کد خبر 1384880
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
بانک ملی

بانک ملی ایران جزئیات تازه‌ای از جبران خسارات مالباختگان سرقت از صندوق‌های امانات شعبه دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، بانک ملی ایران اعلام کرده، پرداخت خسارت مالباختگان سرقت از صندوق‌های امانات شعبه دانشگاه، در دو مرحله صورت می‌گیرد.

بر اساس اطلاعیه بانک ملی، میزان ۵۰ درصد از اموال صندوق بر اساس خوداظهاری صورت گرفته در حضور بازپرس پرونده، برای دارندگان صندوق همراه با مسدودی حساب پرداخت می‌شود که این پرداخت در روز ۲۱ خرداد و در حضور بازپرس خواهد بود.

پرداخت ۵۰ درصد باقی مانده خسارت با نظر مقام قضایی صورت می‌گیرد و مبالغ مسدودی بدون اذن مقام قضایی برای طرفین قابل برداشت نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

رئیس شعبه بانک ملی و ۲نفر از کارمندان بازداشت شدند/ بانک نگهبان نداشت

ملاک حسابرسی خسارات در روز تسویه نهایی قرارداد است و قیمت محاسبه ارزی مالباختگان طبق قیمت بازار ارز آزاد خواهد بود.

نحوه محاسبه طلا و جواهرات به این صورت است که فرد پس از خوداظهاری با دعوت بانک و مسئولان ذیربط، طی یک نشست حضور می‌یابد تا قیمت اموال مسروقه احراز و کارشناسی شوند.

مالباختگان به میزان مبالغ دریافتی، حقوق خود را نسبت به اموال مسروقه به بانک ملی ایران صلح کرده و بانک قائم مقام آن‌ها خواهد بود.

شانزدهم خرداد بانک ملی طب اطلاعیه‌ای از وقوع حادثه سرقت در شعبه ممتاز دانشگاه این بانک خبر داده بود و تاکنون دو مدیر این شعبه نیز برکنار شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    28 1
    مال باختگان 2 3 برابر مبلغ دزدی شده ازشون رو باید اعلام کنند تا حداقل مبلغ دزدی شده ازشون به دستشون برسه در نهایت .
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 1
    خخخ نگهداری ارز و سکه بیش از مقداری جرم است! قطعا کسی صندوق امانت را برای صد گرم طلا و یا پول نقد اجاره نمیکنه مثلا اگر کسی اظهر کنه ۵۰ تا سکه و ۵۰ هزار دلار نگهدای میکرده به او خسارت میدن یا دستگیرش میکنند؟؟!!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 2
    الآن اگر طرف 100 میلیون از دست داده باشه میگه 20 میلیارد جواهرات تو صندوق داشتم . اینام طبق گفته خودشون علی الحساب 10 میلیارد تومن واریز میکنن حساب مالباخته . چه شود
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      1 0
      نه عزیزم به این کشکی نیست!!
  • ناشناس IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 1
    چنین خبری مثل دروغ سیزده هستش ... به شعور ملت توهین نکنید ... امروز جلوی دانشگاه و همون بانک بودم و با کسانی که امانت گذاشته بودند صحبت کردم ...... حرفهایی می زدند ناامیدانه که بانک فعلا گفته هیچ تعهدی نداره ... قرارداد امانات هم که کاملا یکطرفه هست ....
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 1
    حق افراد رو باید داد، شکی نیست! اما: ۱- این پول از کجا میاد؟ بیت المال! یعنی از جیب کی پرداخت می شه؟ من ملت! چرا؟ چون بانک قصور داشته ۲- از کجا معلوم تکرار نشه؟ ۳- اعتماد از دست رفته و حس نا امنی فعلی رو کی حساب می کنه خسارتش چقدره؟
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 1
    واقعا بر اساس خود اضهاری پول مردم میدید؟؟ بیچاره مردم یه نفری میرن اونجا باید به چند ده تا کارشناس حساب پس بدن، اخرش پول چای ازشون نگیرن جای شکر داره
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 2
    صندوق امانات بر خلاف اسم رایج آن صندوق اجاره‌ای است و نه صندوق امانات. چنان که چه در قراردادهای بانک‌های ایرانی و چه در قراردادهای بانک‌های آمریکایی، اروپایی و سایر نقاط جهان شکل حقوقی قرداد منعقد شده میان مشتری و بانک، قرارداد «ودیعه/امانت» نیست بلکه مشتری حجم مورد نیاز خود را در ازای پرداخت دوره‌ای ماهانه یا سالانه از بانک «اجاره» می‌کند. بنابراین بانک‌ها به عنوان مالک، مسئولیتی در قبال «رد امانت» یا گم شدن یا سرقت محتوای صندوق‌های اجاره‌ای ندارند. !!!! با توجه به این متن پس کلا بانک وظیفه ای در برابر اشیا سپرده شده به این صندوق ها ندارد!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس