کد خبر 1387073
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
وزیر نفت

وزیر نفت ایران با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، جواد اوجی، وزیر نفت ایران و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا درباره مسائلی از جمله تأمین سوخت، صادرات فرآورده‌های نفتی، صادرات محصولات پتروشیمی و صادرات کاتالیستهای پتروشیمی بحث و تصمیم‌گیری کردند.

از دیگر محورهای  مورد گفتگو در این دیدار، تصمیم‌گیری درباره صدور خدمات فنی و مهندسی، بازسازی و نوسازی پالایشگاهها و توسعه میادین نفتی و گازی بود.

بیشتر بخوانید:

ناگفته‌های ساخت دومین نفتکش آفراماکس ایرانی+ فیلم

وزیر نفت اردیبهشت ماه گذشته در سفری به کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا و نیکاراگوئه همسو با فعال‌سازی دیپلماسی انرژی، دیدارهای پرشماری با مسئولان این کشورها داشت  و در جریان این سفر چهار تفاهم‌نامه و دو قرارداد در حوزه نفت و دو تفاهم‌نامه در حوزه کشاورزی امضا شد.

رؤسای جمهوری ایران و ونزوئلا روز شنبه (۲۱ خرداد) سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ساله دو کشور را در مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد امضا کردند. سفر «نیکلاس مادورو» به ایران به‌دعوت رسمی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام ‌شده و پس از سفر آبان ۹۵، دومین سفر او به تهران است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 1
    خیلی هم عالی ، با آرزوی موفقیت برای هر دو کشور مستقل و سلطه ستیز !!!
  • US ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    روسیه به نظر هواپیماهای مافوق صوت مسافربری ساخته که با خرید این هواپیماها بعد مسافت بین تهران کاراملی و یا حتی کوبا و یا کشورهای دیگر بریکس و پیمان شانگهای بسیار کوتاه خواهد شد. البته در هواپیماهای مافوق صوت مهم عبور دادن صوت از روی اتاق هواپیما هست چون فن آوری موتور جت براحتی به مافوق صوت می‌رسد. بنظر بتوان به زمان یک ساعت پرواز بین تهران کاراکاس براحتی رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس