کد خبر 1385624
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی

عضو هیات عامل بانک ملی با بیان اینکه سرقت صندوق امانات شعبه دانشگاه این بانک ۱۴ ساعت طول کشیده بود، گفت: این شعبه مجهز به سیستم تشخیص چهره هم بوده ولی بازهم سرقت انجام شد!

به گزارش مشرق، حسن مونسان عضو هیات عامل بانک ملی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری در تشریح سرقت صندوق امانات شعبه دانشگاه بانک ملی، اظهار داشت: ساعت 7 صبح روز دوشنبه،‌همکاران شعبه هنگام بازگشایی شعبه و ورود به خزانه متوجه سرقت شده و اطلاع دادند.

مجری گفت: اگر تعطیلات چند روز دیگر ادامه داشت، شما سه چهار روز بعد متوجه سرقت می شدید؟

این مقام مسئول در بانک ملی پاسخ داد: این موضوع چند علت داشت که به حرفه ای بودن سارقین مربوط می شود؛ سارقان دارای تخصص های بالا در برق و الکترونیک و ای تی بودند. تمام سیستم های بانک را از کار انداخته بودند. البته سیستم هشدار وصل نبوده است.

وی افزود: اینکه از چه فنونی استفاده کرده اند باید توسط پلیس و نیروهای امنیتی بررسی شود؛ اما بانک تمام لایه های امنیتی (8 لایه امنیتی)را رعایت کرده بود؛ تخلیه اموال صندوق‌های امانات و خروج از بانک 14 ساعت طول کشیده بود. این موضوع نشان میدهد که لایه های امنیتی از جمله سیستم هشداردهند، سیستم چشمی، قفل های کتابی و البته قفل های مضاعفی که به کار رفته بود، سیستم تلفن کننده خودکار اعلام خطر، درب گاوصندوق 40 سانتی، سامانه نظارت تصویری و دوربین مدار بسته و سامانه حفاظتی آژیر خطر و سامانه تشخیص چهره! 

این شعبه مجهز به سیستم تشخیص چهره هم بوده، این جدیدترین نوعی است که به محض ورود به خزانه علاوه بر اثر انگشت از سیستم تشخیص چهره هم استفاده شود، بانک ملی الحمدالله این سیستم را نصب کرده بود.

مجری: الحمدالله برای زمانی است که سرقتی اتفاق نیفتاد نه اینکه با وجود این سیستم سرقت رخ دهد!

عضو هیات عامل بانک ملی ادامه داد: اینها افراد دارای تخصص های بالا بوده اند.

مجری: بانک مگر نباید در حوزه امنیت چند گام جلوتر از سارقین باشد که از سرقت پیشگیری کند؟ اینکه سارقان 14 ساعت مشغول سرقت بودند و شما دوشنبه متوجه سرقت شدید یا نشان میدهد سیستم دچار اشکال است یا در پشت صحنه شاید تبانی رخ داده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محمود IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    تبانی منطقی تر به نظرمیاد
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 1
    چرا پولها رو نبردن که کارشون راحت تر بود تا اینکه امانت رو به پول تبدیل کنن
    • poya FR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      دوست عزیز سال هاست در اکثر کشور های دنیا پول شعبه ها در پایان سات کاری به خرانه مرکزی منتقل می گردد و در ساعات شروع کار اداری به بانک ها منتقل می شود این روند روزانه بصورت منظم انجام می پذیرد
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    خیلی تابلو بوده....
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    3 3
    بانک ملی برای آبروداری با پلیس هماهنگ کرده تا نام کارمندانش ذکر نشود و مردم همچنان اموال خود را به بانک بسپارند. اگر افشا شود که رئیس بانک رئیس باند سارقان است دیگر کسی پول هم در بانک نمیگذارد. نتیجه آن ورشکستگی نظام اقتصادی و شروع دور جدید نا آرامی ها.
  • DE ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    3 2
    هرچه دراین باره بیشتر حرف می زنید ، مضحک تر و مفتضح تر می شود.
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    3 0
    صدای فرز آنقدر شدید است که تا 500 متری شنیده میشود. فاصله کلانتری انقلاب تا بانک کمتر از این فاصله است. چگونه 14 ساعت مشغول حفاری بودند و کسی نفهمید آنهم در روز تعطیل که آرامش بیشتری هست و صدا زودتر مشخص میشود ؟ دلیل قفل زنی پس از خروج برای چه بود ؟ مالکان تمام صندوقها بررسی شود تا احتمال سیاسی و کش رفتن برخی اسناد به سبک تورقوز آباد نباشد. چنین سارقانی که دارای تبحر و مدارک علمی بالا هستند ممکن است در اعمال تروریستی و جاسوسی به روشهای دیگر هم نقش داشته باشند به راحتی با یک غلط کردم گفتن رهایشان نکنند. هر کس خواست برای رهایی شان اعمال نظر کند سریعا زیر نظر قرار گیرد. دستگیری خفاش شب توسط دقت بسیجیان محل صورت گرفت نه پلیس. سرنخ بسیاری از حوادث سیاسی ممکن است با ردگیری همین سارقان مشخص شود. البته اینها شبکه های مستقل هستند و همدیگر را نمیشناسند ولی سفارش دهنده شان یکیست. چنانچه مشخص شود فرقه رجوی یا اسراییل پشت قضیه بوده ایران حق دفاع مشروع خواهد داشت منتها نه بانک زنی راسو وار بلکه ضربه مانند شیر و عقاب.
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    3 1
    سیستم تشخیص چهره الحمدلله!! نصب بوده !؟ دیگه وقتی سرقت با عبور از ۸ لایه امنیتی انجام شده این الحمدلله گفتن یه کم تعجب برانگیز و ببخشید مضحک نیست !!!؟ مثل اینه که طرف از ساختمون چند طبقه افتاده باشه پایین واز گردن به پایین فلج شده باشه بعد بگه الحمدلله که زنده ام ؛)) / اگر بحث تبانی که مطرح کردید درست باشه این یعنی محتویات این صندوق های سرقت شده همچین محرمانه محرمانه هم نبوده و یه عده از محتویاتش خبر داشتند
  • ن IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    احسنت
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 1
    اینها از تبعات این سرقت این سارقان پست (یعنی ضربه به اعتماد مردم به صندوق امانات دیگر بانک ها ) میترسند که مدعی شدند بانک ۸ لایه امنیتی رو رعایت کرده / بعد هم مدعی اند که ما اشکال نداشتیم ها دزدان خیلی حرفه ای بودند / آخه اولا اینهمه شعبه بانک چرا باید شعبه بانک دانشگاه رو بزنن. !؟ اد هم دزدان رفتند سراغ صندوق امانات / آخه این دزدان با تخصص بالا !! چرا تخصصشون رو گذاشتند رو دزدی از شعبه بانک ملی دانشگاه !؟ که اصلا باور پذیر نیست اینقدر طلا و جواهرات و ارز در صندوق امانات یه شعبه کوچک‌ باشه (تصاویر منتشر شده از اموال کشف شده مسروقه توسط پلیس) / پس حتما خبر داشتند از محتویات اون صندوق ها که تخصصشون رو گذاشتن رو سرقت از اون / ۱۴ ساعت !؟ این یعنی اینکه بخشی از عملیات سرقت در ساعات روز انجام شده ۱۴ ساعت هم با خیال آسوده مشغول سرقت بودند و هیشکی هم نفهمیده !!! رییس شعبه هم به هشداری که به گوشی اش ارسال شده توجهی نکرده بوی تبانی میاد / زمان قدیم طرف یه چیز با ارزشی رو یه جایی دفن میکرد و هی می‌رفت بهش سر میزد اونوقت ما بانک رو روز تعطیل بدون کشیک و..رها کردیم و تخت گرفتیم خوابیدیم سارقان اومدن ۱۴ ساعته صندوق امانات رو جارو کردند رفتند / یه چیزی خیلی جالبه پلیس میگه یه ماه قبل موارد عدم امنیت را به شعبه مذکور هشدار داده بوده اونوقت درست یکماه قبل نگهبان این شعبه رو ترخیص میکنند و
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 0
    کلا امنیت بانک ملی با این سرقت زیر سوال رفت.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      خیلی چیزهای دیگه هم زیر سوال رفت شما نگاه کنید در زمانی که نگه داشتن ارز قاچاق محسوب میشه بهترین راه برای هاپولی کردن این ارز ها همین سرقت بوده / فکر میکنید اینهایی که ارز آنهم از نوع دلار و..تو صندوق اماناتشون داشتند الان میان خود اظهاری کنند و بگن اینقدر دلار مثلا داشتیم !؟ ؛)) نه دیگه نمیان چون پاشون گیر میفته مگر اینکه دلیل موجهی مثل دائم السفر بودن رو برای نگه داشتن اینهمه ارز داشته باشن و بتونن ارزشون رو پس بگیرن / ۱-خوب بخشی از این اموال توسط این سارقان که فروخته شده رفت پی کارش و بخشی اش هم با فرار به خارج از کشور منتقل شد /۲- اقتدار پلیس هم در دستگیر کردن چند روزه این سارقان به نمایش درآمد ۳- ارز های مردم هم که نگهداری اش غیر مجاز بوده رسما مصادره میشه می‌ره تو خزانه و ۴- حالا کی این وسط سرش بی کلاه میمونه مردم و مالباختگانی که بخشی شون با اقتدار نیروی انتظامی در کشف اون به اموالشان میرسن و بخشی شون حالا حالا ها باید بدو بدو دنبال اموالشان باشند / میدونید به چه سناریو احتمالی فکر میکنیم !؟شاید پای تبانی فراتر از محدوده شعبه بانک ملی شعبه دانشگاه و فراتر از مرز ها درمیان باشد / یه عده از مردم در زمان دولت قبل ناراضی از دست دادن پولهاشون در مؤسسات غیر مجاز خصوصی بانکی اومدن تجمع اعتراضی براه انداختند و خوراک برای شبکه های معاند اونور آبی فراهم شد / حالا اینبار بانک دولتی در زمان دولت جدید مورد هدف قرار میگیره و میشه دلیل نارضایتی مردم و مالباختگان و باز خوراک برای شبکه های معاند اونور. آبی / این موضوع ابعاد مختلفی داره که بخشی اش داخلی و بخشی اش خارجی است / در سریع ترین زمان ممکن باید این موضوع جمع جور بشه ولو شده با برگرداندن ارزهای مردم اعم از مجاز و غیر مجاز تا نظام خدای نکرده توسط معاندان مورد اتهام قرار نگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس