راهپیمایی در اوهایوی آمریکا؛ اعتراضات خیابانی به شلیک مرگبار پلیس

رسانه‌ها از راهپیمایی شماری از شهروندان شهر «آکرون» در ایالت اوهایو در اعتراض به قتل یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق، شهروندان یکی از شهرهای ایالت «اوهایو» در شرق  آمریکا پس از تیراندازی مرگبار پلیس به یک مرد سیاهپوست راهپیمایی کردند.

به گزارش منابع خبری، معترضان یکشنبه صبح به وقت محلی در «آکرون» پنجمین شهر بزرگ ایالت اوهایو راهپیمایی کردند و خواستار اجرای عدالت برای «جیلند واکر» مرد سیاهپوستی شدند که به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

این اعتراض که توسط گروهی از کشیش‌ها سازماندهی شد و  از یک کلیسا در آکرون آغاز و مقابل دادگستری شهر ختم شد. «بابی دی سلو» وکیل دادگستری، با استناد به بررسی فیلم‌های ویدئویی پلیس که قرار است علنی شود، گفت که پلیس ده‌ها بار به واکر شلیک کرد.

مقامات آمریکایی گفتند که این حادثه زمانی آغاز شد که ماموران سعی کردند واکر را به دلیل تخلفات رانندگی متوقف کنند. به گفته اداره پلیس آکرون، که افسران گزارش دادند که یک اسلحه از خودروی مظنون شلیک شده است، واکر فرار کرد.

به گفته اداره پلیس این شهر ایالت اوهایو، واکر در حال دویدن به سمت یک محوطه پارکینگ بود و اقداماتش باعث شد که نیروهای پلیس احساس کنند که جانشان در خطر است و به همین دلیل به او شلیک کردند و سپس از نیروهای امدادی کمک خواستند اما واکر در همان صحنه درگیری جانش را از دست داده بود.

وکیل خانواده جیلند واکر گفته است که فیلم دوربین چسبیده به بدن نیروهای پلیس نشان می‌دهد که موکل او هیچ اقدام تهدید زایی علیه نیروهای پلیس انجام نداده بود.

اعتراضات خیابانی به شلیک مرگبار پلیس

به گفته او، نیروهای پلیس در حالی که جیلند واکر در حال متواری شدن بود و هیچ چیزی هم در دستانش نبود، به این جوان  ۲۵ ساله ده‌ها بار گلوله شلیک کردند.

این جوان سیاه‌پوست آمریکایی در حالی با گلوله نیروهای پلیس کشته شده که خشونت‌های نژادپرستانه و مرگ آنها در خیابان‌های این کشور بارها خبرساز بوده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛  با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

با وجود آزاد بودن حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا، روزانه خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور رخ می‌دهد و تعدادی نیز در این حوادث کشته می شوند اما لابی سلاح به قدری در این کشور قدرتمند است که کنگره تاکنون اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در ایالات متحده انجام نداده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس