خاتمی از پشت

خاتمی همچنین با طرح ادعای خواست اکثریت مردم برای تنش‌زدایی با آمریکا عملاً در حال هجمه به گفتمان مقاومت است!

سرویس سیاست مشرق- سید محمد خاتمی در جدیدترین اظهارات خود دیدگاه‌های عریان‌تر خود را در خصوص اصلاحات مدنظر جریان اصلاحات در حوزه سیاست خارجی بیان کرد.

وی طی اظهاراتی در جمع مشاوران خود با انتقاد از اینکه امروز حکومت، هویت خود را فقط در ستیز با آمریکا و غرب تعریف کرده، تأکید کرد که این غرب‌ستیزی هزینه زا بوده و باعث نارضایتی مردم شده است.

رئیس دولت اصلاحات همچنین با تأکید بر این‌که ماهیت ضد استبدادی و ضداستعماری انقلاب اسلامی انکارناپذیر است، درعین‌حال اظهار داشت: در این انقلاب قرار بود به‌جای استبداد وابسته به بیگانه یک نظام مردمی به نام جمهوری اسلامی مستقر شود. لذا این خواست در جامعه دینی و حتی بخش قابل‌توجهی از روشنفکران ما امید ایجاد کرد و البته دستاوردهایی هم داشت. اما آنچه تحقق پیدا کرد غیرازآن چیزی بود که مردم انتظار داشتند و باکمال تأسف در نظام جمهوری اسلامی انحراف ایجاد شد و بجای جمهوریت، مسئله‌ای به نام ناجمهوریت شکل گرفت.

سید محمد خاتمی در سطح حاکمیت، تفاوت را این دانست که امروز حکومت، هویت خود را فقط در ستیز با آمریکا و غرب تعریف کرده است.

وی افزود: حکمرانی ما امروز ویژگی ضد استکباری و ضداستعماری بودن را در رویارویی با آمریکا و غرب می‌بیند و در همین جهت اقداماتی هم کرده است و همین بهانه به دست کسانی داده که می‌گویند جمهوری اسلامی در منطقه چالش ایجاد می‌کند.

وی بابیان این‌که می‌توان ضد استکبار و ضداستعمار بود، اما هویت خود را در ستیز با غرب تعریف نکرد، افزود: اکنون هویت ملی ما به‌گونه‌ای شکل‌گرفته که حکمرانان ما نمی‌خواهند. اگر در آن دوره تاریخی که ۱۶ آذر رخ داد، مردم ما با آمریکا مخالف بودند و منشأ استبداد داخلی را آمریکا می‌دانستند، اما امروز در موقعیتی قرارگرفته‌ایم که اگر نگوییم اکثریت مردم خواستار تنش‌زدایی در روابط با آمریکا هستند، لااقل می‌توان گفت که از سیاست‌های خارجی موجود و غرب‌ستیزی هزینه‌زای حکومت ناراضی هستند، همچنان که از سیاست‌های داخلی نیز ناراضی هستند.

سید محمد خاتمی تأکید کرد: به خاطر این رویکرد در حوزه سیاست خارجی، حکومت از بزرگترین رسالت و رویکرد اصلی خود که جلب رضایت مردم باید باشد، بازمانده است؛ مردم هم از توسعه انسانی، علمی، اقتصادی و سیاسی در جامعه محروم شده‌اند. این وضعیت است که گسست‌ها و شکاف‌های میان ملت و حکومت و درنتیجه میزان نارضایتی و اعتراض را در گروه‌های مختلف جامعه ازجمله دانشجویان و دانشگاهیان زیاد کرده است.

خاتمی اما در بخش دیگری از اظهارات خود به مقایسه میان وضعیت امروز دانشگاه‌ها و حکمرانی جامعه با شرایط بعد از کودتای ۱۳۳۲ پرداخت و مدعی شد: واقعه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که با ورود نیروهای نظامی به دانشگاه تهران رخ داد و منجر به شهادت، سه تن از دانشجویان و جراحت و بازداشت جمعی دیگر شد، با واکنش جدی مدیریت دانشگاه و استادان مواجه گردید. شخصیت‌های برجسته‌ای مثل مرحوم دکتر سیاسی، رئیس وقت دانشگاه، حتی در هیئت دولت کودتا با این اقدام به‌شدت مخالفت کرد و در دفاع از هویت و استقلال دانشگاه کنار دانشگاهیان و دانشجویان قرار گرفت. حال‌آنکه ما امروز چنین رفتاری را از مدیریت دانشگاه‌ها نمی‌بینیم و آن‌ها نه‌تنها از هویت و استقلال دانشگاه دفاع نمی‌کنند بلکه حتی سعی می‌شود ذیل سیاست‌های امنیتی-نظامی در دانشگاه‌ها عمل کنند. نتیجه اعمال این سیاست‌ها، ایجاد محدودیت‌هایی چون اخراج و یا ممنوع التدریسی استادان دانشگاه‌ها و تعلیق و یا ممنوع التحصیلی دانشجویان و برخوردهای دیگری مثل بازداشت و محرومیت از حقوق دانشجویی شده است.

گفتنی است این اظهارات خاتمی بیانگر آن است که:

۱- خاتمی متأثر از مشاوران خود که در شرایط کنونی در بلوک اصلاح‌طلبان ساختاری قرار می‌گیرند در امتداد راهبرد ایدئولوژی زدایی از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در تلاش است که مسئله اصلی کشور را آمریکاستیزی تعریف کرده و با چشم پوشیدن از تمامی دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران که حتی دامنه آن به ترور و جنگ نیز کشید، به بزک کردن چهره آمریکا بپردازد.

۲- در شرایطی که اعتدالی‌ها در کورس رقابت آتی مجلس مسائله برجام و مذاکرات را برجسته می‌سازند این اظهارات خاتمی را می‌توان مکملی برای اجتماعی سازی لزوم تنش‌زدایی با آمریکا ارزیابی کرد، خاتمی به عنوان مکمل فکری اعتدالیون در انتخابات نقش بازی می‌کند.

۳- خاتمی همچنین با طرح ادعای خواست اکثریت مردم برای تنش‌زدایی با آمریکا عملاً در حال هجمه به گفتمان مقاومت بوده و می‌کوشد تا به جهت‌دهی به افکار عمومی برای شکل‌دهی به مطالبه نرمش در برابر آمریکا به‌عنوان یک دال گفتمانی بپردازد

۴- رئیس دولت اصلاحات همچنین با تولید شکاف میان مدیران حاکمیتی دانشگاه- دانشجویان معترض می‌کوشد تا سبک پوشش، اعتراضات و مطالبات دانشجویان معتقد به جنبش مهسا را نمایندگی نماید.

درحالی‌که آمریکایی‌ها مدیریت جنایت در غزه را برعهده داشته و بیش از ۱۸ هزار نفر را به شهادت رسانده‌اند، پالس‌های جدید لیدراصلاحات به کاخ سفید پیام‌های روشنی داشته و حکایت از چراغ سبز و رضایت لیبرال‌های ایرانی به قصابی کودکان توسط صهیونیست‌ها دارد!

به نظر می‌رسد که در آستانه انتخابات بار دیگر شعارهای توخالی چون «موشک دوربرد می‌خواهیم چه کار»، «کشور مشکل پوشک دارد شما رفته‌اید سراغ موشک»، «برای رونق اقتصاد و اجرای برجام، باید به سراغ برجام۲ و ۳ با موضوع قدرت نظامی و نفوذ منطقه‌ای ایران برویم» و مواردی از این دست از زبان بانیان دیپلماسی التماسی دوباره شنیده خواهد شد، این ادبیات پر مغالطه در جهت کمک به برنامه آمریکا و اسرائیل و ناتو برای خلع قدرت نظامی و منطقه ای مقاومت تکرار می‌شود، این روزها شنیده شده است که ارتش صهیونیستی برای سرباز به سراغ مزدوران کرد رفته و آن‌ها را به استخدام خود درآورده است، این تروریست‌ها همان افرادی هستند که خاتمی سال قبل و در جریان اغتشاشات با رمز زن، زندگی و آزادی با آنها بیعت کرده و زیبایشان خواند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 84
  • ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    70 11
    نتانیاهو "اصلاح طلبان سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران هستند" - با اینگونه حرکات خودزنی و خودکشی سیاسی مشخصه که بخواست اربابای اسرائیلیشون خودشون رو قربانی حمایت از اسرائیل می کنند تا در این برهه که اسرائیل در معرض نابودی قرار گرفته بتوانند بهش کمک کنند.
    • رضا ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      21 6
      خون مردم مظلوم دنیا که بدست اسرائیل و آمریکا ریخته شده بر گردن این نوکران و پادوهای غرب است
    • ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      23 4
      جناب خاتمی این جمهوری اسلامی ایران غرب ستیز نبوده و نیست این شیطان بزرگ است که اسلام ستیز و ایران ستیز است و با استقلال جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی با مردم امریکا ندارد با استبداد و استعمار و دخالت حاکمان امریکا در امور داخلی و منطقه ای ایران مشکل دارد جمهوری اسلامی ایران خواهان استقلال خود است فهم این مسئله مشکل نیست حتی افرادی که ضریب هوشی پائینی دارند متوجه این مسئله میشوند اینکه شخص شما متوجه استقلال یک حکومت و یک کشور نمیشوی مسئله شخصی شماست انرا به کل مردم ایران نسبت ندهید ، طی پنجاه سال حکومت پهلوی ها نزدیک ۳۵۰ هزار ایرانی مفقود یا شهید شدند تا ایران یک حکومت مستقل داشته باشد نه یک غلام حلقه بگوش و گاو شیرده طی هشت سال جنگ تحمیلی ۲۳۰ هزار شهید داده شد که کشور تحت قیومیت یک کشور بیگانه نباشد و استقلال داشته باشد بالای ۵۰۰ هزار مجروح و جانباز در جنگ تحمیلی تقدیم شد تا استقلال ایران حفظ شود اگر قرار بود ایران استقلال نداشته باشد که خود محمد رضا پهلوی گاو شیرده و غلام حلقه بگوش شیطان بزرگ انگلیس خبیث و رژیم کودک کش بود وبدون اجازه شیطان اب نمیخورد ، ضریب جینی رفاهیات ۵۰ سال حکومت سر سپرده دیکتاتوری پهلوی را بخوانید ،،، اقای خاتمی مشکل شما نادانی محض است که برعکس فکر میکنید این حکمرانان امریکایی هستند که ایران ستیز و اسلام ستیز هستند شما یا نمیدانید یا مشاور بد گرفتید روزی دوم شخص در این کشور هم میگفت دنیای فردا دنیای گفتگو هست نه موشک،، ان مرحوم مغروق استخر فرج دیبا امروز که همان فردای دیروز است در قید حیات نیستند که ببینند موشک حرف اول را میزند نه گفتمان ،، اقای محمد خاتمی مردم ایران خسته هستند از کسانیکه جای کلمات را عوض میکنند جای جلاد و شهید را عوض میکنند جای ظالم و مظلوم را عوض میکنند جای استکبار و مقاومت را عوض میکنند و جای منافع ملی با منافع قبیله ای را عوض میکنند جناب اقای خاتمی بنظر میرسد که شخص شما باید بروید و یک تست هوش بدهید تا مشخص گردد ضریب هوشیتان نمره چندرا بخود اختصاص میدهد لطفا با کلمات بازی نکنید پشت گوش مردم بزرگ ایران مخملی نیست این مشکل شماست که فکر میکنید شیطان بزرگ روباه پیر و رژیم کودک کش تره برای به اصطلاح گفتگو تمدنی خورد خواهند کرد ،هشت سال اقای حسن فریدون امتحان کرد. جواب نداد . کلاه گشادبرجام...
    • ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      20 6
      تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟!
    • ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      20 5
      تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟!
    • ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      26 5
      دار و دسته خاتمی و هاشمی در سال 88 تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و دموکراسی و جمهوریت نظام را به سخره گرفتن طنز تلخی هست که حالا دم از جمهوریت می زنند !
    • ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      15 4
      در طول تاریخ همواره ایرانیان در دوجبهه جنگیده اند دشمن خارجی منافقین داخلی اما در جمهوری اسلامی ایران مردم ایران در چندین جبهه بزرگ جنگیده است که با توکل به پروردگار و پشتیبانی اکثریت مردم ایران تا حالا موفق بوده اند ،دشمنان قدر قدرت خارجی،، منافقین رجوی سلطنت طلبان رضا حسرت السلطنه ، مدیران نفوذی ،،جریانهای تحریف ،،جریان فتنه ،، تجزیه طلبها ،،معاندین،، اراذل و اوباش ،، اصلاح طلبان ،، اصولگرهای محافظه کار یله شده به سمت اصلاح طلبی و اشرافیگری ،گروهک نهضت ازادی ،،عبدالچموش مولوی عبدالمالک ریکی ال اهوازی ،، دمکرات ،،کومله ،، اصلاح طلب ها ،،۲۵۰ شبکه ماهواره ای خارجی فارسی زبان ... اختلاسگران ،،مدیران نجومی بگیر اقازاده ها ،،رانت خوران ،، رئیس جمهوری که میگوید دست به برادر خائن و اختلاسگرم بزنید اعلام جنگ میکنم معاون اول رئیس جمهور ی که دختر وزیرش قاچاقچی و کار چاق کن است از او در برابر نظام و مردم دفاع میکند ووو واقعا چقدر جمهوری اسلامی ایران با مردم ایران مظلوم میباشند با این همه دشمن کفتار صفت .
    • ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      17 6
      آیت الله منتظری هم دروغ گفت رفت اما جمهوری اسلامی ایران پابرجاست تو که اندازه او نیستی و به عالم برزخ هم هیچ اعتقادی نداری ..
    • ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      19 2
      پروردگارا انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران را از شر کسانیکه مثل اب خوردن دروغ میگویند و حقایق را تحریف میکنند ادرس غلت میدهند حرف دشمنان از حلقومشان بیرون می اید جای قاتل و شهید را عوض میکنند نجات بده آمین
    • ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      10 38
      زنده باد خاتمی، ای کاش همه شعور و سواد وی را داشتند حتی اندکی
    • ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      18 1
      چپاول بیت المال توسط استعمارطلبان و گرایش آنهابه اشرافیت نوکیسه سبب شده که همیشه آلت دست بیگانگان قرار بگیرند،حتی در مخیله نداشته شان هم به نقشی فراتر از آن باور ندارند نیستند.تنها نیازمندی اورژانسی آنها یک بیمارستان روح و روان است.
    • ارسلان ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      9 1
      این مردک همان کسی است که سال گذشته در بحبوحه شلوغی ها و وحشیگری های اغتشاشگران از آنها دفاع کرد و در پیامی شعار نحس آنها را تَکرار! کرد. در ضمن در مورد دکتر سیاسی باید گفت که وی یکی از ماسونهای معروف لژ گراند اوریان و درس خوانده در سوربن بوده است.چطور خاتمی به خود اجازه می دهد در مورد موضعگیری نکرده این عنصر غربزده در مورد شهادت دانشجویان 16 آذر دروغ بگوید؟ درضمن همین دکتر سیاسی در مورد مرحوم دکتر حسابی اعتقاد دارد "حسابی در دهه ۱۳۲۰ برای کسب کرسی ریاست دانشگاه تهران هر چقدر توانسته علیه او توطئه کرده‌است." واقعا پستی و دنائت می خواهد کسی در مورد مرحوم حسابی چنین دروغ شاخداری بگوید. هر سه فرزند خاتمی در امریکا، کانادا و اروپا زندگی می کنند پس بهتر است وی ژست دلسوزی برای مردم و مملکت ما به خود نگیرد.
    • ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      13 2
      ایشون عامل نفوذی جورج سوروس یهودی در ایران هستند. اسرائیل چقدر تحت فشار خرد کننده قرار گرفته که این مهره اش را هم خرج کرد.
    • ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      3 0
      هرچه آتش است از گور این مزدوران اصلاح طلب بیرون می‌آید
  • ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    57 6
    خدا لعنت کنه این تیم خاتمی رو قبل از اومدن خاتمی دور و بر ما این همه پایگاه آمریکایی نبود به لطفت گفتگوی تمدن‌های این خرفت کل همسایه‌های ایران اشغال آمریکا درآمد اگر اینم به محاصره آمریکا و فعالیت‌های جاسوسی و تخریبی آمریکایی‌ها نبود ایران امروز بسیار پیشرفته‌تر بود
    • وجدان ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      7 23
      چقدر دروغ میگی بدت ازش میاد حق داری اما راست بگو
    • ایرانی ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      15 5
      میشه بفرمائید دقیقاً کجای حرفش دروغ بود؟! دروغگو امثال تو هستی که حتی تاریخ بیست سال کشورت رو هم نمیدونی!! آیا همین خاتمی نبود که به آمریکا در تصرف افغانستان کمک کرد ولی در جوابش بوش ایران رو محور شرارت خواند؟ آیا خاتمی نبود که مثل شیخ بنفش کل ۸ سال ریاست جمهوری دنبال غربیها موس موس کرد ولی تقریباً هیچ عایدش شد در مقابل سالها عقب نشینی از حقوق ملت و تعطیلی دانش و توسعه هسته ای، موشکی و فضایی؟! امثال تو فقط بلدند با وقاحت تمام به دیگران تهمت بزنند و آنها را دروغگو خطاب کنند ولی عرضه ندارن حتی یکی از ادعاهای خودشونو اثبات کنن. تاریخ نادانهایی مثل تو را زیاد دیده آدمهایی که توهم خود را ملاک قرار میدهند و در مقابل حقیقت مسلم هم عنود و لجبازند
    • ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      21 0
      اقای خاتمی این امریکاست که چهل وچهار سال مردم ایران را تحت شدید ترین تحریم های ظالمانه تاریخ بشریت قرار داده است شعب ابیطالب در زمان رسول الله (ص) سه سال بود نه چهل و چهار سال،، حتی بیماران پروانه ای رنجور از تحریم های اربابت در امان نمانده اند ادرس غلط نده مطمئن باش عاقبتت بهتر از مرحوم مغروق نخواهد بود با این همه تزویر ریا نیرنگ بالاخره خوراک مار و مور خواهی شد .
  • ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    51 4
    خاتمی زر نزن دوران جامعه مدنیت یادمون نرفته هر روز عده دختر جاسوس خبرنگار دور به خودت جمع می‌کردی راستی صدای مصی و پسندیدی
    • ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      3 1
      اصلاح طلبان سوپاپ اطمینان
  • ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    25 2
    ایران فعلی غرب ستیزی نمی‌کنه واقعیت گرایی در سیاست جهانی را دنبال می‌کنه ما بودین که غرب لیسی داشتین
  • ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    35 3
    نتیجه محاکمه و مجازات نکردن فتنه‌گران سرمایه های اسرائیل در ایران همین میشه
    • ملت ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      0 9
      دوستان لطفا قضاوت ناحق ننمایید. دکتر خاتمی بهترین و پاکترین رئیس جمهور بود
    • ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      9 0
      داعش دستپرورده اسرائیل است و مخالفت اصلاح طلبان با نابود کردن داعش در سوریه توسط سپاه که علی مطهری بطور رسمی در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد و حالا تضعیف مقاومت در وسط جنگ مقاومت با اسرائیل اثبات میکنه که ممد تمدن و افساد طلبای داخلی مزدور اسرائیل کودک کش هستند که بطور صریح یکروز از نابودی داعش توسط سپاه عصبانی هستند و امروز از نابود شدن اسرائیل توسط مقاومت به هراس و وحشت افتاده اند.
  • محمد ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    11 43
    تجزیه تحلیلتان به درد خودتان میخورد بقول معرف عاقلان دانند
    • پ ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      46 2
      از این اصلاح طلب های کم سواد و کم خرد بیش از این انتظار نیست
  • محمد ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    14 36
    حرف حق تلخه ی سر تو کوچه و تاکسی ها بزنید میفهمی چقدر خوابید یا خودتونو به خواب زدی
    • ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      34 3
      9میلیون نفر با شماره موبایل مشخص ،برای اعزام به قدس ،برای جنگ اعلام آمادگی کردن،تو از خواب حماقت بیدارشو!
    • ابی آذری زبان هستم ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      17 44
      برادر گرامی جهت اطلاع به عرض میرساند این همان کسی بود که میگفت نماز خوندید تموم شد مرگ بر آمریکا نگفتید نمازتون قبول نیست.. میگفت ویدئو حرام است... بیشترین حجم توقیف فیلم در دوران وزارت ارشاد این ملعون اتفاق افتاد.. همه هنرمندان رو از کشور فراری داد.. در دوره وزارت ارشاد ایشان بود که دختران رو در خیابون میدیدن موهاشون بیرونه میگرفتن میبردن صورتشونو میسوزاندن.. حالا شدن اصلاحاتچی و روشنفکر... روباه بنفش هم وضعیتش بدتر از اینه.. اولین مبلغ بقول بعضیا حجاب اجباری که ما قبولش نداریم همین شیخ بنفش بوده.. میگفت خلافکارها رو در نماز جمعه و در ملآ عام دار بزنیم درس عبرت بشن... مروج دیوارکشی در خیابون و دانشگاهها همین شیخ صبح جمعهای بود.. میگفت حقوق ارتشیای زمان شاه رو قطع کنیم یه وخت هوس کودتا سرشون نزنه.. داداش ترو خدا اینا رو خوب بشناسیم.. فریب اینا رو نخوریم
    • اسماعیل لر ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      45 6
      ابی آذری زبان. تو بهتره چرت و پرت نگویی و چرندیات سر هم نکنی. این دروغها دیگر خریدار نداره. انتقاد با عقده گشایی و دروغ در مورد دیگران تفاوت دارد. من خیلی از حرفهای خاتمی را قبول ندارم اما کجا اول انقلاب صورت دختران را می سوزاندند یک مورد بگو. فقط رفقای منافق تو بدن و صورت بچه مردم را سوزاندند و سلاخی کردند. در ضمن بیرون رفتن عده ای مطرب و بازیگر فیلمفارسی وابسته به دربار را تقصیر دیگران ننداز.آنها هم آنقدر از پول همین ملت برداشتند و رفتند. همچنین حجاب قانون مملکت است هرچند تو و کسانت اعتقاد به آن نداشته باشید باید رعایت کنید. مثل اینکه در فرانسه بی حجابی و مدارس و ادارات دولتی اجباری هست و کسی که می خواهد آنجا باشد "باید" قوانین آنها را رعایت کند.
  • سید فروزان ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    43 5
    از بنیاد سورس به خاتمی دستور رسیده که اراجیف بگوید . اکر امثال این شخص را به جرم خیانت به مملکت و نظام محاکمه و مجازات میکردند ، اینطوری بلبل زبانی نمیکردند
  • ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    31 1
    جبهه افسادطلبان کاری جز تمنای مستکبران بلد نیست...
  • ایرانی ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    12 43
    بااین حال حق با خاتمی است
  • ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    35 3
    این قوم اصلاحات چه گونه باید اعتراف کنند که سرمایه آمریکا و اسراییل در ایران هستند؟؟؟
  • ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    42 3
    لعنت بر خاتمی غربزده و خائن
  • ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    34 2
    آره خب موجودات موذی مثل خاتمی اجازه ندادند این انقلاب به اهداف به صورت کامل دست یابد
  • دوستداران خاتمی ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    12 37
    حرفهای خاتمی بسیار دقیق و منطقی است?
  • ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    10 35
    این حرفا حرف دل مردم است?
  • زنده باد خاتمی ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    13 40
    درود بر اندیشه خاتمی
    • ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      15 2
      اون دنیا چجوری میخوای جواب خداوند متعال رو بدی؟
    • ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      2 3
      ۳ رود
    • ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      4 3
      از کی تا حالا آزارخواهی اندیشه بوده؟
    • ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      3 1
      خفه شو تو هم یه آ....ستی مثل اون
  • همیشه به حر آزاد اندیش باشید ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    7 31
    مشرق نیوز لعل وارونه نزن
    • ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      7 1
      نعل وارونه!!
  • یزدان ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    10 33
    گرچه با حقیقت مشکل داری اما خاتمی عین واقعیت رو گفته منتها نه همشو . مردم از این حرفا عبور کردن یه زمانی خواستشون کاهش تنش و رابطه با امریکا بود
    • ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      26 3
      یعنی مردم رو بی خیال فقط نوکری آمریکا؟ اینم شد حرف؟
  • کوروش کبیر ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    10 41
    واله خداوکیلی حرفش درسته بی کم و کاست حرف دل مردم رو زده. مردم خسته شدند از فشار تحریم و اینهمه مرگ بر این و آن گفتنهای الکی و بدون نتیجه...
    • محمود ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      13 1
      ولی وقتی که امریکایی تروریست پرور و اروپایی وحشی حقوق بشری به صراحت در آشوبهای سال گذشته اعلام کردند که قصد تجزیه و نابودی انقلاب اسلامی را دارند چگونه می توان با این مستکبرین مذاکره و به تفاهم رسید در طول تاریخ ثابت شده است هزینه مقاومت از هزینه تسلیم شدن به مراتب کمتر هست.پس اعتماد دولتهای قبلی به اروپا و امریکا و نتیجه وحشتناک ان ثابت کرد نمی توان روی این اجانب حساب باز کرد.
  • ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    7 29
    موشک و نیروی دفاعی قطعا مهمه ولی چیزایی که داره میگه درباره وضعیت اجتماعی درسته. شما امروز به زور میخواید بگید درست میگید ده سال دیگه می بینید همه چی عوض شده از جمله افکار خودتون.
    • ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      5 2
      ما هیچگاه دین خود را به دینار نخواهیم فروخت خیالت راه افکار مسلمان شی۶عه اثنی عشری به خاطر مادیات عوض نمی شود
  • یداله ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    21 2
    شایدخودخاتمی هم نفهمد ولی دقیقا القای ایده دشمنه به مردم ایران از زبان خاتمیه
  • ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    6 0
    اتفاق جدیدی نیست !
  • ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    21 0
    زمان برخورد کی فرا می رسد.
  • مرصاد ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    17 2
    از نظر جماعت لیبرال اصلاح طلب ؛ " دنیا " یعنی آمریکا و چند نوچه آن و " مردم " هم ؛ یعنی همین جماعت لیبرال اصلاح طلب و لاغیر !!
  • سیدهادی ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    11 2
    از سرمایه های اسرائیل در این زمان جز این چرندیات چه انتظاری باید داشت خاتمی نوکر امریکا و اسرائیل و جرج سوروس است ، پول گرفته حالا باید نوکری کند
  • امیر ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    17 1
    به گفته امام علی ع باطل در صورتی ماندگار است که خود را با حق درامیزد برای یافتن حقیقت تناقضها را پیدا کنید !!
  • ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    14 0
    در اين برهه از تاريخ كه امريكا با حمايت بي چون و چرا از رژيم اسرلئيل كودك كش و خونخوار، نقاب از چهره برداشته و ماهيت سفاك و قصابش آشكار شده، آقاي خاتمي با اين سخنان، خودكشي سياسي نموده است.
  • م.اکبری ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    12 0
    خدایا این آقا کی می‌خواهد بیداربشود اینکه هی دم از غرب می زند . همین غرب اگر خرشان ازپل بگذرد به ایشان هیچ توجهی نمی کند که هیچ ، هزاران انگ هم بهش می زند لذا این همه کودک که درغزه می کشند این آقا ودوربری هاش "ککشان هم نمی گزد" خدایا خودت بهش بفهمان
  • ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    10 0
    قربان مظلومیت اهل البیت علیهم السلام، این پسر نوح هم به امید امان به دامن غیر خدا پناه برد و عبرت نگرفت، نمی داند که طوفان امانش را خواهد برید.
  • ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    14 0
    چهره مزور و خیانت کار این شخصیت از دوم خرداد هفتاد و شش قابل شناسایی بود
  • ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    16 0
    خاتمی مرید شیطان و پیاده نظام امریکاست
  • ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 11
    مشرق عزیز، در اینکه جریان اصلاحات خطاهایی دارد شکی نیست و از اینکه موضع رسانه شما را به شخصه بیشتر قبول دارم نیز بحثی نمی کنم ولی اولا بهتر است برخوردمان طوری باشد که اصلاحاتیون را به دایره نظام متصل تر کنیم و با حالت طرد برخورد نشود ثانیا استدلالات شما در این نوشتار بسیار ضعیف تر و شاید در مواردی سخیف بود و این خوب نیست که نتوانیم با منطق متقن به موارد مطرح شده در سخنان آقای خاتمی پاسخ دهیم. باید قویتر عمل میشد.
    • ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      8 0
      اصلاح طالبان اسلام امریکایی و حزب اشرافی تا در عمل ابراز براءت از امریکا و صهیون نکنند پیش ملت ما پشیزی ارزش ندارند.
  • ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    8 0
    لیدر اصلاحات برای آمریکایی‌ها پیام فرستاد/: تا پایان ماه دسامبر فرصت دارید/ خخخخخخ
  • ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    13 0
    سرمایه نتانیاهو به میدان آمده جهت انحراف افکار عمومی از غزه و جنایات صهیونیست‌ها
  • هادی ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    8 0
    سید محمد خاتمی غ کرده از جانب ملت حرف میزنه ، میتونه دهنش رو باز کنه بگه من یک نفر مشکل دارم با این انقلاب اما حق نداره از جانب مردم حرف بزنه.
  • ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    10 0
    لعنت خدا و رسول خدا بر این سید فتنه گر
    • ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      0 14
      از نام خدا سو استفاده نکن
  • ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    11 0
    دجاله
  • ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    10 0
    بوی شراب می‌زند! از سخنت برون کنون-مست کدام ساحلی تو ماهی اوزون برون!/ تور فکنده اهرمن بهر شکار تو و من - آن تو و آنهم „منتو“٬نیست ولی برای من ‌/ تو مالک جیب خودی مال خودت علاج کن - دست بکش زکشورم مال خودت حراج کن/ رفیق آن جورج سوروس خالق سبک مخملی- مالک اشتر بکند کار تمام٬ یاعلی.
  • ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    9 1
    اف بر خاتمی و روحانی
  • مجید ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    5 1
    چرا اقای خاتمی، حسن روحانی و جواد ظریف خاعن رو دستگیر و محاکمه نمیکنند؟
  • ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    5 2
    بی شرفی و وقاحت این جماعت تمومی نداره
  • ح ن ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    5 0
    اصلاح طلبان تمام وجود خود را در آئینه غرب تماشا می کنند و این همه جنایت اندیشه غربی را نمی‌خواهند ببینند کدام دولت غربی علیه جنایت صورت گرفته در فلسطین اعتراض کرد هرکدام از آنها به تل‌آویو رفت و گفت بکشید بکشید و زودتر بکشید و زودتر نابود کنید و دقیقا حرف دل اصلاح طلبان را زدند کدام اصلاح طلب به کشتار جمعی مردم غزه اعتراض کرد؟؟ این‌ها فاشیست های ایرانی هستند شناگران خوبی هستند اما آب نیس
  • دانشجو ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 5
    اتفاقا دکتر خاتمی مخالف 100 درصد با اسرائیل غاصب هست.
  • یونس کجوری ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 5
    بروید با همین آرمانگرایتان تا سرتان به سنگ بخوردباشد که بیدار شوید گرچه بازهم بیدریتان بعید است
  • ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    3 1
    با این حرکات خاتمی و بقیه سران اصلاح طلبان در تضیف مقاومت ، وابسته بودن اصلاح طلبان به اسرائیل محرز شده است.
  • ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 0
    همچون تو که شعور خاتمی را داری برای هفت پشته ما بسه؟
  • ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    5 1
    افعی‌های کور وکر ازخاب بیدار شدند.
  • ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    4 3
    احسنت‌رضایت‌مردم‌مقدم‌تر‌هست‌
  • علیرضا ملایی ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    3 0
    رئس اصلاحات خواسته در این بلوشو خودشو مطرح کنه والا دشمنی آمریکا با بشریت مثل روز روشنه خوارج هم اول حضرت علی ع را مجبور به حکمیت کردن وبعد که دیدن کارها رو خراب کردن به حضرت گفتن ما خطا کردیم واستغفار کردیم تو هم باید استغفار کنی بله این مسلمونا دو آتشه خون به دل حضرت علی کردن
  • ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 2
    خدایا مرگ این آدم را زودتر برسان تا ما مردم از دست اینها یک نفس راحتی بکشیم
  • ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 4
    چای دبش بخورید و به جنگ اسرائیل بروید خخخخ
  • ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 5
    حرف حساب زده. اگر واقعیت به این روشنی را نمی فهمید تقصیر خودتان است.
  • ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    یکی نیست الحق والانصاف لباس پیامبرراازتن این نوکرامریکاوحامی صهیونیستهابیرون بکشد؟باچه جراتی ازطرف « اظهارنظرمی کند؟اوکه خیابان رابرای تسویه حساب مفیدی دانداینهمه تظاهرات بین المللی وایران رانمی بینیدکه علیه امریکاشعارمی دهندننگ براین افسادجویان بی شرم خدایشان بکشد!بمیریدتا ننگتان ماراآلوده نکند!فریادمی زنیم که حالمان ازاجرثومه های فسادبهم می خوردمردم »
  • ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    یکی نیست الحق والانصاف لباس پیامبرراازتن این نوکرامریکاوحامی صهیونیستهابیرون بکشد؟باچه جراتی ازطرف « اظهارنظرمی کند؟اوکه خیابان رابرای تسویه حساب مفیدی دانداینهمه تظاهرات بین المللی وایران رانمی بینیدکه علیه امریکاشعارمی دهندننگ براین افسادجویان بی شرم خدایشان بکشد!بمیریدتا ننگتان ماراآلوده نکند!فریادمی زنیم که حالمان ازاجرثومه های فسادبهم می خوردمردم »
  • ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    دکتر خاتمی برگرد وبه اوضاع نابسامان ایران سروسامان بده به خدا اگر شورای نگهبان صلاحیت شما را تایید کند همه مردم با جون و دل بهت رای میدهند14

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس