این هستن که عارف را متقاعد کنن که کنار بکشد
  • علی ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    بابا کاندیدای مورد نظر خاتمی مهر علیزاده است
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    یاشاسین اذربایجان
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    ممنون مشرق خیلی خبرهای خوبی بود
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    در بین مردم سوریه شدید شایع شود در صورتی که مخالفان به قدرت برسند شرایطی بدتر از حکومت طالبان در اففانستان و نا امنی شدید به وجود می اورند انگلیس با القاعده و طالبان معامله کرده در صورتیکه به انگلیس حمله نکنند به انها کمک کند در سوریه حکومت تشکیل دهند در مورد پاتک انگلیس به این مطلب فکری شود درصد زیادی از مخالفان القاعده هستند سوریه خط مقدم است اگر سقوط کند مصیبت است ************ در کارخانه سیمان مازوت مصرف شود و گاز صرفه جویی شده به نیروگاه گازوییل سوز داده شود و گازوییل صادر شود گازوییل گرانتر است از مازوت سعی شود نیروگاه گازوییل سوز به مازوت سوز تغییر یابد احداث پالایشگاه نفت و صادرات فراورده جهت مقابله با تحریم ************ سانتریفوزها و تجهیزات مقاوم در برابر زلزله باشند سایت دیگر در عمق 300 متری ساخته شود http://www.entekhab.ir/fa/news/71192 پنتاگون 300 میلیون دلار صرف توسعه و تولید بیش از 20 "سنگر شکن" های
  • اكبر ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    ياحسن يامهدي
  • هادی کرج ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    زنده باد بسیجی... عذر میخوام پرفسور ارتش بیست میلیونی همون بسیج نیست؟؟؟؟؟ بخدا حیفی آدرستو بده حواسمون بهت باشه یک وقت فرار مغزها نشی
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    یاشاسین ایران
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    حماس یک عنصر خائن به محور مقاومت است.
  • عليرضا ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    0 0
    جهانكيري بهترين كزينه إصلاح طلبان هست جون هم اقتصاد دان هست هم دانا و فهميده و ولايتي ، اقاي خوينيي ها براي مردم تصميم نكيرند مردم طاوان تصميمات احساسي امثال أيشان را ميدن  
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    0 0
    جناح راست همه دیکته شون ضعیفه!! طاوان نه مجید جان تاوان!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس