ویژه ها

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که تورم در دولت رئیسی در 43 سال اخیر رکورد زده است. این ادعای مضحک در حالی است که دولت روحانی رکورددار بیشترین تورم در دهه های اخیر است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** واسطه گری اصلاح طلبان برای نجات دادن آمریکا از مخمصه

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «دو طرف نشان داده‌اند که فعلا انعطاف لازم را برای خروج از بن‌بست فعلی نشان نمی‌دهند و مایلند همچنان محکم مواضع خودشان را حفظ کنند درحالی که برای رسیدن به توافق باید هر دو طرف و نه فقط یک طرف انعطاف لازم را نشان دهند. به هر حال انعطاف پذیری شرط موفقیت مذاکرات دوحه است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «به هر صورت اگر آمریکایی‌ها به این جمع بندی رسیده باشند که برای بازار انرژی و ایجاد توازن در عرضه و تقاضا به تحریم‌های ایران به‌خصوص نفت و پتروشیمی پایان دهند، اقدام خوبی است که کمک می‌کند زودتر به نتیجه برسند ولی هنوز آمریکایی‌ها چنین چیزی را نشان نمی‌دهند. هرچند در تحلیل‌های منابع غربی چنین گفته می‌شود ولی عملا شاهد این نیستیم که واقعا آن را دنبال کنند.»

واسطه گری اصلاح طلبان برای نجات دادن آمریکا از مخمصه/ اقتدار را نباید فقط در قدرت دفاعی جستجو کنیم!

در حال حاضر بحران انرژی در آمریکا، کاخ سفید را مستاصل و آشفته کرده است. دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا طی ماه ها تلاش کرده از تبعات سیاسی ناشی از افزایش قیمت های بنزین جلوگیری کند اما افزایش بهای انرژی تبدیل به کابوسی برای دولت او شده است.

رئیس جمهور آمریکا همزمان با جنگ اوکراین به دلیل افزایش فزاینده قیمت ها و تورم تاریخی، تحت فشار بسیاری در داخل کشورش قرار دارد و بنابر گزارش های منتشر شده، روز به روز بر ابعاد این بحران اقتصادی افزوده می شود.

علاوه بر این رسانه های غربی صراحتا هشدار داده اند که اگر اروپا برای حل بحران سوخت چاره اندیشی نکند، با مشکلات عدیده ای در زمینه انرژی و به تبع آن معضلات اقتصادی و اجتماعی روبرو خواهد شد.

در حال حاضر اقتصاد آمریکا و اروپا، رکورد های تورمی بی سابقه را تجربه می کنند و پیش بینی می شود تدریجا وارد رکود سنگین بشوند. پیش از این رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان گفته بود: «برای جبران کمبود گاز روسیه، باید به دوران استفاده از زغال سنگ برگردیم.»

در این شرایط ویژه، آمریکا و اروپا نیازمند فوری "بازگشت نفت ایران به بازار" هستند. اما سابقه عهدشکنی این دولت ها در کنار خوی سلطه گری و غارتگری آنها، این هشدار را می دهد که باید با دقت و هوشیاری واکنش نشان داد.

آمریکا در پی آن است تا با ترفند تعلیق تحریم ها به صورت موقت در قالب احیای برجام، بحران اقتصادی را پشت سر گذاشته و سپس تحریم ها و به خصوص تحریم های مالی و نفتی را از سر بگیرد.

در این میان، برخی رسانه ها و فعالین اصلاح طلب بدون سنجیدن جوانب مسئله و با بزک چهره کریه آمریکا، برای نجات دادن کاخ سفید از مخمصه، خود را به آب و آتش می زنند.

** اقتدار را نباید فقط در قدرت دفاعی جستجو کنیم

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: «جمهوری اسلامی ایران اکنون در شرایط خاصی قرار دارد که اگر اراده‌ای برای فعال کردن دیپلماسی خارجی خود داشته باشد می‌تواند توطئه آمریکائی- اسرائیلی «ناتوی عربی» را خنثی کند. تحرکاتی که برای ازسرگیری روابط با عربستان، پایان دادن به جنگ یمن و به نتیجه رساندن مذاکرات برجامی این روزها در جریان است، می‌تواند شروع خوبی برای اِعمال چنین اراده‌ای باشد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نباید فقط در قدرت دفاعی جستجو کنیم. قدرت دفاعی قطعاً لازم است ولی به تنهائی کافی نیست... در کنار تقویت نیروی نظامی و تجهیزات مربوط به آن که اکنون بحمدالله در نقطه افتخارآمیزی قرار داریم و باید افزایش هم پیدا کند، به فعال شدن دیپلماسی خارجی نیز نیازمندیم

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «ما باید دروغ‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه ایران ‌هراسی را برای سران کشورهای عربی افشا کنیم. این کار را از دو طریق می‌توان انجام داد؛ اول تقویت روابط با کشورهای عربی با استفاده از دیپلمات‌های باتجربه و کاردان و دوم مهار کردن عناصر افراطی که با اقداماتی از قبیل حمله به سفارت و انواع تهدیدها زمینه را برای بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی آمریکا و صهیونیست‌ها در جهت جا انداختن طرح شیطنت‌بار ایران‌ هراسی فراهم می‌کنند.»

واسطه گری اصلاح طلبان برای نجات دادن آمریکا از مخمصه/ اقتدار را نباید فقط در قدرت دفاعی جستجو کنیم!

اصلاح طلبان تندرو، به ساختن و ضریب دادن به دوگانه های دروغین و کاذب عادت دارند. دوگانه «موشکی- معیشت» و «موشکی- دیپلماسی» و...هجمه به توان دفاعی و نظامی ایران، بخشی از عملیات روانی و رسانه ای این طیف است.

این روزنامه اصلاح طلب از یکسو مسئله موشک را به حوزه سیاست خارجی ربط داده و از سوی دیگر با حمایت ضمنی از توان دفاعی و نظامی، درباره ناتوی عربی هشدار داده است.

این ادعا در حالی است که ناتوی عربی صرفا در قالب رسانه ای مطرح شده و در عالم واقعیت هیچ نمودی نداشته است. در همین رابطه وزیر خارجه اردن طرح تشکیل ناتوی عربی-اسرائیلی را تکذیب کرده و در ادامه گفته، همه کشورهای عربی خواستار روابط خوب با تهران هستند.

وی در گفت‌وگو با «الجزیره» تأکید کرد: صحبت از ائتلاف عربی که اسرائیل بخشی از آن باشد وجود ندارد و حتی طرحی از این قبیل وجود ندارد.

الجزیره نوشت، وزیر خارجه اردن با این اظهارات، گزارش رسانه‌های غربی و اسرائیلی مبنی بر عزم تل‌آویو و کشورهای عربی برای ایجاد ائتلاف نظامی در مقابله با ایران به کمک آمریکا را تکذیب کرد.

وزیر خارجه اردن تصریح کرد: همه کشورهای عربی خواستار روابط خوب با ایران هستند و برای اینکه به این مرحله برسیم باید با گفت‌وگو، همه عوامل تنش حل شود.

در ماههای گذشته هیئت عالی‌رتبه امنیتی امارات در سفر به تهران با صراحت گفت امارات در هیچ ائتلاف ضدایرانی شرکت نمی‌کند و عربستان برای بهبود وضع امنیتی خود و مدیریت جنگ یمن، پنجمین دور گفت‌وگوها با ایران را در بغداد انجام داد.

** اقدام ناشیانه برای سرپوش گذاشتن بر میراث شوم «دولتِ اصلاح طلبان»

«اسماعیل گرامی مقدم» سخنگوی سابق حزب اعتماد ملی که پس از نقش‌آفرینی در فتنه ۸۸ مدتی از کشور خارج شد اما مجدد به کشور بازگشت، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «دولت در ایام انتخابات شعارها و وعده‌هایی را مطرح کرده بود، اما امروز 180 درجه مخالف آنها عمل کرده است. به عنوان نمونه دولت هم در ایام انتخابات و هم پس از تشکیل کابینه، مقابله با تورم را مهم‌ترین هدف و برنامه خود عنوان کرد، اما یک‌سال پس از تشکیل دولت، نرخ تورم تمام رکوردهای 43 سال اخیر را درنوردیده است. مردم حق دارند از شرایط ناراضی باشند، چراکه به آنها گفته شده بود، در صورت ایجاد حاکمیت یکدست مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد. اما این دولت نه تنها در زمینه حل مشکلات کارنامه قابل قبولی ثبت نکرده، بلکه باعث تشدید تورم نقطه به نقطه، ماهیانه و روزانه شده است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «برای انجام کارهای بزرگ به مردان بزرگ نیز نیاز است. زمانی که دولت به‌زعم خود تصمیم به جراحی اقتصادی می‌گیرد باید برای این منظور افرادی خبره، کاربلد و متخصص را به کار بگمارد. ارزیابی‌های کارشناسی در خصوص وزن اقتصادی کابینه بیانگر آن است که با چنین تیمی نمی‌توان قدم‌های قابل توجهی برداشت.»

واسطه گری اصلاح طلبان برای نجات دادن آمریکا از مخمصه/ اقتدار را نباید فقط در قدرت دفاعی جستجو کنیم!

جریان تندرو اصلاح طلب برای سرپوش گذاشتن بر میراث شوم دولت قبل- همان دولتِ اصلاح طلبان- به انکار بدیهیات روی آورده است.

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که تورم در دولت رئیسی در 43 سال اخیر رکورد زده است. این ادعای مضحک در حالی است که دولت روحانی رکورددار بیشترین تورم در 43 سال اخیر است.

در روزهای گذشته،   خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت گفته بود: «شهریور ۱۴۰۰ تورم ۵۹ درصد بود اما امروز این عدد به ۴۶ درصد رسیده است.» در روزهای گذشته همچنین، رئیسی در بیست و ششمین سفر استانی در خراسان شمالی گفته بود: « دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود، هر ماه، علاوه‌بر پرداخت حقوق و دستمزد، بین ۱۰ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بابت هزینه‌هایی پرداخت می‌کند که در این دولت انجام نشده استمنظور رئیس جمهور، پرداخت بدهی های دولت قبلی است.

براساس گزارش های منتشر شده، طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورددر دولت روحانی شاهد تورم حدود ۶۰ درصدی بودیم. در دولت قبل بیش از ۵ هزار واحد صنعتی تعطیل شد و یا به حالت نیمه تعطیل درآمد و همچنین حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه مردم در بورس نابود شددولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت بعدی تحویل داد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    10 1
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      8 1
      تورم فعلی میراث شوم دولت قبل است افساد طلبان بانیان وضع موجودند و فقط باید سکوت کنند تا دولت خرابکاری های 8 سال گذشته را آواربرداری و بازسازی نماید.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      2 7
      وضعیت فعلی آمریکا تقصیر ترامپ است. بایدن باید خرابکاریهای ترامپ را درست کند و این طول میکشد.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      4 1
      خدا را شکر مذاکرات دوحه بدون هیچ پیشرلتی مایان یافت. اکنون باید برجام را آتش زد.
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      1 1
      به مسئولان برسانید که تا وقتی جراحی اقتصادی در اصلاح نظام بانکی و مالیاتی صورت نگرفته از اصلاح قیمت سوخت اجتناب کنند تا پیامدهای آن به حداقل برسند و بعد هم در اجرا به طور مثال برای هر خانوار ماهانه ایرانی دویست لیتر بنزین یارانه ای در نظر بگیرید و برای مصرف بیشتر از آن قیمتهای بالاتر تا فشار به کم مصرف ها به حداقل رسیده و جلوی قاچاق آن نیز گرفته شود
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      2 4
      تورم 60% دروغ است . تنها مرجع آمار رسمی در کشور، مرکز آمار است که نرخ تورم سالانه شهریورماه ۱۴۰۰ را ۴۵.۸ درصد اعلام کرده بود نه 60 درصد
    • DE ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      این واقعا نامردیست که اصلاحطلبها را پس از 32 سال دولتداری بگذارینشون کنار. حداقل یک مهارت یادشون بدهید زن و بچه شون را نون بدهند از گرسنگی تلف نشوند . چون اصلاح طلبان فقط دلالی و شیتیلگیری و رانتخواری و مدیریت های گله ای و فله ای و موروثی دیگران کارکنند و اینها گزارش آن را بدهند و به جیب بزنند بیشتر بلد نیستند .خب الان علاف شدند کار دیگری بلد نیستند
  • خسرو IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    11 5
    هر موقع آمریکا در تنگنا قرار میگیرد اصلاح طلبان با نوشتن مطالب دلخواه آمریکا آنر از مخمصه نجات میدهند و بقول صهیونیستها این پیاده نظام خوب وظیفه اش را انجام میدهد
    • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      7 0
      1- برجام شیشه عمر اصلاح طلبان شده است و دلواپسی امروز خاطرجمعان دیروز، به جهت آن است که می دانند مرگ برجام به منزله مرگ جریان فکری منحوس شان خواهد بود! 2- همه تلاش جریان اصلاح طلبی آن هست که اقتدار نظامی را بی خاصیت جلوه دهند و هزینه در زمینۀ آن را هدر دادن ثروت کشور! اما کاش حداقل یک کشور مستقل و مقتدر را نشان می دادند که بودجه بخش نظامی کم و نیروی نظامی ضعیفی داشته باشد! 3- ظاهراً پس زده شدن و مطرود شدن جریان اصلاح طلبان ..ـهوع آور از سوی ملت چنان برای این نحله خرد کننده بوده است که عقده ناشی از آن سبب هذیان گویی و یاوه گویی اصخابش شده است! هنوز یک سال از رویکار آمدن دولت جدید نگذشته است که چون گمان کرده اند حافظه ملت پاک شده است دست به تحریف حقایق زده و فروپاشی اقتصاد کشور و تورم و گرانی در دوره زمامداری خودشان را کتمان می کنند!!!
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      4 1
      اصلاح طلبان نه وطن نه ملت نه .....برایشان مهم نیست فقط عشق امریکا دارند و گرین کارت.
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    13 2
    شما اصلاح طلبان برای ده سال بروید کنار،، وجدانا چوب هم لای چرخ قوه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه هم نکنید، اجازه دهید مبارزه با فساد رانت خواری اختلاس و دیگر مضرات برای یک کشور ادامه پیدا کند ،ببینید در این ده سالی که شما اصلاح طلبان شور منافع قبیله ای خودرا نمیزنید ،در تمام مسائل موجود کشور چقدر پیشرفت خواهد کرد، سی دو سال کشور دست شما اصلاح طلبان بود ببینید مردم به چه فلاکتی افتاده اند ،اجازه دهید ده سال را مردم ایران بدون تشنج شما سپری کنند ارامش برقرار خواهد شد، در همه زمینه های موجود انشاا...
    • علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      2 9
      اصلاح طلب در نظام کجا جا دارد - الان که همه باهم هستید. دیگه فرافنکی جواب نمی دهد. چین هم با امریکا با ملاحظه صحبت می کند روسیه هم که سه ماهه در اکراین گرفتار شده! فقط شما می دانید و می توانید!
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 5
    خب اگر نفت تان را می فروشید حتی بالاتر از قبل تحریم ها و تمام پولش را هم میگیرید پس بازار جهانی چه نیاز حیاتی به نفت ایران دارد؟ حالا سئوال مهمتر اینجاست چرا اقتصاد ما روز به روز بدتر میشود؟؟
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      4 1
      رشد اقتصادی کشور بعد از 4 سال در نیمه دوم سال 1400 مثبت شد این یعنی اوضاع اقتصادی رو به بهبود است.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      2 3
      برای اینکه فقط شهار میدهند و مبگوبند تقصیر اصلاح طلبان است.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 2
    بله تورم روحانی 60...فقط بفرماییدماست روحانی چندماست رییسی چند؟...برادران اصلاحات مردتمام شدفاتحه همه چیزبرای شما..
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      2 4
      تنها مرجع آمار رسمی در کشور، مرکز آمار است که نرخ تورم سالانه شهریورماه ۱۴۰۰ را ۴۵.۸ درصد اعلام کرده بود نه 60 درصد
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 1
    ملایمت بادزدانی مثل امریکا فقط باعث قربانی شدن برای سود سرمایه داری است درحالیکه جهان چندقطبی درحال رشد است
  • FR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 2
    داشتم فکر میکردم این اصلاح طلبها خسته نمیشن از اینهمه تکرار برای وادادن و تسلیم ؟. دیدم نه برای اینکه دیگه کار دیگه ای ندارن در جهت انجام ماموریت !
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 3
    در حالی که خبرگزاری رسمی دولت نرخ تورم شهریور سال گذشته را ۶۰ درصد اعلام کرده و مدعی صدور بیانیه‎ای از سوی بانک مرکزی در خصوص آمارها تورمی شده است، بررسی‎ها نشان می دهد چنین بیانیه ای حتی در پورتال بانک مرکزی در دسترس نیست .
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 1
    خیلی دلم برای اصلاح طلبان می سوزد این بدبختها همه تخم مرغها را در یک سبدبنام برجام گذاشتند آن سبد را هم ترامپ به زمین زد و همه تخم مرغهایشان را شکست از آن زمان تا کنون دنبال آبوری از دست رفته خود می باشند که به آمریکا اعتماد کردند و حیثیتشان را بر باد داد اکنون به بهانه های مختلف شکست خوردگان سیاسی یا مردودین مجلس مثل علی مطهری را وادار به مصاحبه و نوشتن مقاله می کنند که برجام برجام بر جام این راه نجات است اما دیگر کسی برای آنها تره خرد نمی کند
  • هادی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 2
    نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسراییل در ایران هستند
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    اصلاح طلبا برا آمریکا داشته هاشون رو هم چوب حراج میزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس