کد خبر 1395037
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

دوربین‌های مدار بسته جزو تجهیزات مهم و کاربردی هستند که استفاده از آن‌ها کمک زیادی به افزایش امنیت و راحتی شما خواهد کرد. مهم ترین مسئله‌ای که در رابطه با خرید این دوربین‌ها مطرح می‌شود مسئله برند سازنده‌ آن‌هاست. برندهای متنوعی در زمینه ساخت دوربین مدار بسته فعالیت می‌کنند اما هنگام خرید دوربین مدار بسته نام دو برند هایک ویژن و داهوا بیشتر از بقیه به چشم می‌خورد. این دو برند جزو بهترین‌های بازار هستند و با سابقه درخشانی که از خود نشان داده‌اند گزینه ایده‌آلی برای خرید به شمار می‌روند. در این مقاله دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا

معرفی برند هایک ویژن

شرکت هایک ویژن جزو برندهای معتبر و پیشتاز در زمینه تولید انواع دوربین‌های مدار بسته است که از سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت محبوب در طی دو دهه فعالیت خود توانسته اعتبار بسیار خوبی کسب کرده و سهم بزرگی از بازار دوربین در جهان را به دست بگیرد. هایک ویژن شرکتی بزرگ و قدرتمند است که 13000 نفر در بخش‌های مختلف آن مشغول به فعالیت هستند.

امروزه دوربین‌های تولیدی شرکت هایک ویژن به 100 کشور مختلف دنیا از جمله ایران، آمریکا، ایتالیا، برزیل، روسیه، هلند و ... صادر می‌شود. محصولات تولیدی این برند به قدری باکیفیت هستند که هنگام خرید اگر فردی متوجه برند هایک ویژن شود به احتمال 90 درصد نسبت به خرید آن اقدام خواهد کرد چون محصولات این شرکت تضمینی و ثابت شده هستند و به خوبی پاسخگو نیازهای مخاطب خواهند بود. در ایران نیز محصولات هایک ویژن توسط نمایندگی هایک ویژن در ایران با نام شرکت مهر تجارت به مشتریان عرضه می شود. 

معرفی برند داهوا

شرکت داهوا از دیگر برندهای محبوب و شناخته شده در زمینه تولید انواع سخت افزار و نرم افزارهای مرتبط با دوربین مدار بسته، هارد و کنترلر است. این شرکت بزرگ به عنوان اصلی‌ترین رقیب هایک ویژن شناخته می‌شود و فعالیت خود را از سال 2002 شروع کرده است. داهوا نیز همچون هایک ویژن متعلق به کشور چین است و آماده خدمات رسانی به مشتریان خود از سراسر دنیا می‌باشد.

برند داهوا در طی مدت کوتاهی که از فعالیت آن می‌گذارد توانسته است رضایت مخاطبان را به خودش جلب نموده و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. این شرکت دارای چهار موسسه تحقیقاتی بزرگ است و به عنوان اولین شرکت امنیتی کشور چین شناخته می‌شود که موفق به تولید یک استاندارد تکنولوژی در سطح جهانی شده است.

مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا

هایک ویژن و داهوا جزو بهترین برندهای موجود در بازار هستند که در زمینه تولید انواع دوربین مدار بسته و تجهیزات مرتبط با آن فعالیت می‌کنند. ممکن است مدت‌ها دنبال خرید دوربین مدار بسته باکیفیت بگردید و برندهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید اما در نهایت سراغ هایک ویژن و داهوا خواهید آمد.

این دو برند محبوب به قدری در این زمینه موفق عمل کرده‌اند که توانسته‌اند سهم بزرگی از بازار را به دست بگیرند. برای اینکه بتوانید در این زمینه موفق عمل کنید یک مقایسه جامع و کلی بین هایک ویژن و داهوا ترتیب داده‌ایم که به صورت زیر است:

  1. میزان محبوبیت و فروش

در ابتدا باید بگوییم هایک ویژن و داهوا جزو برندهای محبوب و پرفروش بازار در زمینه فروش دوربین مدار بسته هستند و چندین سال است که با یکدیگر رقابت می‌کنند. اما بهتر است بدانید که کدام یک در این زمینه بهترین است. ظبق آخرین داده‌هایی که در سال 2017 به دست آمده است نشان می‌دهد که از نظر محبوبیت و میزان فروش هایک ویژن در رتبه 1 جهان و داهوا در رتبه دوم قرار دارد.

هایک ویژن در سال 2021 توانست با فروش  6.37 میلیون دلاری رتبه 1 بازار را به دست بگیرد. این در حالی است که در همان سال داهوا تنها 2.68 میلیون دلار فروش داشته باشد. در زمینه فروش دوربین‌های ip نیز هایک ویژن در رتبه یک وجود دارد چرا که تواسنته بود 17 درصد از سهم بازار را به خودش اختصاص دهد. در حال حاضر برند هایک ویژن همچنان رتبه 1 میزان فروش را در دست دارد ولی رتبه دوم متعلق به برند axis است (داهوا به رتبه سوم سقوط کرده است).

  1. کیفیت تصاویر

هدف از خرید دوربین مدار بسته تحت نظر داشتن محیط مورد نظر به وسیله دریافت و ذخیره تصاویر باکیفیت است. با توجه به این موضوع هنگام خرید دوربین مدار بسته باید دقت داشته باشید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند. به همین جهت بهتر است به مقایسه دوربین هایک ویژن و داهوا از لحاظ کیفیت تصاویر بپردازیم.

مقایسه دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا

دوربین‌های هایک ویژن به گونه ای طراحی شده‌اند که در نرخ فریم پایین تصاویر را با کیفیت و جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. اما دوربین‌های داهوا کیفیت پایین‌تری داشته و تصاویر تار خواهند بود. اما از طرف دیگر دوربین‌های داهوا دارای پیسکل های متنوعی بوده و تصاویر را با کیفیت بالا ذخیره می‌کنند. دوربین‌های هایک ویژن نیز تعداد پیسکل‌های بالایی دارند.

  1. قیمت محصولات

قیمت مصحولاتی همچون دوربین مدار بسته نقش تعیین کننده‌ای برای خرید دارد. به همین جهت هنگام مقایسه دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا توجه ویژه‌ای به قیمت محصولات داشته باشید. برند هایک ویژن و داهوا از لحاظ کیفیت ساخت تقریبا با هم برابر هستند و مصحولات درجه یکی به بازار عرضه می‌کنند. اما به طور معمول قیمت دوربین‌های مدار بسته هایک ویژن بالاتر از دوربین‌های داهوا است.

  1. کیفیت ساخت

هایک ویژن در طول تقریبا 20 سالی که از تاسیس آن‌ها می‌گذرد همواره در حال رقابت بوده‌اند تا بتوانند بهترین محصولات را به بازار عرضه کنند. محصولات هر دوی این برندها از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و به نوعی درجه یک هستند.

  1. تنوع محصولات

تنوع محصولات از دیگر مواردی است که هنگام مقایسه دوربین هایک ویژن و داهوا اهمیت پیدا می‌کند. مشتریان دوست دارند مصحولات بیشتری را مورد بررسی قرار دهند و سپس بهترین آن‌ها را خریداری کنند. خوشبختانه هر دوی این برندها دارای مصحولات متنوعی هستند و به خوبی پاسخگوی نیازهای مشتری خواهند بود.

  1. تکنولوژی

دوربین‌های مدار بسته به طور کلی به سه دسته آنالوگ، دیجیتال و HD تقسیم بندی می‌شوند. در گذشته دوربین‌های آنالوگ محبوبیت بسیار زیادی داشتند و گزینه ایده‌آلی برای خرید به شمار می‌رفتند. اما پس از گذشت مدتی از دور خارج شدند و جای خود را به دوربین‌های دیگر دادند.

هایک ویژن اولین برندی بود که نسخه جدیدی از دوربین‌های مدار بسته با نام HDTVI را رونمایی کرد که ترکیبی از دو نوع دوربین آنالوگ و تحت شبکه بود. پس از آن شرکت داهوا نیز سبک دوربین‌های خود را تغییر داد و دوربین‌هایی با تکنولوژی HCTVI روانه بازار کرد. با توجه به این قضیه می‌توان گفت که هایک ویژن نقش بسیار پررنگی در پیشرفت تکنولوژی دوربین‌های بازار دارند و نسبت به رقبا سرتر است.

جمع بندی

در این مقاله به مقایسه دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا پرداختیم. این دو برند محبوب جزو غول‌های برتر تولید کننده دوربین مدار بسته و تجهیزات مرتبط با آن در جهان هستند. اگر قصد خرید دوربین مدار بسته باکیفیت و کاربردی را دارید بهتر است هایک ویژن و داهوا را در اولویت قرار دهید. با مقایسه‌ای که در این مقاله انجام دادیم می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این برندها برای خرید مناسب هستند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس