کنگره آمریکا

طبق گزارش یک رسانه مطرح آمریکایی، قانونگذاران کنگره می‌گویند که توافق هسته‌ای جدید با ایران مساله‌ای «بعید» است.

به گزارش مشرق، در حالی که اقدامات غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران و نقض تعهداتش در برجام ادامه دارد، وبگاه «هیل» با استناد به نظر برخی قانونگذاران ارشد کنگره، توافق جدید هسته‌ای با ایران را «بعید» خوانده است.

هیل که تمرکز اصلی آن خبرهای مربوط به شاخه قانونگذاری آمریکا (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) است، بامداد روز دوشنبه (به وقت تهران) گزارشی با این عنوان منتشر کرد: «قانونگذاران (کنگره) می‌گویند توافق جدید هسته‌ای ایران، بعید است».

بیشتر بخوانید:

اولیانوف: قطعنامه ضدایرانی یک اشتباه محاسباتی بود

در گزارش این وبگاه آمریکایی ادعا شده است: «سناتورهای هر دو حزب که اخیرا توسط مقامات ارشد دولت بایدن در جریان مذاکرات با ایران قرار گرفته‌اند، می‌گویند که تردید دارند تهران با هرگونه توافق جدیدی برای محدود کردن توسعه سلاح‌های هسته‌ای موافقت کند».

ادعای آمریکا و متحدانش به همراه رسانه‌های آنها علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران در شرایطی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که دنبال سلاح اتمی نیست چرا که این موضوع با آموزه‌های اسلامی منافات دارد و بمب اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

هیل در گزارش خود نوشت: «قانون‌گذاران می‌گویند دولت (جو بایدن) پیشنهادی روی میز دارد اما ایران تمایل چندانی برای استقرار مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از خود نشان نمی‌دهد، برنامه‌ای که محدودیت‌های قابل توجهی بر برنامه هسته‌ای این کشور در ازای لغو تحریم‌ها اعمال می‌کند».

این رسانه آمریکایی ادامه داد: « ترامپ رئیس‌جمهور سابق به طور یکجانبه ایالات متحده را از توافق سال ۲۰۱۵ خارج کرد؛ توافقی که یکی از بزرگترین دستاوردهای سیاست خارجی اوباما رئیس‌جمهور اسبق بود».

هیل در ادامه روایت خود، به تکرار ادعاها درباره آمادگی آمریکا برای توافق با ایران پرداخت اما اشاره‌ای به اقدامات غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران شامل تداوم  کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران در دولت بایدن نکرد.

در گزارش این وبگاه آمده است: «مقامات بایدن در ماه ژانویه گفتند که در آستانه احیای توافق (برجام) هستند اما در آن زمان هشدار دادند که پذیرش آن به عهده تهران است. با گذشت چهار ماه، ایران هنوز هیچ علاقه‌ جدی به پذیرش پیشنهاد ایالات متحده و متحدان اروپایی این کشور نشان نداده است، که این بدان معنا است که یکی از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی رئیس‌جمهور بایدن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    15 3
    خدا پس گردن ترامپ احمق زد تا با بیرون کشیدن آمریکا از برجام دست و پای ایران را از قید بند این قرارداد ننگین باز کند!!
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    11 4
    امریکایی های حرامزاده بالاخره باید بفهمند ایران ،ایران چهل سال قبل نیست هر حرکتی از جانب غرب وحشی یک عکس العملی قوی تری از جانب ایران بهمراه دارد .
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    3 3
    مگر ایران به دنبال توافق جدید هسته ای است ؟ این ها فرافکنی می کنند . خواسته دقیق ایران برگشت کامل آمریکا به برجام است و اینکه آمریکا باید تمام تحریم هایی که از زمان امضای برجام تا کنون به ایران تحمیل کرده و تمام تحریم هایی است که قرار بود با برجام لغو شود را بر دارد . توافق جدید هسته ای هم اگر می خواهند باید امتیازات جدیدی بعلاوه امتیازات مذکور به ایران بدهند . از اول هم باید به این ها تفهیم می شد که آمریکا باید اشتباهات گذشته اش را جبران کند ما فقط برای همین موضوع با آنها مذاکره می کنیم نه بیشتر. این دستور موکد امام خامنه ای است .
  • محمود IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    3 1
    برجام یک تعهد و قرار داد دو سر باخت بود که بر نظام تحمیل شد.و حالا حالا ها باید خسارت محض آن معاهده ننگین را بپردازیم مگر اینکه معجزه ای بشد.وجالبتر اینکه مبدعان این خسارت چقدر در حال بزک و بزرگنمایی آن هستند
  • خسرو IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    2 4
    آمریکا فهمیده که ایران آن قدرت چهل سال پیش نیست و بسیار تنومند و قدرتمند تر شده است
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    4 2
    خدایا شکرت ،از شر برجام راحت خواهیم شد . توافقی یکطرفه که نه تنها هیچ مزیت اقتصادی ندارد بلکه اقتصاد را شرطی و توانایی هسته ای ایران را نابود میکند
  • رضا IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    3 0
    بعد از بیست سال مذاکرات هیچ دست آوردی برای ایران ندارد ونخواهد داشت واگر ایران به خواسته آمریکا تن بدهد مطمانا به سرنوشت اوکراین عراق ولیبی وخیلی از کشورها که به خواسته غربی‌ها تن دادن واخر جز ویرانی وخرابی وتقسیم کشورشان به کشورهای کوچک چیزی نسیبشون نشد
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    3 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس