کد خبر 1386892
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
حمایت از صنایع دریایی اولویت صدرا/ پیشرفت 30 درصدی در ساخت سومین نفتکش افراماکس

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران با بیان اینکه حمایت از صنایع دریایی در دستور کار شرکت صدرا قرار دارد گفت:‌سومین نفتکش افراماکس در حوزه مهندسی، خرید و ساخت ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش مشرق، بعدازظهر امروز دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی دریانوردی با حضور مقامات و مسؤولان دریا و بندر و فعالان صنعت دریانوردی آغاز شد. در این نمایشگاه یکصد شرکت دریایی و بندری فعال هستند.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه مدیرعامل شرکت صدرا وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: شرکت صدرا حدود ۵۰ سال در صنایع دریایی کشور سابقه فعالیت دارد و قدیمی‌ترین کشتی‌سازی ایران در فراساحل است.

علی زارعی با اشاره به حمایت این شرکت از صنایع دریایی اظهار داشت:‌ صدرا در حوزه مهندسی خرید و اجرای پروژه‌های فراساحل و دریایی فعالیت دارد. در حوزه فراساحل میادین رشادت، ابوذر، سلمان و پارس جنوبی، صدرا نقش عمده ای دارد همچنین در حوزه سازه‌های دریایی و حمل و نصب این سازه‌ها این شرکت فعال است.

مدیرعامل شرکت صدرا با اشاره به ساخت ۱۰ سکوی گازی توسط صدرا گفت: این ۱۰ سکو را برای پارس جنوبی ساختیم و برای فازهای ۱۳، ۲۲،۲۳،۲۴، ۱۷ و ۱۸ پارس  جنوبی نصب و راه‌اندازی شد.  

زارعی ادامه داد:‌در حوزه ساخت شناورهای تجاری نظیر صیادی، کانتینربر فعال هستیم.

وی با اشاره به ساخت اولین شناور لوله‌گذار ساخت داخل توسط صدرا گفت: بارج‌های حمل سازه دریایی با ظرفیت ۱۰ تا ۲۰ هزار تن در فضا ساخته شد ضمن اینکه ظرفیت ۵ هزار تنی در اختیار داریم.

مدیرعامل شرکت صدرا با اشاره به اینکه تکنولوژی ساخت دکل‌های حفاری خشکی و دریایی در صدرا وجود دارد، گفت: دکل حفاری امیرکبیر با ظرفیت ۱۴ هزار تن برای آب‌های عمیق تا هزار متر طراحی شد.

وی با بیان اینکه کارخانجات کشتی‌سازی صدرا در بوشهر فعال است گفت: کارخانه سازه فراساحل در جزیره صدرا داریم همچنین در شمال کشور و دریای خزر، بندر امیرآباد مجتمع صدرای خزر را داریم. در شمال کشور دکل حفاری ساختیم همچنین نفتکش ایران ـ نکا ساخته شد.

وی با اشاره به قرارداد ساخت ۴ فروند نفتکش افراماکس برای کشور ونزوئلا توسط صدرا گفت:‌ قرارداد ساخت این کشتی‌ها سال ۸۶ منعقد شد اما عملیات اجرایی از سال ۸۸ آغاز شد اولین فروند آن سال ۹۱ تحویل شد و دومین فروند آن دو روز پیش و همزمان با سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران تحویل ونزوئلا شد.

وی به مختصات کشتی‌های افراماکس اشاره کرد و گفت:‌ این کشتی‌های نفتکش ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض و ۲۱ متر ارتفاع آبخور دارد و توانایی حمل ۱۱۳ هزار تن و میعانات گازی دارد.

زارعی اضافه کرد:‌ سومین نفتکش افراماکس ۳۰ درصد در مهندسی، خرید و ساخت (EPC) پیشرفت دارد.

* ظرفیت ساخت کشتی برای تقاضای داخلی

مدیرعامل شرکت صدرا اضافه کرد:‌ با شروع کار دولت سیزدهم توافقات خوبی در ساخت کشتی داشتیم. قرارداد ساخت دو فروند کشتی جنرال کارگو با ظرفیت ۳۵۰۰ تن در یارد شمال برای کشتیرانی جهوری اسلامی ایران داریم همچنین در حال مذاکره برای قرارداد دیگر در ساخت حوزه شناور برای شرکت‌های داخلی هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 1
    اگر ایران میتواند چنین نفتکش هایی بسازد، چرا نفت ایران را ناوگان شباح حمل می کنند؟
  • هوشنگ IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 2
    باید هزار جاسوس بفرستیم ببینیم با کمک خارجی ها می سازن قطعاتش وارداتیه آنوق تشت رسوایشون را چنان از بام بر زمین می کوبیم که دیگر دنبال کشتی سازی نروند
    • Fara hare IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      1 0
      نکنه توی پیرسگ از تو کمپت میخای هزار جاسوس بفرستی.خود نکبتتان هزاروپنصد تا هستید تو اون قبرستون آینده تون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس