کد خبر 1387593
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
نفت

اندیشکده آمریکایی اعتراف کرد تحریم های آمریکا علیه ایران شکست خورده و افزایش درآمدهای نفتی ایران با وجود تحریم ها گویای این واقعیت است .

به گزارش مشرق، اندیشکده شورای آتلانتیک در جدیدترین گزارش اعلام کرده است که مفهوم «فشار حداکثری» دوران ترامپ، در دنیایی که کمبود نفت وجود دارد و دولت‌ها به دنبال دور زدن تحریم‌هاهستند دیگر هیچ کاربردی ندارد.

*افزایش روز به روز درآمدهای نفتی ایران دلیلی بر شکست تحریم های آمریکا

در این گزارش بااشاره به بی تاثیری تحریم ها علیه ایران آمده است؛  درآمدهای ایران از صادرات نفت با وجود تحریم های کنونی روز به روز افزایش می یابد که گویای این واقعیت است تحریم های آمریکا علیه ایران بی تاثیر بوده است.

*ایران در دور زدن تحریم ها مهارت دارد/ قیمت بالای بنزین بایدن را تحت فشار قرارده 

در گزارش شورای آتلانتیک اشاره می شود که ایران نه تنها در دور زدن تحریم‌ها مهارت دارد، بلکه جنگ اوکراین «ائتلاف تحریم‌شدگان» از جمله روسیه و چین را که مایل به سرپیچی از تهدیدات آمریکا هستند، نیز بیشتر کرده است.این در شرایطی است که دولت بایدن نیز با توجه به قیمت بالای بنزین تمایلی به اعمال فشار بیشتر علیه ایران را ندارد.

*کشورهای عربی نمی خواهند خود را درگیر چالش با ایران  بکنند

این گزارش می نویسد، همسایگان عرب ایران در آن سوی خلیج فارس نیز نمی خواهند خود را درگیر ایران کنند و به نظر می رسد که آنها تمایلی به اجرای تحریم علیه ایران ندارند.

موضع عدم ورود به چالش با ایران در بین کشورهای عربی در زمان ترامپ هم وجود داشت، موضعی که منجر به انتقاد آشکار دولت ترامپ از کشورهای عربی می شد.

شورای آتلانتیک  اندیشکده آمریکایی واقع در واشینگتن، دی.سی. است که در سال ۱۹۶۱ تاسیس شده است.

شورای آتلانتیک با هدف تشویق همکاری بین آمریکای شمالی و اروپا که از جنگ جهانی دوم آغاز شده بود ، تأسیس شد. در سالهای اولیه فعالیت خود ، عمدتا انتشار دهنده مقالات سیاستگذاری و نظرسنجی از اروپاییان و آمریکایی‌ها در مورد نگرش آنها به همکاری‌های فرا اقیانوس اطلس و بین المللی بود.در این سالها ، تمرکز اصلی آن بر مسائل اقتصادی بوده اما در زمینه مسائل سیاسی و زیست محیطی نیز کار می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 0
    پس کو؟؟!!!!
  • محمدایوب IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 7
    این اندیشکده آمریکایی بهتر میدونه یا سربازان آمریکایی افساد طلبان این ها می گویند باید برجام را بدون چون و چرا قبول وصنعت موشکی وهسته ای را تحویل دهیم تا تحریم های لغو شده چندباره زمان روحانی لغو شود علی برکت الله
  • امیرعلی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اونم چه شکستی...
  • علوی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    از برادران مشرق نیوز خواستارم که پیشنهادهای دلسوزانه مردم را جمع اوری وبه مرکز ان ارجاع دهد مثلا اگر درباره امام جمعه ها است حل اقل ان را به مرکز ستاد وامام جمعه شهر مربوطه گزارش دهندجه بسا بسیاری این سایت را مشاهده نگنند باشد کهاتمام حجت شود. 1.دولت اختیار کهادن را به بحش خصوصی واگذار کرده واین بخش تنها به فکر منافع شخصی است وثروت کشوررا بی مهابا وحام صادر می کنند اخربه فکر نسلهای آینده هم باشیم این کشورباید تا قیامت زندگی کمد مس اهن روی همین طور بی مهابا با ثمن بخس صادر می شود شمارا به خدا کمتر مصرف کنیم مدیران را به ساده زیستی دعوت کنید مدیران ياپت خانه 40 متری دارند می توانند خانه هزار متری داشته باشند ولی به احتیار خود وبرای اینده کشور خود قناعت می کنند. 2.بخش بزرگی از روستاهای استان مرکزی خالی از سکنه است سری به گرگان بزنید زادگاه دکتر قریب اصلا کسی را مشاهده نمی کند همه ویلاهای برگ ساخته ودرخارج یا تهران یا اراک زندگی می کنند وسالی چند روز روستا می ایند اخر خدا را خوش می اید به خاطر استراحت چتد روز خانه هزار متری برای این کار خانه 40 متری هم کفایت می کند این را امام جمعه ها رهبر انقلاب رئیس جمهور رساته ای کنند جر این کارا می کنند این کار خلاف شرع است.از کجا تامین شود احتکار یک خانه چند ملیاری با این همه مصالح ساختمان به چه دلیلی دراین باره صدا وسیما گزارش تهیه کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس