مسکن

سخنگوی دولت: به‌منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه اجاره‌بها و نظام‌مندتر کردنه آن، مقرر شد بر بنگاه‌های املاک نظارت صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 4
    احمقانه ترین کار نظارت بر املاک لست شما تورم کالاهای دیگه رو کنترل کن اونوقت مالکین دیگه کرایه ها رو افزایش نمی دن
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      14 0
      سوختیا؟
  • رضی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 0
    اگر نیت واقعی برای کنترل قیمت های سهمگین اجاره مسکن باشد و موضوع تعارض منافع در سیاستگذاری ها وجود نداشته باشد پس باید: 1) تملک املاک و مستغلات مازاد بر نیاز توسط کلیه اشخاص حقوقی اعم از دولتی و غیر دولتی ممنوع است. 2) صدور سند مالکیت جدید تا 5 سال از صدور پایان کار ممنوع است و مالیات ملک در دوره 5 ساله برای کد ملی مالک نخست محاسبه و اخذ می گردد. 3) اجاره نامه ها 3 ساله و هر سال با نرخ اعلامی بانک مرکزی تعدیل می گردد. 4) مالیات بر املاک اشخاص حقیقی به غیر از شرکت هایی که به صورت حرفه ای براساس موازین اعلامی وزارت مسکن و شهرسازی اجاره داری می کنند به صورت پلکانی تعیین و اخذ می گردد 3) حق العمل بنگاه های مسکن مقطوع و خلاف آن به میزان 50 برابر مبلغ دریافتی جریمه و متخلف به ابطال پروانه کسب و حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم می شود. 4) کلیه معاملات مرتبط با املاک و مستغلات در سامانه ...... درج و درصورت عدم درج و عدم دریافت کد یکتا مالیات مربوط تا 60% ارزش ملک درصورت عدم ثبت تا 3 ماه از وقوع معامله محاسبه و اخذ می گردد. 5) و........... مهم این است که اراده ای نیست یا خود سیاستگذار حقیقی یا حقوقی ذینفع جدی است!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    گرونی ملک اجاره، همه‌ش زیر سر بنگاه‌هاس. وقتی سود خودشون توی گرونیه، خواه ناخواه سمت و سوی کارشون به سمت گرون کردن بازاره. خدا نگذره ازشون...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس