تلاش دولت آمریکا برای دخالت در امور ارمنستان و جمهوری آذربایجان

مشاور امنیت ملی آمریکا در راستای تلاش برای مداخله ایالات متحده در امور کشورهای منطقه قفقاز مدعی تلاش برای رسیدن صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت آمریکا در راستای تلاش برای مداخله هرچه بیشتر  ایالات متحده در امور کشورهای منطقه قفقاز، مدعی تلاش‌های واشنگتن برای رسیدن صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه مدعی شد که  ایالات متحده آماده تعامل نزدیک و حمایت از پیشرفت صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روش‌های مختلف است.

این بیانیه در دیدار بین سالیوان با «حکمت حاجی اف» معاون رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس بخش سیاست خارجی این کشوری بیان شد.

سالیوان در این دیدار مدعی تعهد ایالات متحده در برقراری صلح، امنیت و رفاه در منطقه قفقاز جنوبی شد و از تلاش‌های مهم دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای رسیدن به صلح پایدار قدردانی کرد.

سالیوان همچنین از مذاکراتی که به میزبانی «شارل میشل» رئیس شورای اروپا برگزار شد، ابراز حمایت وآمادگی ایالات متحده را برای تعامل نزدیک و حمایت از پیشرفت از طریق ابزارهای مختلف اعلام کرد.

این در حالی است که «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان به تازگی  با همتای روس خود «سرگئی لاوروف» تلفنی گفت‌وگو و برقراری صلح در منطقه و «افزایش همکاری با روسیه»  تاکید کرد.

 وزرای خارجه  این دو کشور درباره ایجاد کمیسیون تعیین مرز و امنیت مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کردند. میرزویان در تماس با لاوروف بر موضع ارمنستان در خصوص برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای و روند عادی سازی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

 در فعل و انفعالی مرتبط با باکو و ایروان، منابع رسانه‌ای از برگزاری دوره آموزشی ناتو برای نیروهای مسلح  جمهوری آذربایجان  در شهر  «باکو» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، در چارچوب همکاری وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ناتو، یک گروه آموزشی فرماندهی ناتو در «دانشگاه دفاع ملی» جمهوری آذربایجان مبادرت به آموزش نظامیان این کشور کردند. در این دوره، اطلاعات کلی در مورد ناتو، ساختار ستادی و جلسات توجیهی در زمینه‌های مختلف مرتبط با روند برنامه ریزی عملیات جنگی به برخی نظامیان ارتش جمهوری آذربایجان ارائه می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 12
    مرز ایران و ارمنستان حتی یک میلیمتر هم نباید کم بشود این حق ملی ایرانیان هم هست و باید با دخالت نظامی اندیشه فشار بر اقلیت ارمنی در فکر پانتورچان داخلی و خارجی ناکام گذاشت..
    • کلیم IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 0
      مرز بین روسیه و اوکراین ربطی به ایران نداره؟ یا احیانا مرز یوگسلاوی سابق .....
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 2
      دوست عزیز باکو و‌ارمنستان استانهای ایران هستند.‌و‌زمان‌قرباغ۲ رییس جمهوری دست اصلاح طلبان خاین بود
    • کلیم IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      11 1
      اگر ارمنستان و اذربایجان استانهای ایران هستند پس با این حساب و طبق همون منطق، خاک ایران هم استان غربی مغول ها محسوب میشه و یا استان شرقی عربها و رومیان.... البته بماند که بدن به سر میچسبه، نه سر به بدن
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 0
    همین چیزی که میگین بهش مداخله روسیه 30 ساله داره انجام میده تو قفقاز
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 0
      چون ذات این و روس پرسته
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 0
    یعنی هیچ نقطه ای در دنیا نیست که از دخالت های آمریکا بی نصیب باشه از شرق آسیا تا غرب آسیا آسیای میانه اروسیا و قفقاز قاره های آفریقا و آمریکای لاتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس