تداوم حمایت از اوکراین؛ دیدار رهبر جمهوریخواهان آمریکا با زلنسکی

نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت «هزینه‌های اقتصادی جنگ اوکراین، به طور جدی سیاست گذاران آمریکایی و دیگر کشورهای غربی را نگران کرده و اقتصاددانان، نگران رکود در سال آینده هستند».

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: آتلانتیک می‌گوید ماه عسلِ رهبران اوکراین با غرب دوام نمی‌آورد، چرا که غرب از جنگ خسته شده است.

مجله آتلانتیک در تحلیل خود آورده است: جنگ اوکراین ماه‌ها به طول انجامیده و هیچ نشانه‌ای از توقف آن در دست نیست. با این حال، همان‌طور که استراتژیست انگلیسی، لارنس فریدمن می‌گوید: «می‌توانید خطوط کلی آنچه روسیه می‌خواهد را در سخنرانی پوتین در ۹می ‌شناسایی کنید: حفاظت از کریمه و تضمینی برای این که اوکراین میزبان تسلیحات هسته‌ای در خاک خود نخواهد بود.»

دور از انتظار است که اوکراین به هر گونه امتیاز ارضی تن دهد. بنابراین همچنان به متحدان غربی خود برای حمایت فشار می‌آورد. با این حال، آنچه اکنون اوکراین می‌خواهد، حمایتی است که نه تنها برای مقاومت در برابر پیشرفت‌های روسیه، بلکه برای پس گرفتن قلمرو و دوئل با توپخانه قدرتمند روسیه به آن نیاز دارد. دولت بایدن نسبت به ارائه این کمک‌ها بی‌میل است و به سختی می‌توان متصور بود که دیگر کشورها موضع بهتری بگیرند.

هزینه‌های اقتصادی جنگ، به طور جدی سیاست گذاران آمریکایی و دیگر کشورهای غربی را نگران کرده است.  تورم منطقه یورو به ۸.۱ درصد رسیده در حالی که در ایالات متحده، تورم به بالاترین حد چهار دهه اخیر رسیده است. اقتصاددانان برجسته نگران رکود در سال آینده هستند.

جنگ اوکراین با پیامدهای اقتصادی، آن زمینه را برای ظهور پوپولیست‌ها آماده می‌کند. انتخابات اخیر در کلمبیا، فرانسه، استرالیا و آلمان چالش‌های پیش روی هر دو حزب فعلی و جریان اصلی را نشان می‌دهد. به این ترتیب، مذاکرات اوکراین با حامیانش، سخت‌تر می‌شود. چه بسا اوکراین برای واگذاری برخی از مناطقش، تحت فشار قرار بگیرد. شکایت‌های رهبران غربی نیز افزایش می‌یابد.

گزارش نشریه آتلانتیک در حالی منتشر می‌شود که چند تن از مقامات اروپایی و همچنین جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در این اواخر چندین بار گفته‌اند « ممکن است اوکراین مجبور شود به عنوان بخشی از معامله از طریق مذاکره، زمینی را به روسیه بدهد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    5 1
    اخر و عاقبت یک یهودی بدچهره دلغک (زلنسکی شومن تلوزیون است که با وعده و وعیدهای غرب و حیله صهیونیستهای نابکار برای پیچیدن به پروپای روسیه چون یک سوسک در دام عنکبوت گرفتار شده و هرچه تقلا می کند با نکبت بیشتر گرفتارتر می شود .
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      2 3
      روسیه قرار بود سه روزه اوکراین رو بگیره همونطور که صدام میخواست یک هفته ایی تهران باشد.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      1 3
      لاوروف؛ "نگویید حمله، بگویید عملیات ویژه"/ کار مردم اوکراین را چه بنامیم، آقای وزیر!
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      1 1
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    2 1
    در مورد واگذاری زمین به روسیه ، غربی ها چنین وانمود میکنند که روسیه دنبال اشغال اوکراین است حال آنکه روسیه هدف خودش را جلوگیری از نازیسمی شدن و نظامی گری اوکراین اعلام کرده است / واگذاری زمین به روسیه پیش کش اگر واقعا در حل بحران اوکراین صادق هستند ارسال سلاح به اوکراین رو متوقف کنند / مثل اینکه این حضرات غربی به این زودی یادشان رفته که گسترش ناتو به مرزهای روسیه عامل بروز این جنگ بوده یا شاید خودشان را زدند به کوچه چپ و به نفعشان نیست که علت بروز‌ جنگ‌ رو‌بیاد بیارن ؛)) / این حضرات غربی اروپایی یا خنگ تشریف. آره یا خودشون رو زدن به خنگی
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    دوران جنگ داشت تمام می شد یانکی ها و جغله های اروپا مثل فرانسه و جزیره ی فکستنی انگلیس در عراق و یمن و سوریه و افغانستان و.. شروع به درنده خوئی کردند و عاقبت بد آن را خواهند دید جای چاه کن ته چاه است. اگر دنیا رقابتهای اقتصادی را بدون رو دادن به طماعان و زر اندوزان ضد بشر اگر رو به عمران و آبادانی و مشارکتهای اقتصادی و ... برای رفاه بشر گام برمی داشتند بجای ایجاد تنش و تفکر قرون وسطائی اروپا و آمریکا که جنگ و کشتار و دروغ و دغل را جایگزین صداقت و انسانیت کردند که اف بر اونا - گرچه بازهم دیر نیست باید برگردند به عقلانیت و توجه به حقوق ساکنان این کره خاکی و الا سرنوشت حتمی و شوم غرب دفن در باتلاقی است که فرعونها و نمرودها و... بلعیده است.
  • مصطفی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 1
    هرکی با امریکا رفاقت کنه یک باخته.
  • SE ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    2 2
    تا ناتو پشت اکراین هستش روسیه به هیچ یک از اهدافش نخواهد رسید و سرانجام پوتین مجبور میشه تن به صلح بده
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      جناب هموطن سوئدی خوب گوش هاتو باز کن، همچنین غربگدایان و اصلاطلب ها؛ شما که تو غرب زندگی می‌کنی و یه عده اینجا سینه چاک غربی‌ها هستن، اون جماعت همه چیزو تو پول خلاصه میکنن، اهل سود و زیان و سرشون تو حساب و کتاب، تا چیزی نفعی براشون نداشته باشه ورود نمیکنن، هر زمان هم که صرفه تمام شد مثل کاغذ توالت دور میندازن، رفتار انگلیس با اسکاتلند و ایرلند، رفتار فرانسه و اسپانیا با مردم باسک ، آلمان ها با بقیه اروپا و...و...و ..امریکا که دو روزه کشور شده..اینا به خودشون هم رحم نمیکنن،و هرکسی کعبه آمال و عشق غرب رو داره احمقی بیش نیست،
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    2 0
    اگر منابع غرب با 50درصد ثروت دنیا رو به اتمام است لابد روسیه به منابع غیب دسترسی دارد؟ بازی برای غرب تازه شروع شده . هزینه انسانی از اوکراین، پول و تسلیحات از غرب سوال اینجاست چرا باید مردم غیر روس روسیه هزینه حفاظت از روس نباران اوکراین را بدهند؟ ولی در غرب قضیه کاملا برعکس است اگر آلمان و لهستان هزینه جنگ در اوکراین را ندهند باید در برلین و ورشو با روس ها بجنگند . حال آمریکا و انگلیس هم که معلومه برای حفظ برتری خود باید هزینه کنند.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    میدونستم
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 1
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس