کد خبر 1389040
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
روسیه

وزیر تجارت و صنعت روسیه گفت: از اقتصاد جنگ زده منطقه «دونباس» کاملا حمایت کرده و در بازسازی این مناطق مشارکت می کند.

به گزارش مشرق، دنیس مانتروف، وزیر تجارت و صنعت روسیه گفت: مسکو برای احیای اقتصاد جنگ زده «دونتسک» و «لوهانسک» در منطقه «دونباس» از آنها کاملا حمایت می کند.

مانتروف در حاشیه مجمع بین المللی اقتصاد در سنت پترزبورگ روسیه گفت: «ما با سران هر دو جمهوری برای گفت‌و گوهای مفصل در مورد طرح های بازسازی اقتصادی ملاقات کردیم.»

به گفته مانتروف، روسیه حمایت های مشورتی و ممیزی فرآیند در صنعت آهن در جمهوری های دنباس انجام خواهد داد و همچنین به این بخش کمک خواهد کرد تا محصولات خود را به روسیه و سایر کشورها ارسال کند.

وزارت ساخت و ساز نیز اعلام کرد به بازسازی و مدیریت زیرساخت های حیاتی و آماده سازی برای زمستان کمک خواهد کرد. مدارس، بیمارستان ها و مهدکودک‌ ها و مجمتع های مسکونی در اولویت قرار دارند.

جمهوری‌های دونباس قبلا توافق های همکاری با چندین منطقه روسیه امضا کرده اند.

بیشتر بخوانید:

دبیرکل ناتو: جنگ اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، اخیرا اعلام کرده است، ۳۰۰ متخصص این شهر در حال حاضر برای از سرگیری تامین آب در دونتسک کار می کنند.

در عین حال، دنیس پوشلین، رهبر جمهوری دونتسک روز جمعه گفته بود، توافقی برای خرید مواد غذایی و مصالح ساختمانی از ایران به امضا رسیده است.

وی افزود، دونتسک قصد دارد به ایران فلز، چدن، تجهیزات معدن کاری، کود و سایر کالاها به این جمهوری اسلامی ایران بفروشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    2 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس