کد خبر 1397546
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
گوشی

کمپانی چینی میزو که چندان هم گمنام نیست، اخیرا از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام mblu ۱۰s رونمایی کرده که طراحی آن شبیه به آیفون ۱۳ اپل است.

به گزارش مشرق، تاکنون برخی از سازندگان گوشی‌های چینی علاقه خاصی به تقلید از طراحی آیفون‌ها نشان داده‌اند و از زبان طراحی شبیه به آیفون در محصولات ارزان‌قیمت خود استفاده کرده‌اند. کمپانی چینی میزو که چندان هم گمنام نیست، اخیرا از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام mblu ۱۰s رونمایی کرده که طراحی آن شبیه به آیفون ۱۳ اپل است. این گوشی با حدودا ۱۰۰ دلار بودجه قابل خرید است.


مدتی پیش یکی از برندهای چینی از گوشی LeTV Y۱ Pro با طراحی بسیار شبیه به iPhone ۱۳ پرده برداشت. این گوشی یک دستگاه ارزان‌قیمت بود که تنها ۷۵ دلار قیمت داشت. اکنون برند مشهورتری با نام Meizu نیز گوشی جدیدش را با طراحی شبیه به آیفون ۱۳ روانه بازار کرده است.
 

گوشی میزو mblu ۱۰s معرفی شد +عکس

مشخصات فنی و قیمت میزو ۱۰s؛ کپی جدید آیفون ۱۳

میزو با تقلید از زبان طراحی آیفون ۱۳، روانه بازار کرده که هم‌اکنون در چین قابل خریداری است. قاب پشتی این گوشی میزبان ماژول دوربین اصلی سه‌گانه با ترکیب سنسورهای ۰.۳+۲+۴۸ مگاپیکسلی بوده که فلش LED هم در کنار آن قرار دارد. نکته عجیب این است که قاب پشتی میزو ۱۰s تخت نیست و از این لحاظ به iPhone ۱۳ شباهتی ندارد.

مغز متفکر این گوشی، Unisoc T۳۱۰ نام دارد که از لیتوگرافی ۱۲ نانومتری بهره می‌برد. این تراشه توسط ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. رابط کاربری این گوشی ارزان، Flyme ۹ Lite بوده و معلوم نیست که بر پایه اندروید ۱۱ اجرا می‌شود یا اندروید ۱۲.
 

گوشی میزو mblu ۱۰s معرفی شد +عکس

 
به گزارش دیجیاتو، قاب جلویی میزو ۱۰s میزبان نمایشگر ۶.۵۲ اینچی IPS LCD با بریدگی نیمه‌عریض است. این کپی جدید iPhone ۱۳ برای تأمین انرژی خود بر باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت اتکا دارد. از دیگر قابلیت‌های Meizu mblu ۱۰s می‌توان به برخورداری از حسگر تشخیص اثر انگشت، درگاه USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی عرضه می‌شود. قیمت مدل‌های مختلف میزو ۱۰s به شرح زیر است:

۴/۶۴ گیگابایتی: ۷۲۹ یوان (۱۰۸ دلار)
۴/۱۲۸ گیگابایتی: ۸۲۹ یوان (۱۲۴ دلار)
۶/۱۲۸ گیگابایتی: ۹۲۹ یوان (۱۳۹ دلار)

گوشی میزو mblu ۱۰s معرفی شد +عکس

** خبرنگار: مهدی‌یار رضوانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس