ایروان: موضوع حمله نیروهای آذربایجان به خاک ارمنستان همچنان باز است

وزیر خارجه ارمنستان که کشورش ریاست دوره ای سازمان پیمان امنیت جمعی را عهده دار است، گفت: موضوع حمله نیروهای آذربایجان به خاک ارمنستان باز است.

به گزارش مشرق از آرمن پرس، «آرارات میرزویان» روز جمعه در پایان نشست شورای وزیران خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی در ایروان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «استانیسلاو زاس» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار داشت: در ماه ژانویه، این سازمان در زمان مناسب به حوادث قزاقستان پاسخ داد، اما موضوع مربوط به حمله نیروهای آذربایجانی به خاک ارمنستان که از ماه می‌۲۰۲۱ آغاز شد، همچنان باز است.

او در عین حال گفت: در نشست امروز همچنین روند اجرای توافقاتی را که در سپتامبر ۲۰۲۱ در حاشیه نشست پیمان امنیت جمعی در سطح سران کشورهای عضو این سازمان به دست آمد و نیز اولویت‌های ریاست دوره‌ای ارمنستان مورد بحث قرار گرفت.

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در ایروان بیانیه‌ای را در خصوص مسائل امنیتی بین المللی و نیز رایزنی نمایندگان کشورهای عضو برای سه سال آینده در زمینه سیاست خارجی، دفاع و امنیت را تصویب کردند.

ایروان: موضوع حمله نیروهای آذربایجان به خاک ارمنستان همچنان باز است

میرزویان در عین حال خاطرنشان کرد: ارمنستان متعهد به آغاز همکاری در چارچوب پیمان امنیت جمعی با هدف گسترش مشارکت متقابل بین کشورهای عضو، از جمله توسعه هماهنگی سیاست خارجی در چارچوب پیمان و ارتقای نقش سازمان در عرصه بین‌المللی است.

در پایان نشست که در کاخ ریاست جمهری ارمنستان برگزار شد، وزرای خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی توافق کردند که نشست بعدی این شورا در ایروان و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ برگزار شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    کسی تاحالا شنیدین مثلا آلب ارسللن شاه ترک بر روی تخت پادشاهی زوزه بکشد؟ تا حالا شنیدید سلطان محمو غزنوی زوزه بکشد؟ افسانه گرگ ترکی دروغ است و ساخته استعمار انگلیس است. در واقع گرگ یکی از نمادهای شیطان پرستی و حیوان محبوب شیطان پرستان است.
  • UA ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    این پان عثمانی ها حاضرند برای خوشایند اردوغان ناموس آذری را هم بفروشند. همانطور که این خائن های زوزه کش در زمان صفوی به شاه اسماعیل خیانت کردند و ناموس آذری و فارس در تجاوز عثمانی قرار گرفت
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    باکو و ایروان، پسرانی از پسران مادرشان ایران هستند و ایران باید بین آنها برادری ایجاد بکند. مرگ بر‌عثمانیِ آدمخوار
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    ترکیه‌ در سوریه و عراق شکست خورد و ایران در سوریه تاجگذاری کرد. ترکیه در زنکزور هم شکست خورد. خانواده طرفدار ترکیه در قزاقستان هم حذف شده است. ترکیه جلوی ایران زانو زد
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج ._____یا همه عالم بگیریم یا بر عالم پی زنیم_____ گر جهان لشگر بگیرد بر جهان لشگر کشیم_____ در جهان، سلطان فقط، مهدی است. _____اللهم عجل لولیک الفرج .
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    نام ایران در زمان آلب ارسلان =کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، "آری آلب ارسلان یک ایرانشهری بود."
  • حسین IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    6 9
    تا اونجایی که یادمه این ارمنستان بودش که 30 سال اراضی قره باغ رو اشغال کرده بود همون اراضی که حتی خود ارمنستان هم معتقد بودش که خاک اذربایجان هستش..... پر رویی این مسیحیان اونقد زیاد شده که فرانسه که 2 میلیون الجزایری مسلمون رو قتل عام کرده مدعی حقوق بشر هستش انگلیس که مردم مسلمان پاکستان هند و بنگلادش رو قتل عام کرده داره برای مسلمونها روشهای حقوق بشر رو توضیح میده....
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 4
      دعوای استانهای ارمنستان و باکو یک دعوای داخلیِ ایران هست
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 5
      دقیقا تا کجا یادته؟ فقط تا۳۰سال یادته؟ وطن فروش دوزاری یادت نیست زنان‌تبریزی طلاهاشون رو فروختند به عباس میرزا دادند تا بادکوبه از دست نره؟___حتی مردانگی اغامحمدقاجار در دفاع از ایران رو هم نداری
    • حسین IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      6 0
      به ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ قبل اونم یادمه... حتی یادمه مردم مسلمان شهرهای ایران سلماس ارومیه خوی و... توسط همین ارامنه تحت حمایت روسها کشتاررررر شدن.... دقیقا همون دوره ای که ایروان پایتخت امروزی ارمنستان نزدیک 150 مسجد داشت و 80 درصد شهر مسلمون بودش ولی امروز فقط و فقط یک مسجد اون هم به جهت بستن دهن افرادی مثه شما نگه داشته شده و هم مسلمونانش اخراج و یا کشتار شدن.....
    • حسین IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      5 0
      به ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ قبل اونم یادمه... حتی یادمه مردم مسلمان شهرهای ایران سلماس ارومیه خوی و... توسط همین ارامنه تحت حمایت روسها کشتاررررر شدن.... دقیقا همون دوره ای که ایروان پایتخت امروزی ارمنستان نزدیک 150 مسجد داشت و 80 درصد شهر مسلمون بودش ولی امروز فقط و فقط یک مسجد اون هم به جهت بستن دهن افرادی مثه شما نگه داشته شده و هم مسلمونانش اخراج و یا کشتار شدن.....
    • حسین IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      7 0
      ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ راستی همون دوره که مردم تبریز برای جنگ با روسها و جلوگیری از دست رفتن باکو طلا جمع میکردند لشکر کویر نشینان ایرانشهری دقیقا کجا تشریف داشتند در کدام جنک اثری از ایرانشهری هایی که امروزه باکو رو بادکوبه و ارث پدریشان میدانند حضور داشتند ؟ خدای ناکرده در جبهه فرانسه و انگلیس و روس و غرب و یا سرکوب و سنگ اندازی در انقلاب مشروطیت نبوده باشند؟ و یا شاید مشغول اجرای طرح ترور امیرکبیر بودند؟ و یا شاید در حال کار بر روی دیکتاتوری رضا پالانی بودند؟
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 3
      برای مبارزه با روسها از همه ایران اومدن. بی لیاقتی از حاکم وقت بود مه خودش ترک بود. برای کمک به هباس میرزا حتی از عراق هم به فتوا اومدن برای کمک. برو تاریخ بخون. اتفاقا خیانت های پان عثمانی هایی مثل شما همون موقع هم موی دماغ بود.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    8 7
    ترکیه بهمراه اسرائیل و استان اشغالیِ بادکوبه میخواستند کوریدور زنگزور رو بسازند که ایران زد تو سرشون و‌ بطور حقارت باری خفه شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس