حوادث

راننده اتوبوسی که اقدام به پنچر کردن لاستیک آمبولانس کرده بود در تحقیقات اولیه مدعی شد گرمای هوا و ترافیک باعث شده بود عصبی بشوم و لاستیک‌ها را پنچر کنم.

به گزارش مشرق، ظهر سه‌شنبه ۲۴ خرداد مأموران سازمان اورژانس برای مأموریت راهی مطب پزشکی در خیابان شهید بهشتی شدند تا طبق تماس از سوی مطب، دختری حدود ۲ ساله به نام درسا را که به خاطر مشکل تنفسی به مطب منتقل شده بود به بیمارستان انتقال دهند. باتوجه به ترافیک و نبود جای پارک، راننده آمبولانس مجبور شد خودرو را در خط ویژه پارک کند، اما زمانی که تیم امداد دقایقی بعد به همراه کودک دو ساله به سمت آمبولانس رفتند با پنچری دو لاستیک سمت شاگرد مواجه شدند.

نیروهای اورژانس درخواست حضور آمبولانس دیگری دادند. دقایقی بعد آمبولانس در محل حاضر شد ،اما تأخیر در انتقال کودک به‌دلیل این حادثه باعث وخامت مجدد حال کودک می شود و این دختربچه دوساله جان خود را از دست می دهد.

به دنبال مرگ کودک ، بلافاصله موضوع به بازپرس کشیک قتل و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. تحقیقات بلافاصله آغاز و با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه، مشخص شد که خودروی آمبولانس توسط راننده یک اتوبوس پنچر شده است.

دستگیری راننده اتوبوس

با شناسایی راننده اتوبوس و پس از هماهنگی‌های قضایی، کارآگاهان اداره دهم، راننده ۳۹ ساله را بازداشت کردند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز با اعلام خبر دستگیری متهم گفت: راننده اتوبوسی که روز سه‌شنبه اقدام به پنچر کردن لاستیک‌های آمبولانس اورژانس کرده بود در کمتر از ۲۴ ساعت، شناسایی و دستگیر شد.

علی صالحی ادامه داد: به محض اطلاع از موضوع و با توجه به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و مشخص شدن نحوه پنچر کردن لاستیک‌های آمبولانس، شناسایی و دستگیری فرد خاطی در دستور کار دادستانی تهران و دادسرای جنایی قرار گرفت و پس از بررسی‌های لازم طی عملیاتی متهم در منزل خود در خانی‌آباد دستگیر شد. این متهم که راننده اتوبوس است با صدور قرار تأمین کیفری در بازداشت بسر می‌برد و جسد کودک دو ساله هم برای تعیین علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شده است.

اظهارات پزشک معالج

خانم دکتری که درسا کوچولو برای درمان به مطب او انتقال داده شده بود، گفت: روز حادثه خانه بودم که خانواده درسا با من تماس گرفتند و گفتند که حال کودکشان وخیم است. درسا به بیماری فلج ۴ اندام مبتلا بود و سه مرتبه دیگر هم به مطب من آورده شده بود. به آنها گفتم که می‌توانند بچه را به بیمارستان منتقل کنند، اما خودشان خواستند که به مطب بیاورند. فوراً راهی مطب شده و قبل از آنکه درسا به مطب برسد، من آنجا بودم.

او ادامه داد: ساعت حدود ۱۲ بود که بچه با ضربان قلب ضعیف به مطب آورده شد و عملیات احیا را آغاز کردیم. نمی‌توانم بگویم دقیقاً چه مدت طول کشید اما تصور می‌کنم حدود یک ساعت طول کشید تا قلب را به حالت اولیه برگرداندیم. در موارد احیا یا تشنج پس از ثابت کردن وضعیت تنفس، بچه را برای درمان به بیمارستان انتقال می‌دهیم تا به دستگاه اکسیژن وصل شود و تحت درمان کامل قرار بگیرد. آن روز هم وقتی اورژانس رسید خودم می خواستم با آنها به بیمارستان بروم.

اما زمانی که از مطب بیرون آمدیم تکنیسین‌های اورژانس به سراغ آمبولانس رفتند و متوجه شدند که دو تا از چرخ‌های آن پنچر شده است. فوراً درخواست آمبولانس دیگر دادند تا آمبولانس دوم بیاید حدود ۱۰ دقیقه‌ای طول کشید اما متأسفانه بچه فوت کرد چون بچه به دستگاه اکسیژن وصل بود با هر حرکت نا بجایی ممکن بود حادثه‌ای رخ دهد که متأسفانه این اتفاق افتاد.

بررسی‌های صورت گرفته حکایت از آن دارد که خانواده درسا هنوز برای شکایت به دادسرا مراجعه نکرده‌اند و شکایتی از راننده یا شکایت‌های دیگری در رابطه با مرگ درسا از سوی خانواده‌اش ثبت نشده است.

این در حالی است که درصورت شکایت خانواده درسا و اورژانس از راننده اتوبوس و مشخص شدن میزان قصور او، ممکن است وی با اتهام قتل شبه عمد و تخریب اموال عمومی روبرو شود.

گفت‌وگو با راننده اتوبوس

روز حادثه چه اتفاقی افتاد؟

من راننده اتوبوس خط سهروردی به سیدخندان هستم. ساعت حدود دو بعد از ظهر در حال عبور از نزدیکی خیابان شهید بهشتی بودم که با آمبولانس در خط ویژه اتوبوس مواجه شدم. مسیر اتوبوس کاملاً توسط خودروی آمبولانس بسته شده بود و من نمی‌توانستم ادامه مسیر بدهم. چند دقیقه‌ای صبر کردم اما از راننده آمبولانس خبری نبود.از آنجا که بین مسیر رفت و برگشت بلوک قرار داشت من نمی‌توانستم برای ادامه مسیر از آن خط استفاده کنم.

چرا لاستیک‌ها را پنچر کردی؟

هوا گرم بود و کولر اتوبوس هم کار نمی‌کرد. عصبانی شده بودم و مسافران هم اعتراض داشتند. اصلاً تصور نمی‌کردم که چنین اتفاقی رخ بدهد و بچه‌ای به این دلیل جانش را از دست بدهد. آن موقع اصلاً این موارد به ذهنم نرسید.

بعد از پنچر کردن آمبولانس چکار کردی؟

راه جلو که بسته بود، مجبور شدم همان مسیری که آمده بودم را دنده عقب بروم تا به یک دو راهی برای رفتن به خط برگشت اتوبوس برسم. مسافت زیادی بود و در خط ویژه تمام این مسیر را دنده عقب رفتم.

کی متوجه شدی که این کار باعث مرگ یک کودک شده است؟

فردای آن روز در فضای مجازی خبر را خواندم. آنقدر شوکه شده بودم و حالم بد شد که گوشی تلفن همراهم را خاموش کردم. هم ترسیده بودم هم ناراحت و شرمنده وجدانم بودم. آن زمان که لاستیک‌ها را پنچر می‌کردم اصلاً یک درصد هم احتمال نمی‌دادم که چنین حادثه‌ای رخ دهد. از کاری که کردم بشدت پشیمانم.

قصد نداشتی خودت را معرفی کنی؟

نمی‌خواستم فرار کنم اما به قدری در شوک بودم که نمی‌دانستم چه کاری انجام بدهم.

منبع:رکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • شهروند IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 11
    متاسفانه رانندگان خوبی در آرژانس کشور نداریم باید یکبار بطور دقیق از نحوه و انگیزه کار در آنها بررسی شود؟
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      5 2
      راننده اورژانس خوب نداریم!! حماقت رو یکی دیگه انجام داده
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      5 3
      آرژانس دیگه چیه دلبندم ؟!! خخخ فکر کنم آرژانس ، حاصل ازدواج آژانس با اورژانس است هههه
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      3 1
      بیشعور
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      2 4
      اوراژانس ها را باید مجهز کرد به سیستم های پنچر ناپذیر تا این گضایا حادث به تکرر نشود
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    9 48
    راننده اتوبوس ندانسته کار خیر انجام داده . اون بچه یه تیکه گوشت بی حرکت بوده و ماندن نداشت . سالهای آزگار مصیبت برای والدینش . و کلی هزینه بیهوده برای کشور. منصفانه قضاوت کنیم .
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      21 4
      معنی حرف شما اینه که العیاذ بالله خدا در خلق این کودک اشتباه کرده و این راننده اشتباه خدا رو برطرف کرده .
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      3 0
      خدا در خلق علف هرز اشتباه کرده ؟ نه ؟ پس چرا وجین اش میکنی . چکار به خلق خدا داری ؟
    • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      11 0
      خداست که جون میده و جون میگیره شما نمیخواد نظر بدی
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      2 0
      الاعمال نیات تمام کارها در درگاه خدا با نیت سنجیده میشود عدو شود سبب خیر کار این انسان یاغی ممکنه برای ان طفل و خانواده و جامعه خیر باشد اما خودش با رذالت درونی مرتکب قتل شده و اگر توبه نکند و پاک نشود گرفتاری بدی دارد
    • FR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      13 1
      اگر بچه خودتان بود همین طور میگفتید؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      12 2
      امواج حماقت در مغزت موج میزنه
    • عرفان IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      11 2
      چه الدنگی هستی تو با این نظر صد من یک غازت
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      7 0
      ای آدم بیشعور نفهم الدنگ
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      6 0
      خدا بهت فهم و عقل سالم عنایت کنه
    • رضا US ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      8 1
      خدا قسمت کنه یه سنگی از دیوار یه ساختمون بیفته رو سر شما. یه مفت خور بی وجدان از جامعه کم میشه.
    • جواد IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      ببند دهنتو احمق
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 19
    با این قضاوت نادرست یک خانواده سالم را به خاطر یه تکه بدن بی حرکت به شکل آدم متلاشی میکنند. بچه های این راننده اتوبوس سالم هستند و فردا به درد مملک میخورند ... اون بچه معلول حتما یک در ده میلیارد احتمال داشته که در آینده استیون هاوکینگ دیگری باشد خخخخخخخخ
    • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      4 0
      وای خدا چه مغز های پوسیده ای داریم انسان متریالیست احمق. لعنت خدا بر این طرز فکر که همه طاغوت ها و فرعون ها بر منای همین تفکر شکل گرفتن.
  • علی خان IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 20
    درسا راحت شدی عزیزم ، کاش من هم اصلا به این دنیا نیامده بودم
    • محمد IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      5 0
      نظر میدم یه روانپزشک برو
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 3
    بعضی وقتها به نظر می رسه که برخی از آمبولانس ها دارند از آژیر خودشون سوء استفاده می کنند و بدتر مردم را عصبانی می کنند. باید در این مورد فرهنگ سازی بشه
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    23 0
    خوب همان اول دنده عقب می رفتی - چرا پنچرش کردی - طبق قانون آمبولانس حق تردد در خط ویژه را دارد و اولویت دارد بر اتوبوس
  • علیرضا IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    9 4
    باید از پا آویزونش کنن
  • علی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    8 0
    با یک عصبانیت بی جا و الکی یک خانواده تز طرف مقابل و خانواده خودت رو بدبخت و بیچاره کردی اخه چرا اینگار رو کردی با خودت جوون
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    6 0
    لطفا سراغی از روانیهایی که بهزیستی مثل اختاپوس داره میکشنشون هم بگیرید
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    12 0
    این توجیه قابل قبول نیست که در شرایط سخت کسی دست به کارهای نابخردانه بزند۷۲۷۲۶
  • قادری IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    11 0
    اَمان از عصبانیت اونم از نوع آنی. اَمان. اَمان . اَمان.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 5
    هر کسی لیاقت زندگی در شهر را ندارد
  • آرش IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    9 0
    وقتی فرهنگ سازی برای رانندگی وجود نداره باید هم منتظر چنین اتفاقاتی باشیم. خدا کنه حداقل این طفل بیگناه معصوم چشم و گوش مسئولین شهری رو باز کنه. وقتی به شهروندان کلانشهر به این بزرگی و شلوغی آموزش ندادید در مواجه با آمبولانس و ... چیکار کنند چه انتظاری دارید؟
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    19 2
    این را باید در کمال آرامش محاکمه و اعدام کرد. کسی که نمی داند که آمبولانس برای نجات جان بیماران مأموریت دارد و به راحتی می توان با تماس با اورژانس با راننده آن تماس گرفت و مسئله را حل کرد ولی به جای آن نه حتی یک چرخ بلکه دو چرخه آمبولانس را پنچر می کند تا آمبولانس را کاملأ از کار بیندازد حق حیات ندارد و باید فورأ و بدون هیچ ارفاقی به اشد مجازات برسد. اراذل و اوباش و زورگیرهای سریالی که پای ثابت اخبار و قسمتی از زندگی مردم شده اند.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    7 10
    باید در اسید سوزانده شود
  • DE ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 7
    توصیف ترک ها ی زردپوست در کتابهای قدیمی آدربایجانی ها اومده که اشهاصی زشت صورت و .... ولی در هرحال آذری، نتوانست زبان پهلوی را حفظ کند و بازی به زردپوستها باخت
    • محمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      4 0
      برو یه جا دیگه تفرقه بنداز سایبری فارسی نویس
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    می دونید این آدم به جای قتل عمد به خطای محض محکوم میشه
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 0
    مسافران این اتوبوس چه بی وجدان هایی بودن بر آتش معرکه دمیدن
  • هموطن GB ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    9 0
    خواندن نظرات بعضی از انسان نما ها اینجا، واقعا دل آدم را بدرد میآورد. چقدر یک انسان نما میتواند عاری از شعور و عواطف انسانی باشد که عمل شنیع اون راننده جنایتکار را توجیه کند. خاک برسرتلن
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    9 0
    رانندگان تاکسی که فکر میکنند دو سوم کناری خیابان مال باباشونه و.. این خط واحدها هم ادعای بزرگی کوچکی دارند.. مغازه دارها هم فکر میکنند جا پارک مقابل مغازه مال بابا شونه
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      8 0
      آفرین
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 0
    خب از همون اول دنده عقب میگرفتی خاک بر سر
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 5
    بسیار خوب . پس معلوم شد قاتل اصلی کیه . پدر و مادر احمق این بچه ، که بچه را به جای آمبولانس به مطب می برند!!! مطب برای بیماری های غیر اورژانسیه . وقتی یک نفر مشکل تنفس داره ، مورد اورژانسیه و باید بلافاصله به آمبولانس زنگ بزنی تا ببرنش بیمارستان . البته این راننده هم باید به اشد مجازات برسه تا دیگه هرکی گرمش میشه و کلافه میشه ، غلط زیادی نکنه
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 0
      چرا توهین؟
  • مش هوشنگ IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 2
    شما خودتون رو یکروز جای راننده بگزارید بعد قضاوت کنید البته که کار ایشان درست نبوده .اتوبوس با سی چهل مسافر. گرما .ساعت 2 بعداز ظهر .خسته گی ناشی از کار .فشار اقتصادی .مشکلات جامعه دنده عقب رفتن آیا راننده آمبولانس مقصر نبوده شاید یک آمبولانس دیگر بجای اتوبوس بود
    • مهدی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 0
      دقیقا شاید بجای اتوبوس ی آمبولانس بایک مریض بد حال بود آنوقت کی مقصر بود
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 0
    عصبانیت لحظه ای
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    این اتوبوسها ی لگن نه کولر دارند نه پرده اخه چیه اینها
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 8
    دم راننده گرم
    • هموطن GB ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      5 0
      یک راننده کامیون با بار کامل هم از روی تو رد بشه که ما بگیم دم راننده گرم، یک بیشعور انسان نما را از جامعه پاک کردی
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      3 0
      احمق اگه قرار بود بابات رو با اون آمبولانس ببرن سردخونه بازم میگفتی دم راننده گرم؟؟
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 1
    از قدیم گفتند هرسنگ است مال پای لنگ است. راننده اتوبوس که در هزینه های اتوبوس و زندگی مانده است این اشتباه را هم میکند و گره به گره های قبلی زندگی اش میخورد. او قصد قتل و جنایت نداشته ولی اشتباه بزرگی کرده است
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    عجب راننده و شوفری بی شرفی چقدر بی شرف. باعث مرگ کودکی شدی با وجدان و درون خودت میخوای چکار کنی.
  • شباویز IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 0
    یعنی تو نفهمیدی این آمبولانسه آشغال حتی اگر آدم سالم هم باهاش جابجا کنن اون آمبولانس بود حق نداشتی این کار رو بکنی
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    من اگر مسئول بودم تست اعصاب و مواد مخدر برای افرادی که گواهینامه پایه یک دارند را بصورت سالیانه انجام میدادم
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    هیچ ادم عاقلی به امبولانس حتی نزدیک هم نمیشه چه برسه بهش اسیب بزنه. وسیله نجات زندگی مردم هست تازه باید به امبولانس کمک کرد .
  • محمدرضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 1
    اظهارات پزشک معالج خیلی جالبه ،وقتی میگه من برای دختر بیمار به مطب اومدم ، یا اون قسمت که میگه میخواستم همراه بیمار به بیمارستان برم شما پزشک ها به تنها چیزی که فکر میکنید ، درآمد هست 70 درصد شماها اصلا وظایف کاریتون رو فراموش کردید و هیچ نظارتی هم بر شما وجود ندارد
    • احمد IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 0
      چه محل عقده گشایی شماست؟چه زود تصمیم میگیرید شما هم مثل اون راننده بدون تفکر حرف زدی .وچه بسا مثل اون راننده عمل کنید. سخن سنجیده بگو چه گروهی کرونا را از پای دراورد . . . . .
  • باغبان پیر FR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 0
    آیا اورژانس شماره تلفن ندارد و بین ان همه آدم از راننده تا مسافر یک نفر هم یک تلفن نداشت که به اورژانس زنگ بزند تا بداند چرا ان ماشین اورژانس آنجا توقف کرده است تا اورژانس با راننده ان تماس بگیرد. آیا راندانده اتوبوس نمیتوانست با مرکز خود تماس بگیرید و کسب تکلیف کند. این که بگویم هوا گرم بود و عصبانی بودم فقط توجیهات است. به این ندانم کاری و حماقت و جهالت و بی مسولیتی یک کودک معصوم جان خود را از دست داده است
  • امیر محمد دمنده IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    این فرد که لاستیک آمبولانس را پنچر کرده و باعث فوت تاسف بار دختر معصوم ۲ ساله شده را اعدام کنید .
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    خدا وکیلی این راننده های اتوبوس چرا فکر میکنن خط ویژه ارث پدرشونه و با پشتوانه بیمه ،هرکاری بکنن ،حق با اونهاست .اگر باهاشون برخورد مناسب بشه دیگه با جون مردم بازی نمیکنن
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام چقدر نظرات جالبی ،بیایید هر کدام مان کاری کنیم که دوباره این جور اتفاقات هرگز نیفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس