انریکه مورا

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر از ادامه تلاش‌ها برای بازگرداندن توافق به مسیر اصلی خبر داده است.

به گزارش مشرق، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در توییتر مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه را فشرده توصیف کرد.

مورا در توییتر نوشت: «دو روز مذاکرات فشرده و با واسطه در دوحه در خصوص برجام [داشتیم]. متأسفانه، هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده امیدوار به آن بود حاصل نشده است. همکاری‌ها را با فوریت بیشتر برای به آنکه توافق کلیدی برای منع اشاعه و ثبات منطقه را به مسیر بازگردانیم ادامه خواهیم داد.»

مذاکرات رفع تحریم‌ها دقایقی قبل در دوحه پایتخت قطر پایان یافت. این دور از مذاکرات از دیروز (سه‌شنبه) در شهر دوحه قطر آغاز شد. 

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که به دوحه سفر کرده بود دیروز و امروز با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار کرد. 

پیش از او هم «رابرت مالی» وارد دوحه شده بود. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دوشنبه شب وارد دوحه شد و روز سه‌شنبه نیز با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در این باره دیدار و گفت‌وگو کرد. 

براساس توافق اخیر صورت گرفته در پی سفر جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و موافقت ایران و آمریکا، قرار شد مذاکرات رفع تحریم‌ها از سر گرفته شود. بدین منظور شهر دوحه پایتخت قطر طی دیروز و امروز (سه‌شنبه و چهارشنبه/ هفتم و هشتم تیرماه) میزبان این دور از مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا با واسطه اتحادیه اروپا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    برجام از مسیر اصلی خودش خارج نشده بلکه داره به ته دره سقوط میکنه و یا شاید هم کرده! جمهوری اسلامی اگر که اهل مذاکره و تعامل و آشتی با جهان بود که تحریمها اصلاً موضوعیتی نداشتند،مگه کشورهای همسایه مثل عراق،پاکستان،ترکیه و سایر کشورهای دور و نزدیک زیرتحریم آمریکا هستند؟! جمهوری اسلامی فقط در بحران و آشوب میتونه به زندگی خودش ادامه بده و صلح و آشتی و اینطور چیزها در فرهنگ لغتش اصلاً پیدا نمیشه!
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس