عربستان

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اندونزی با وی درباره روابط دوجانبه و مذاکرات برجام رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) از دیدار و رایزنی فیصل بن فرحان وزیر خارجه این کشور با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اندونزی خبر داد.

بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه سعودی روز جمعه در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای گروه بیست در بالی اندونزی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید:

گفتگوهای آمریکا و تروئیکای اروپا درباره برجام

طبق اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، در این دیدار روابط ریاض و اتحادیه اروپا و راهکارهای تقویت آن در تمام زمینه های همکاری و هماهنگی مشترک مورد بحث قرار گرفت.

واس همچنین افزود که دو طرف در این دیدار درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات بین المللی در این خصوص رایزنی کردند.

ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه ای از دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با همتایان و مقامات تروئیکای اروپایی در حاشیه نشست کشورهای «گروه ۲۰» (G۲۰) در بالی اندونزی خبر داده بود.

در این بیانیه که در وب سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امروز با «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان، و «تیم بارو» دبیر سیاسی و معاون دوم وزیر خارجه انگلیس در حاشیه نشست وزرای گروه ۲۰ در بالی دیدار کرد.

این در حالی است که تاکنون خواسته های خارج از چارچوب توافق هسته ای ۲۰۱۵ که توسط آمریکا مطرح شده اند، مانع نهایی شدن هر گونه توافق بوده است و آمریکا در این زمینه سعی دارد با انداختن توپ در زمین ایران و تمارض، تهران را مقصر هر گونه کم کاری و کارشکنی جلوه دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 0
    سبیل زیبا
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    3 0
    این دیگه چی میگه
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      1 0
      آخه این چکار به اینا داره
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس