کد خبر 1388629
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
مصر

روسیا الیوم در گزارشی با تشریح حجم گاز صادراتی روسیه به اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا نمی تواند از طریق مصر نیاز خود را به گاز روسیه مرتفع کند.

به گزارش مشرق، مصر به تازگی توافقنامه صادرات گاز به اروپا را با اتحادیه اروپا امضا کرده است؛ «طارق الملا» وزیر نفت مصر می‌گوید که کشورش روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی به اروپا صادر می کند.

الملا توضیح داد که کشورش در تابستان روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز به اروپا صادر می کند، در حالی که این مقدار در زمستان بیش از یک میلیارد است.(یک متر مکعب معادل ۳۵.۳۱۴۷ فوت مکعب است)

* صادرات روزانه گاز اروپا از روسیه

طبق آمار، مصر به تنهایی قادر نخواهد بود نیاز اروپا به گاز طبیعی را که تقریباً تا ۴۰ درصد به گاز روسیه وابستگی دارد، برآورده کند، زیرا روسیه روزانه تقریباً ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز از طریق اوکراین (۱ متر مکعب = ۳۵.۳۱۴۷ فوت مکعب) صادر می‌کند و حدود ۱۷۰ میلیون متر مکعب در روز از طریق «نورد استریم» وارد آلمان می‌شود. (‌مجموعه‌ای از خطوط لوله انتقال گاز طبیعی دریایی در اروپا است که با گذر از زیر دریای بالتیک گاز را از روسیه به آلمان می‌رساند)

بر اساس بیانیه شرکت روسی «گازپروم»، روسیه در سال ۲۰۲۱ ۱۸۵.۱ میلیارد متر مکعب گاز به خارج از کشور صادر کرده است، زیرا کشورهای آلمان، ایتالیا و ترکیه به میزان قابل توجهی گاز روسیه را مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی باکو برای تامین گاز اروپا

به طور کلی، روسیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵۵ میلیارد متر مکعب گاز به کشورهای اتحادیه اروپا صادر کرد که از این میزان ۱۴۰ میلیارد متر مکعب آن تحویل از طریق خطوط لوله بود که میانگین عرضه ماهانه در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۱.۶ میلیارد متر مکعب بود.

روسیه از طریق نورد استریم (با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب در سال)، خط لوله گاز یامال-اروپا (۳۳ میلیارد متر مکعب در سال) به اتحادیه اروپا گاز می‌رساند (خط لوله یامال-اروپا (انگلیسی: Yamal–Europe pipeline) خط لوله انتقال گاز طبیعی به طول ۴۱۹۶ کیلومتر است، که از روسیه آغاز شده و پس از گذر از بلاروس، در لهستان پایان می‌یابد) و از طریق اوکراین هم روسیه در سال ۲۰۲۲ باید حداقل ۴۰ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا بفرستد.

با این آمار، مصر با «۵۰۰ میلیون فوت مکعب» و حتی یک میلیارد فوت مکعب در روز نمی‌تواند نیاز گاز کشورهای اروپایی را تامین کند، علاوه بر این که گاز روسیه خیلی سریع از طریق خطوط لوله گاز به اروپا می‌رسد.

اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی هفته گذشته توافق سه جانبه‌ای با مصر را در قاهره با هدف انتقال گاز رژیم صهیونیستی به اروپا با عبور از مصر امضا کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    آبو بریز اونجایی که می سوزه
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    خخخخ باشه
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس