کد خبر 1397770
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
قالیباف فردا به ازبکستان می‌رود/تشریح جزئیات سفر

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به تاشکند به منظور تحکیم روابط پارلمانی و تسهیل ارتقاء روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور خبرداد.

به گزارش مشرق، غلامرضا نوری‌قزلجه در جمع خبرنگاران درباره سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ازبکستان که در رأس یک هیئت پارلمانی انجام می‌شود، گفت: این سفر با دعوت همتای ازبکستانی قالیباف عصر عصر سه‌شنبه آغاز می‌شود و نشان‌دهنده اهمیت ارتقای روابط پارلمانی با کشورهای حوزه آسیای میانه است.

وی اضافه کرد: دیدار با رؤسای مجالس ازبکستان و گفتگو با تجار و بازرگانان و نیز بازدید از برخی ظرفیت‌های فرهنگی برای ارتقای روابط دو کشور از جمله برنامه‌های رئیس مجلس و هیئت همراه در ازبکستان است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان تأکید کرد: ایران و ازبکستان با وجود داشتن اشتراکات فرهنگی و منطقه‌ای اما تاکنون در توسعه روابط به خصوص تسهیل روابط تجاری دچار کاستی‌هایی بوده‌اند و امیدوارم این سفر ‌و استفاده از قدرت دیپلماسی پارلمانی بتواند باعث ارتقای روابط دوکشور در حوزه‌های مختلف شود.

نوری‌قزلجه اضافه کرد: آسیای میانه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مغفول در حوزه تجارت خارجی کشور است که به دلیل اشتراکات کشورها و نیز فعالیت سازمان‌های همکاری‌های شانگهای و اکو در آن و نیز استفاده از ظرفیت مجمع مجالس آسیایی، می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات کشور، افزایش درآمدهای پایدار ارزی و نیز دسترسی به بازارهای بزرگتر برای تولیدکنندگان ایرانی در پی داشته باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس