تداوم و توسعه همکاری‌های ایران و ازبکستان در حوزه‌های اقتصادی

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که به منظور نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ازبکستان به این کشور سفر کرده است با رییس مجلس ازبکستان دیدار کرد.

به گزارش مشرق، غلامرضا نوری قزلجه رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان که در راس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به دعوت کمیسیون برگزاری انتخابات ازبکستان به تاشکند سفر کرده است، با نورالدین جان اسماعیل‌اف رییس مجلس قانونگذاری ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوری قزلجه در این دیدار ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی دولت ازبکستان، با اشاره به اصلاحات چند سال اخیر در این کشور، ابراز امیدواری کرد که انتخابات پیش‌رو با موفقیت برگزار شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان با اشاره به ضرورت همکاری پارلمانی میان دو کشور، بر لزوم توسعه روابط فی‌مابین در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی و ترانزیت و همچنین همکاری درخصوص مسائل افغانستان تاکید کرد.

تاکید بر تداوم رایزنی‌های مقامات ایران و ازبکستان

رییس مجلس قانونگذاری ازبکستان نیز در این دیدار ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر گذشته خود به ایران و دیدار با ریاست محترم جمهوری و رییس محترم مجلس شورای اسلامی، بر تداوم رایزنی‌های مقامات دو کشور را تأکید کرد.

پر ابتدای این دیدار، پیام دعوت محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از همتای ازبکستانی خود برای سفر به ایران، تقدیم نورالدین جان اسماعیل‌اف شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس