کد خبر 1368949
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
ارمنستان جواب اظهارات علی‌اف را داد

وزیر خارجه ارمنستان گفت که تعیین مرزها و امنیت مرزها باید بر اساس نقشه‌های مورد قبول طرفین باشد.

به گزارش مشرق، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان روز شنبه گفت، جمهوری ارمنستان با علاقه مندی به کار موثر کمیسیون تعیین مرزها و امنیت مرزها معتقد و این کار باید بر اساس نقشه‌های مورد قبول طرفین باشد.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز جمعه گفت  که در روند شفاف سازی مرزها با ارمنستان، همه نقشه های اتحاد جماهیر شوروی سابق از سال ۱۹۱۸ تا سال ۱۹۲۰ را مبنا قرار خواهند داد.

وزیر خارجه ارمنستان گفت: «ما مخالف تحقیق نقشه‌ها نیستیم. اما چرا فقط قرن ۲۰ را در نظر می‌گیریم؟ می‌توانیم از نقشه‌هایی که در "بابل" در قرن ۶ قبل از میلاد یا توسط "هرودوت" در قرن پنجم قبل از میلاد ایجاد شده استفاده کنیم.»

وزیر امور خارجه ارمنستان خاطرنشان کرد: «با این حال جمهوری ارمنستان با علاقه مندی به کار موثر کمیسیون آتی تعیین مرزها و امنیت مرزها، معتقد است که این کار باید بر اساس نقشه هایی باشد که مورد قبول هر دو طرف بوده و دارای قدرت قانونی باشد.»

وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین  پس از دیدار با همتای گرجستانی خود «ایلیا درچیاشویلی» در «ایروان» در روز شنبه گفت که آذربایجان به گروگان گیری غیرقانونی اسرای جنگی و غیرنظامیان ارمنستانی ادامه می‌دهد.

میرزویان گفت: «در این زمینه، من بر نقش میانجی ریاست مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در پیشبرد روند صلح با هدف حل و فصل مناقشه قره باغ تاکید کردم. باید اشاره کنم که مسائل بشردوستانه حل نشده باقی مانده است. آذربایجان با نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و مفاد بیانیه سه جانبه 9 نوامبر، به گروگان گیری غیرقانونی اسرای جنگی و غیرنظامیان ارمنی ادامه می‌دهد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ارمنستان همچنین هتک حرمت و تخریب میراث فرهنگی و مذهبی ارامنه توسط جمهوری آذربایجان در مناطق تحت کنترل خود را مطرح کرد.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذر بایجان روز گذشته (جمعه) با مطرح کردن ادعاهایی درباره جنگ اخیر با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی گفت که روسیه از طریق قزاقستان، ترکمنستان و ایران در جریان جنگ ۲۰۲۰ ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به ارمنستان تسلیحات عرضه می‌کرد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با تأکید بر این که جمهوری آذربایجان فعالانه صلح و همکاری در قفقاز را ترویج می‌کند، خاطرنشان کرد: «پذیرش اصول پنج گانه پیشنهادی (جمهوری) آذربایجان برای توافقنامه صلح از سوی ارمنستان و تصمیم برای تشکیل کمیسیون مشترک تعیین مرزها از تحولات مثبت پس از جنگ ۲۰۲۰ است.»

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان»نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و  روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 131
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    رئیس جمهور آذربایجان ، تنش میخاره.
    • مجتبی از زنجان IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      10 21
      قره باغ میگه ارمنی نشین نیست اگر جنگ نمیکردند سالهای ابتدایی اینجوری نمیشد الان دومین اقلیت کشور بودند مثل اقلیت های دیگه تالش-لزگی-آوار-تات- ساخور-گرجی-اینگیلوی-تاتار البته جمعیت زیاد و مناطق زیادی هستند البته همه210کشور زبان دارند یک معضل جهانی ای بابا چرا زبان باید برتری بیاره هرجا
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      45 29
      مجتبی جان شما که اینقدر روشنفکر و آگاه هستی لطفا" پاسخ منو بده آناتولی ترکیه تازه تاسیس تشکیل شده از اقوام و ملت های مختلف ا زبان های مختلف مانند اکراد ، ارامنه، آذری ها، علوی ها، زازاها و چرکس ها یونانی ها و.... چرا در ترکیه تازه تاسیس با چنین شرایطی فقط باید هویت ترکی داشت و تنها یک زبان ؟ زبان ترکی استانبولی ؟. چرا در ترکیه دیگر ملل و اقوام دیگر به رسمیت شناخته نمی‌شوند سرکوب می‌شوند انکار و تکذیب می‌شوند ؟
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      16 3
      محتبی یک سوال د کوچه کا ۲تا خونه هست که انگلیسی حرف میزنند میخوای این دوتا خونه رو تبدیل به کوشر انگلستان شرقی بکنیم؟ سفارتخونه و اینا هم بسازیم؟
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      13 20
      رییس مافیای باکو و نوکر صهیونیستها بگیم بهتر و مناسب تره
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      آذربایجانیها هرحای دنیا باشن دلشون برای هم می تپید، یاشاسین ترک دنیاسی
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 8
      علیف که ایرلندی تبار هست. چطوری قلبت برای ایرلند میتپد؟؟؟ من یک سیاه پوست میشناسم به زبان ترکی مسل است و مارش هم معلم زبان ترکی هست الان قلبت برای اون هم بتپد چه قلب تپنده ای
    • آتیلا IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      14 1
      عجب مردمان رذلی یکی علیف رو ایرلندی می دونه یکی کرد یکی یهودی، علیف هر کی هست برا خودش اما هیچ کسی نمی تونه هویت، زبان، و تاریخ و سرزمین مردمان ترک آذربایجان رو ازشون بگیره اینو خوب تو گوشهای درازتون فرو بکنید به وقت پیکار سیل خون جاری خواهیم کرد.
  • مهدی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    33 55
    اگه معیار برگشت به گذشته باشه برگردیم نقشه های امپراطوری اذربایجانی صفویان افشاریان اق قویونلو قره قویونلو خوارزمشاهیان اتابکان موجوده خیلی از مناطق باید به بام میهم اذربایجان به پایتختی تبریز سلطانیه مراغه برگرده
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      23 18
      سلجوقشاه یک ایرانشری بود
    • پاپک آذری IRAN IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      82 28
      این امپراتوری که نام بردید در کجای تاریخ ؟ من خودم آذری و ایرانی هستم ولی حساب ما ایرانیان آذری با جریانات متوهم و ایرانستیز پانترکیسم صهیونیستی و متوهم جداست ، پانترکیسم اعتقاد دارد آدم فضایی ها هم ترک هستند و جزو امپراتوری طورکیه ! بی جهت نبود که بزرگان آذربایجان ایران عزیز فرمودند پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! زنده باد ایران بزرگ و کهن ، یاشاسین ایران
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      90 19
      حتی زبان رسمی دربار عثمانی هم فارسی بوده است. سلطان سلیم‌دیوان شعرش را به فارسی گفته است. عثمانی از گفتن اینکه ترک هستند‌ شرم داشتند برو تاریخ بخوان
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      20 16
      ماننای اهورایی پرچم ایران را اولین بار بر افراشت. چوب این پرچم رد خون اقوام بسیاری است که در دفاع از آن خون داده اند.‌زنده باد ایرانِ اوستاییِ آذری
    • علیرضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      9 41
      باسلام،عزیزان اینحقیریک دورگه تهرانی(پدر)تبریزی (مادر)هستم،باوربفرماییدیکباروقتیکه یکی ازدوستان درجمعی که همه آذری بودیم،وقتی باتعصب شدیدکه باعث نفاق بین آذریهاودیگراقوام ایران اسلامی عزیزمان بود،همانجادرپاسخ به اوگفتم دراینصورت،اولین کسی که مقابل شمادراین جمع خواهدایستاد،خودمن هستم.عزیزان طبق فرمایش خداونددرقرآن تعصب،یکی ازسرشاخه ها ی رفتارشیطانیست که انسان رابه گمراهی میکشاند.خداوندوپیامبراکرم(ص)ومعصومین(س)میفرمایند:رنگ پوست،نژاد،قومیت و...معیار برتری نیست،بلکه این تقوای شماست که معیارشمابه نزدیکی به خداونداست.پس باتمام وجودازدستورواحکام الهی واهل البیت(س)که مبنا،اصول،معیارومیزان آن آیات قرآن واحادیث معتبرو حقهٔ منطبق باآیات قرآنی است‌،پیروی نموده وباید اشتباهات حاکمان وبعضاًمردم ایران درطول تاریخ ایران زمین ،بزرگترین درس وعبرت برای ماایرانیان ازهرقوم ومذهبی باشدتاذره ذره این خاک مقدس که حقیقتاًباقطره قطره خون شهیدانی که برای حفظ دین،ایران وایرانیان،تکه تکه شده وسرداده اندتاایمان،تقوا،حیا،حجاب،غیرت،شرف وناموس من وتو وما،تاهمیشه فخرایران وجهان باشدرا هرچه افزونتربا عنایت الهی ،هرچه عاشقانه ترحفظ ومانندشهداء عزیزمان عزتمندانه وباوجودتمام سختیهاومشکلات امّاصبورانه بامهربانی،همدلی ووحدت ایران راآبادتروزیباترش نماییم.عزیزان یادمان باشدنفاق،بدبینی،تعصب،تهمت،خودفریبی ،وادادگی و...که دوری ازخداوندواهل البیت(س)وشهدانتیجه آن است درحقیقت جولانگاه ودام ابلیس،شرنفس وابلیسیان است که ازهرطریق ممکن وناممکن توسط استعمارپیر،یانکیهاوکابوییهای مستکبروجبهه غربی،عبری عربی قصدنفوددرایران وایرانی وویرانی سرزمین عزیزمان رادارند،پس بسیارهوشیار،پرتلاش ومتحدبایدبود.باتشکر
    • US ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      7 8
      همه این امپراتوری هایی که نام بردی به جز چند تا قوم کوچیک اون وسط مرکز حکومتشون رو در شهرهای فارس نشین بنا کردن مثل صفویان که در اصفهان بودن. البته یادت رفت حکومت ترکان قاجار رو هم نام ببری. اونا هم ترک بودن دیگه که مرکز حکومتشون تهران بود ومایه شرمساری سرزمین آریایی هستن
    • مهدی NL ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      7 6
      مگه من سلجوقیان رو گفتم ؟؟اصلا سلجوقیان برا اذربایجانی ها نبود .سلجوقیان برا تورکها هستش
    • بهزاد BE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      5 1
      بنیانگذار حکومت های تاسیس شده توسط اغوزها حتما باید به اغوزخان یا همان افراسیاب منسوب می شد تا مشروعیت می داشت! سلجوق خودش رو با ۳۴ نسل به اغوزخان می رسوند! عثمان غازی با ۴۴ نسل و اوزون حسن (پدر بزرگ شاه اسماعیل) با ۵۰ نسل! حتی قاجارها هم خودشون رو به اغوزخان منسوب می کردند! خیلی از دنیا پرتی که سلجوقیان اغوز رو به ایران چسبوندی
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      13 6
      قاجار مایه شرم ساریه؟ اوکراین زلینسکی دو ماهه با حمایت همه جانبه غرب تونسته جلو روسیه بایسته ازش قهرمان ساختید قاجار ها 30 سال دربرابر روسیه تزاری (که خیلی از روسیه امروزی بزرگتر بود) جنگیدن و اگر خیانت انگلیس نبود شکست هم نمی‌خوردن. رضا پالان رو دیدیم چطور از سرزمین به صطلاح اریایی دفاع کرد هنوز هم در سرعت شکست رکورددار گنیسه
    • به 19:05 IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      19 5
      در نامهٔ نادرشاه به سلطان محمود عثمانی، نادرشاه پس از سلام و صلوات بر رسول اعظم اسلام، آل بیتش و اصحابش خلیفه مسلمین سلطان عثمانی را به عبارات کثیری مدح می‌کند، در قسمتی از این نامه و مدحیات که به زبان ترکی است، نادرشاه در مدح سلطان محمود ایشان را به اسکندر ذوالقرنین دوم توصیف می‌کند که نشان از باور او از شخص ذوالقرنین دارد[۱۸]ویکی پدیا........ این یعنی حتی زبان رسمی افشاریان هم ترکي بود چه برسد به عثمانی حرف منو قبول نداری ویکی پدیای فارسی رو که قبول داری. در صفحه مربوط به ذوالقرنین پیداش کردم
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 3
      آقامحمد خان قاجار یک ایرانشهری بوده است. ایران با فارس فرق دارد. ایران یک سیمرغ است که هر پرنده یک قوم و مذهب است
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    37 15
    آقا رجب طورکیه و رژیم اسرائیل در الهام علف اوف می دمند تحریک‌ میکنن ، بخاطر همین الهام علف اوف دچار توهم شده ! اسرائیل غده سرطانی منطقه نمی‌گذارد منطقه در آرامش باشد
    • گشتاسب US ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      4 4
      استان‌های از دست رفتۀ ایران قطعاً به پیکرِ سرزمین مادری بازخواهند گشت. منطقۀ اَران که بخش شمالیِ استان آتورپاتکان ایرانِ کهنِ ماست و مدتی است که بر اثر بی لیاقتی شاهانِ مشنگ قاجار موقتاً جدا شده و خیال می کند یک کشور مستقل است، قبل از بقیۀ این سرزمین‌ها باید اعادۀ مالکیت شود. تقدیر تاریخ این است که این اتفاق دیر یا زود بیافتد و گزافه‌گویی‌های متوهمانۀ علی‌اف فقط این تقدیر را به تعجیل می‌اندازند.
  • ناشناس US ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    7 8
    خخخخ باستان گرایی تو منطقه مسری شده
    • مجتبی از زنجان IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      6 7
      زبان پرستی در دنیا محکوم است الان جمهوری داغستان به مرکزیت ماخاچ قلعه در روسیه80قوم زندگی می کند درگیری داره نه هیچ جا نباشه
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      10 9
      علیف میخواد همان کار را بکند که بر سر مردم‌سرخپوست آمد تفرقه و‌سرانجام نابودی تمدن در خاورمیانه، مثل سرخپوستها که اثری از آنها باقی نماند.
  • DK ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    27 36
    بیش از سی‌ سال است که از اسیرن آذربایجانی در دست ارمنی‌ها خبری نیست، بیش از سه هزار و دویست اسیر آذربایجانی در دست ارمنه بودند، ضمنا بعضی‌ ها کامنت ضد ازربایجنی مینویسند که با سیاست‌های جمهوری اسلامی و اخلاق انسانی‌ مغایرت دارد و سبب نفاق میشود
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      26 19
      ازربایجنی وجود خارجی ندارد که سرباز داشته باشد.
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      25 18
      الهام علف اوف خودش هم اسیر یهود و اسرائیل طفلی ! پانترکیسم مجازی بیسواد کاسه لیسی رجب و الهام علف اوف می‌کنند
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      20 14
      این وطن فروش، آذربایجان را با ز‌مینویسهدتا کلمه آتش=آذر رو که جزء تاریخ اجدادی آذری های باستانی بوده نابود بکنه، «مردان آتش» اجداد آریایی ایرانی خود را کنار بگذارند و بروند زیرمجموعه زردپوستان قرقیز و مغول
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      20 17
      این وطن فروش، آذربایجان را با مینویسه تا کلمه آتش=آذر رو که جزء تاریخ اجدادی آذری های باستانی بوده نابود بکنه، «مردان آتش» اجداد آریایی ایرانی خود را کنار بگذارند و بروند زیرمجموعه زردپوستان قرقیز و ترک و مغول
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      32 9
      اسیران آذری حسینیون هستند که پس‌در زندان های علیف زندانی شده اند.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    20 12
    جانم فدای رهبر و سرزمین پدرانم ایران
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    21 16
    سلام بر برادران آریایی مان همان فرزندان قوم ماد آنان که محافظ آتش اهورایی در سبلان مقدس بوده اند و اکنون آذری نام دارند. مردمانی از تبار آتش را به قرقیز و ترک زردپوست چکار
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      9 20
      تمدن ترکیه پهباد مونتاژی ساخته ولی تمدن آریایی سوخو و اف۲۲ و اف۳۵ و تورنادو ساخته____ تمدن ترکیه و قرقیز و ازبک درمقابل تمدن آریایی یعنی فارس و آذری و آلمانی و روس و امریکا و هند و فرانسه و ...
    • ارسلان IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      7 3
      امپراطوری ماد متشکل از شش قومیت بوده که چهار قومیت از تبار ترکان بوده اند فهم شما از تاریخ به اندازه جعلیات صهیونیزم فراتر نخواهد رفت چون حسد و کینه از قلب شما گذشته و مغزتان را نیز مریض ساخته
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    35 12
    آلب ارسلان دیگری خواهبم شد و قفقاز و آنکارا را دست بسته جلوی مادرمان ایران می اندازیم
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    28 12
    ارمنستان و باکو استانهای ایران
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      30 8
      درود بر شما سرزمین‌ها ی ایرانی باید به مام میهن بازگرداننده شوند تا منطقه آرامش بگیرد ، بخدا قسم الهام علف اوف در حد نگهبان و دربان یک اداره هم نخواهد بود حیف از سرزمین های ایرانی که اسیر چه انسان های بی ارزش و حقیری همچون الهام شدن
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    24 10
    علیف نه به ترک اعتقاد دارد نه نزاد دیگری او یک کارمند است که ماموریت کاری جدیدش نابودی نظم منطقه و فرو بردن خاورمیانه در یک جنگ قومی نژادی هزاران ساله است.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    27 14
    آذربايجان هم میتونه به دوران خزر و هون گوک تورک و توران برگرده و نقشه رو بر اساس اون بنویسه
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      20 23
      توهمات بی پایان یک پانترک مجازی ! عزیزم کلمه توران رو هم از شاهنامه فردوسی استخراج کردید ! عاقبت جنس گرفتن از موتوری همین می‌شود. والله !
    • مبین IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      5 13
      دکتر ، توران که مردمان آریایی شرقی هستند! توران و ایران بر یک وزن هستند! توران واژه ای پارسی است! چه ربطی به ترک داره؟ به زودی پرچم ایرانشهری-شیعی شاه اسماعیل را بر هلال و ستاره های عثمانی مسلط خواهیم کرد و آران و شروان را به ایران باز خواهیم گرداند
    • الله اکبر IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      10 2
      اولا فردوسی تورانیان رو در شاهنامه ترک معرفی کرده دوما هلال و ستاره نماد اسلام هست شما کفار کفتار صفت سلطنت طلب پالان باز عمرا بتونید نماد اسلام (هلال و ستاره) رو از بین ببرید.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    18 4
    آذربايجان بر اساس مانا نقشه‌ رو بده
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    13 16
    حدود ۴۰‌تا۵۰درصد جمعیت ترکیه‌را کردها یونانی ها ایرانی‌ها، ارمنی ها و دیگر اقوام غیر ترک تشکیل میدهند. ولی اسم یک نژاد ترک رو گذاشتند. ___ ولی ایران یک اسم آذریِ غیرنژادی است.
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    11 0
    ارمنستان مثل اسرائیل ادعای تاریخی را مبنای نقشه های خود قرار داده و اینجوری مذاکرات فایده نداره
  • هخامنش IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    8 15
    ارمنستان غلط کرده با ایرانشهری ها
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      5 6
      غلط رو اربابت رجب و الهام کردند که مزدور و غلام حلقه به گوش صهیونیست ها شدن !
    • US ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 6
      و همچنین تجزیه طلبا خخخ
  • IT ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 2
    علیف میخواد همان کار را بکند که بر سر مردم‌سرخپوست آمد تفرقه و‌سرانجام نابودی تمدن در خاورمیانه، مثل سرخپوستها که اثری از آنها باقی نماند.
  • آراز تبریزی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    13 8
    مردمان ارمنستان و ترکیه و آران باید به مام میهن برگردند یاشاسین ایران و ایرانی
  • ببرشمال ایران IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    13 6
    پدر وجد خود الهام جون متولد ایرانند.همین سند تاریخی برای بازگشت کل آذربایجان عزیز وارمنستان به آغوش وطن کافی است.الهام جون خودت برگردی جرمت کمتره.برت میگردونم
  • بهاره IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    9 2
    چرا برا توجیه موجودیت اسراییل نقشه دوران باستان مبنا قرار گرفته شده ولی جایی که به نفعشونه نقشه قرن ۲۰ام رو مبنا قرار می دهند؟! جالبه! همه قوانین بین المللی و سازمان های تشکیل شده فقط برای توجیه جنایات ابرقدرت های سابق به دلخواه بریده و دوخته می شوند
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 0
      آلب ازسلان ثفقاز را برای ایرانیان به ارث گذاشت‌‌و‌قانوس بالانر از قانون ارث و میراث در حهان وجود ندارد
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      2 16
      خوب‌گوشت رو باز کن اگه میخوای‌به‌بهانه مبارزه با اسرائیل ما آذری ها رو از تمدن بزرگ آریایی ایرانی‌بیرون بکنید کور خونده اید.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    17 15
    واژه شناسی کلمه تبریز را خدمتتون عرض میکنم تابر از طایفه های قدیمی ترک است ریز به معنای ازدیاد است که در ترکی اوغوزی دیز(زانوها) گوز(چشم ها) که هم قافیه هستند به معنای دوتایی و زیاد است و تبریز به معنای مکانی که مرکز ترک هاست یا ترک ها در آنجا فراوان هستند با سپاس
    • مبین IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      5 14
      چرا شمس تبریزی ترک نبوده؟ چرا خاقانی شروانی به ترکها فوحش میده؟ چرا نظامی گنجه ای خودشو ایرانی میدونه؟ چرا استاد شهریار میگه آذربایجان منشا نژاد آریاست؟ تو بیشتر میفهمی یا بزرگان آذربایجان؟ پانترکیسم یا آذربایجان؟
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      4 6
      تِبریز مربوط به گویش ایرانی آذری قدیم تعلق داشته باشد.‌ زمانی که نه ترک بود نه انگلیس تا برای ترک های جعلی،‌سند سازی کند.
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      4 5
      برای خدمت اربابت اردوغان‌لازمه‌ که داستان های تخیلی میبافی؟ مگه چند لیره حقوق‌میگیری؟ خودت رو خسته نکن،‌تبریز یک‌کلمه برای زبان آذری های باستانی است در زمانی که با زمان بیگانه ترکان زردپوست مبارزه میکردند.
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      7 1
      کاملا درسته ولی متاسفانه یک عده فکر میکنن آدما اونجا تبشون میریزه واسه همون اسمش شده تبریز خخخخ
    • DE ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      19 2
      اين چرنديات را از كجا آوردي؟ واژه يابي نام پاريس، پا همان پا هست، ريس از واژه ريسه، يعني جايي كه پا ريسه مي رود
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      24 3
      بعنوان یک ایرانی آذری از تبریز خدمت دوستان گرامی عرض میکنم این نوشتار بالا صحت ندارد کذب محض ! توهمات یک پانترک مجازی است ! پانترکیسم استاد جعل و تحریف !!!
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      4 1
      اولا که این ها حرف یه کارشناسه دوما شما حتی حاضر نیستین واژه های ترکی را مطالعه کنید فکر کردید ترکی فقط آذریه؟! ترکی چندین شاخه است
    • جهودشناس IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      3 2
      شما اشتباه میکنید عزیز من. چرا درباره چیزی که نمیدونید سخن نادرست میگویید. تبریز نامی پارسی است متشکل از «تب» و «ریز» به معنای مکانی خنک و خوش آب و هوا که مردم برای ییلاق به آنجا میرفتند و تب آنها میریخت. بیشتر مردم در تابستان از تهران به تبریز میرفتند چون در گذشته تبریز خیلی خنکتر از امروز بوده. درکل جهان کلاً سردتر بوده چون گازهای گلخانه‌ای وجود نداشته ولی در قرن 19 و 20 و 21 حسابی ذغال سنگ و مازوت و بنزین و دیزل سوزوندیم و امروز روسیه‌ی سردسیر که غذایخوردن نداشته حالا تبدیل شده به قطب اول صادرات گندم و جو! تصور کن گرمایش زمین چه گرفتاری‌ای شده.
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 2
    دقیقن باید سال ۲۰۲۰ جمهوری جعلی باکو به ایران برمیگشت
    • US ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 1
      بر نمیگرده که باید پس بگیرید که توانش رو ندارید فقط بلدید رجز بخونید همین آذربایجان وارد جنگ با ایران بشه تهران رو رو سرتون خراب می کنه وقتی اوکراین ابرقدرت پوشالی رو می چزونه شما که دیگه قورماقودوغی بیش نیستید
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 1
      من یک آذری ترک زبان هستم و در برابر پانترک ودیگر متجاوزان به وطنم ایران تا پای خون میجنگم. اگر پانترک در ایران قدرت داشت زنگزور ساخته شده بود
  • م IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    8 3
    ارمنستان دیر یا زود باید زنگزور را تسلیم اذربایجان کند را برگشتی وجود ندارد این را خود ارمنستان بهتر از هر دولتی می داند
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 1
      آرزو بر جوانان عیب نیست عزیزم !
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    14 2
    ایران در جنگ قرباغ۱ شهید داد حتی یک سرباز ترکیه در غرباغ۲ شرکت نکرد.____ دشمن آذربایجان عثمانی و علیف بود که برای یک‌ پیروزی نصفه اومد و النصره وهابی عرب شیعه کش را با خانواده در باکو ساکن کرد.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    6 0
    مادرم ایران، مادر دارد نامش زهرا‌ س
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    3 11
    چرا عده ای در ایران تا نام آذربایجان و ترکیه و روسای جمهور آنها را می بینند و می شنوند چشمانشان را می بندد و دهان کثیف شأن را باز می کنند و بد و بیراه و دری وری می گویند؟؟؟ ایران خودش صدها سال قلمرو ملت و حاکمان ترک بوده و امروز نیز بخش بزرگی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و بدون توجه به حسادت و بغض و کینه عده ای متوهم در ایران عاشق برادران خواهران خود در آذربایجان و ترکیه هستند و هیچ چیز نمی تواند آنها را از برادران و خواهران هم زبان خود جدا کند، بهترین راه توسعه و پیشرفت برای مسئولان ایران رسمیت دادن به زبان ترکی در ایران و پیوستن به اتحاد کشورهای ترک زبان است.
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      6 0
      جفنگ گویی یک پانترک خجالتی .. یک ایرانستیز خجالتی رجب پرست از آناتولی طورکیه
  • سید روح اله IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 2
    الهاف علی اف دقیقا جا پای زلنسکی گذاشته و ویرلتی را برای کشورش آرزو میکند. یهود و نوکران یهود محکوم به نابودی هستند. پیشگویی های حزقیال نبی را بخوانید
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 2
    علیف که ایرلندی هست. یعنی هرکی‌رفت ترکی یادگرفت و کارمند یهو.د شد میتونه برای منِ آذریِ آریاییِ ایرانی‌تصمیم‌بگیره؟
    • US ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 4
      معمولا وقتی چنین اخباری منتشر میشه همه یهویی اصالت اذری پیدا می کنند و با جمله ببین من خودم آذری هستم ولی ... حرفشون رو ادامه میدن!
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      نه فقط شما عمله های رجب و عمله های الهام آذری هستید پانترک مجازی بی خرد
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 1
    «ایران» اصلا کلمه فارسی نیست. یک‌کلمه آذری هست.
    • US ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      3 2
      اصلش ویران هست
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 27
      اگر قرار است کشوری امپراطوری شرق مقدس را احیا کند فقط ایران میتواند. اگر ایران نابود شود خاورمیانه هیچگاه از شر دولتهای تایفه ای و نژادی کوچک‌بیرچن نمی‌آید.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      8 2
      وقتی پانترک مجازی رجب پرست واژه شناس می‌شود ! خخخخخ خدایی شما سایبری های رجب پرست نمک فضای مجازی ما ایرانیان هستید. خیلی آدم های شنگول و منگلی هستید ، بدون شما عمله های رجب فضای مجازی لطفی ندارد خخخخ
  • محمد از تهران IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    9 0
    ارمنستان دوباره ادب شود باز هم گستاخی می کنند ارمنستان تنش میخاره ...قره باغ زنگه زور جزئی آذربایجان هست..
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 3
    داداش های جریان انحرافی فاشیستی ایرانشهری ها. ‌..پان افعانی های هندی تبار. نمونه اش ..دشت لوت. ‌.به چه زبانی هست ..‌...ایران کثرالمه هست تفکرات فاشیستی ونژاد پرستی آفات ایران هست
    • پاپک آذری IRAN IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      6 1
      بعنوان یک ایرانی از خطه آذربایجان ایران عزیز با تو عمله و مزدور رجب و الهام حرف میزنم ، نادان بی خرد پانترک ما در ابران چیزی به نام پانفارس نداریم نفهم بفهم ! فارسی زبان ملی همه ما ایرانیان از جای جای این سرزمین کهن هست ، فارسی زبان ارتباطی و اتحاد ما ایرانیان ، زبان فارسی پیوند دهنده ما اقوام ایرانی از گوشه و کنار این سرزمین کهن بوده و هست خواهد بود ، شما ایرانستیزان مجازی رجب پرست از آنکارا طورکیه هیچ پایگاه مردمی در ایران ندارید ، یاشاسین ایران ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله پاپک آذری ایران زمین
    • آذری iran IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      10 6
      بی جهت نبود بزرگان آذربایجان ایران عزیز فرمودند : پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! زنده باد ایران یاشاسین ایران
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      5 2
      پانترک رجب پرست ، ما در ایران فقط یک ملت داریم و آنهم ملت بزرگ ایران که از اقوام آذری و لر و کرد و بلوچ و سیستانی و خراسانی و گیلک و مازنی و ... تشکیل شده ما همه یک ملت واحد هستیم ملت بزرگ ایران ، عاشق ایران، فدای ایران .
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    30 27
    چرا عده ای در ایران تا نام آذربایجان و ترکیه و روسای جمهور آنها را می بینند و می شنوند چشمانشان را می بندد و دهان کثیف شأن را باز می کنند و بد و بیراه و دری وری می گویند؟؟؟ ایران خودش صدها سال قلمرو ملت و حاکمان ترک بوده و امروز نیز بخش بزرگی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و بدون توجه به حسادت و بغض و کینه عده ای متوهم در ایران عاشق برادران خواهران خود در آذربایجان و ترکیه هستند و هیچ چیز نمی تواند آنها را از برادران و خواهران هم زبان خود جدا کند، بهترین راه توسعه و پیشرفت برای مسئولان ایران رسمیت دادن به زبان ترکی در ایران و پیوستن به اتحاد کشورهای ترک زبان است.
    • داداش US ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      11 0
      فهمیدید چی شد؟ استاد میفرمایند اگه میخوایم پیشرفت کنیم باید زبان ترکی استانبولی رو زبان ملی اعلام کنیم تا بریم توی باشگاه نوچه های صهیونیسم !! خخخ!! توهمات پانترکیسم مراحل جدید رو داره طی میکنه !!! مشرق لطفا تایید کنید
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      5 1
      آرزوهای یک سایبری فارسی نویس رجب پرست از طورکیه جعلی !!! من آذری و ایرانی تبار هستم با نوادگان و بازماندگان عثمانی جنایتکار وحشی که به سرزمینم حمله کردند پدران من رو وحشیانه قتل عام کردند هیچ دوستی و برادری ندارم ! رجب داعشی با من ایرانی آذری شیعه هیچ نزدیکی ندارد ! پانترکیسم مجازی به جفگ گویی افتاده !
    • مبین IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      2 1
      جمهوری جعلی باکو خاکه ایرانه. اینقدر زور نزن. شرق و جنوب شرق ترکیه کورد هستند و ۲۵ میلیون جمعیت دارند توی ترکیه! ترک زبانان ترکیه میکس چند قومیت هستند و این سرزمین متعلق به کوردها و به طبع متعلق به ایرانه. عثمانی از هر جایی اومدن باید به همونجا برگردن. در ضمن کشورهای ترک زبان وجود خارجی ندارد. قرقیزها و قزاق ها هنگام گفتگو با رجب عردوغان از میکروفون مترجم استفاده میکنن پس ترکی متوجه نمیشن دکتر. ایقدر زور نزن. تا گنجه خاک ایران و شاه اسماعیل ها در راه است برای شکست هلال و ستاره های عثمانی!
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      استانبولی یک زبان‌ساختیگ است از‌کج و کوله کردن کلمات فارسی و عربی و‌ترکی‌بدست اومده. حتی آتاترک در اولین سخنرانی خودش نتوانست متن استانبولی را بخواند
  • هامون IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    9 3
    من اردبیلی خوب میدانم که ایرانی هستم سپس آذری . پانترک سیم واقعا مقدمه ای از بی شعوری و بی سوادی و بی خردی هستند . من خودم میبینم اکثر پانترکیسیتهای آدمهایی کم سواد و گاهی بیسواد کامل هستند. برای ه ایشان حتی ادعا میکنند که مردم ژاپن هنوز یک زمانی ترک بودند .
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 1
      درود بر شما یاشا منیم قردشیم ، بخدا قسم منم آذری هستم حتی اقوامی از گذشته در باکو داریم ولی حالم از جریانات ضد ایرانی ایرانستیز جریان پانترکیسم صهیونیستی بهم میخوره ! از هر کسی دشمن کشور من باشد منتفرم رجب و الهام و نتانیاهو و ترامپ برای من دشمن هستند زنده باد ایران و مردان بزرگ میهنم ، یاشاسین ایران ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ..
  • 4170468309 IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    23 37
    هرچه ارمنستان و آذربایجان ادعای استقلال کنند ،چون قبلا جز سرزمین ایران بودن باید به سرزمین مادری اشان ایران ملحق شوند.
  • ترک IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    39 5
    غلط زیادی میکنه این الهام خانم .
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 9
    توهمات وشعار تحريف وجعل تاریخ. جریان انحرافی فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای...تمامی ندارد......این جماعت ها آفات ملت ایران هستند..آفات وحدت‌ هستند ...
    • داداش US ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      2 1
      به فردوسی بیچاره چیکار دارید شماها ؟؟ اتفاقا داداش آفت وحدت تجزیه طلبهایی هستند که یه روز دم از اسلام ناب محمدی میزنن و یه روز دیگه دم از اردوغان نژادپرست آفت وحدت کسانی اند که خودشون رو ایرانی معرفی میکنن ولی در رکاب دشمن قدم میذارن اونم چی به خواست خودشون. منافق یعنی آفات وحدت
    • پاپک آذری IRAN IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      2 1
      اتفاقا" بنده بعنوان یک ایرانی آذری عاشق میهنم ایران عرض میکنم توهمات و ایرانستیزی جریان پانترکیسم صهیونیستی که ساخت یهود و اسرائیل است هیچ جایگاهی در آذر بایجان ایران عزیز نداشته و نخواهد داشت حالا شما سایبری های آموزش دیده فارسی نویس در صفحات ما ایرانیان جفنگ گویی کنید سم پاشی کتید بی فایده است ما آذری ها کشورمون ایران رو دوست داریم هویت ملی سرزمین ما ایران برای ما مهم ارزشمند ، تا کور شوید شما مزدوران رجب عرعردوغان و عمله های یهود و اسرائیل ! جانم فدای ایران یاشاسین ایران
    • مبین IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 2
      پرچم شیعی-ایرانشهری شاه اسماعیل را در سراسر خاک آران و شروان بلند خواهیم کرد. ایرانشهری همان تفکر شاعر بزرگ آذربایجان یعنی نظامی گنجه ای است: همه جهان تن است و ایران دل! درود بر ایرانشهر، درود بر شیعیان آذربایجان به زودی شاه اسماعیل دیگری خواهیم شد و هلال و ستاره ی عثمانی را شکست خواهیم داد.
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      اگر ایرانشهری آفت است پس آلب ارسلان ایرنشهری هم آفت است؟ آقا محمدخان قاجار که قفقاز را روی سر پدران علیف خراب کرد تا پرچم ایران بالا برود ه آفت است؟ ----- من بهت میگن از نظر ارباب یهودی تو هرکشور بزرگی آفت است چون کشور بزرگ خطرناک است
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 2
    ترکیه مثل این چهارپایه پلاستیکی ها میمونه هرکسی لازم داشته باشه میگذاردش زیر پا ازش استفاده میکنه
  • سید روح اله IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 1
    پانترک و این بچه بازی ها را بذارید کنار. یهودیان فاسق و نوکرانشان دشمن خداوند هستند و خداوند وعده شکست و روسیاهی این جماعت را وعده داده و خداوند هرگز خلف وعده نمی کند. هر فردی با هر نژادی میخواد خودش را به یهود بچسباند سرانجامشان زباله دان تاریخ است.
  • NL ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 1
    درود بر هموطنان آذری.چه در آران جدا شده از میهن و چه در آذربایجان و چه در همه نقاط ایران.خوشبختانه آذری ها انسانهای فرهیخته و دانایی هستند و نخبه هایی چون شهید همت و استاد شهریار و ... به میهن تقدیم کردند.با چند تا مغلطه مزدوران اجنبی حقیقت عوض شدنی نیست و روزی پاره های تن ایران آران و بحرین و... به میهن برخواهند گشت.آذربایجان اسمش روشه مکان باستانی آتشکده ها.حتی با ز هم بنویسند برمیگرده به آشوزرتشت و دین باستانی ایرانیان.عشق و علاقه ایرانیان به اهل بیت ع هم که زبانزده دنیاست. بخاطر همین توطئه خلیفه های عرب برعکس عثمانی ها در ایران اثری نداشت و با افتخار شیعه علی ع شدند.از هر سو نگاه کنیم میبینیم مزدوران اجنبی جز بیسوادی و نژادپرستی خودشون و دشمنیشون با هموطنان ایرانیشون یعنی وطن فروشی رو به نمایش نمیذارند!
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 1
    ﭼﺮا ﺩﻋﻮا ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻛﻲ ﺑﺮﮔﺮﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻣﺎﺩﺭﻱ اﻳﺮاﻥ اﻧﻘﺪﺭ ﻫﻢ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﺭا اﺫﻳﺖ ﻧﻜﻨﻴﺪ
  • NL ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    و بیچاره عثمانی های مسخ شده که رسم الخط خودشون و فرهنگ خودشون رو هم به غربیها باختند از یک طرف مشاهیر ایرانی مثل مولانا رو مصادره میکنند و از یک طرف مجبورند اشعار فارسیش رو ترجمه کنند تا بفهمند!فارسی زبان مادر غرب آسیاست و زبانهای اطراف با کمک اون ترقی کردند مثل عربی و حتی عثمانی قبل از مسخ شدنشون.ایران تو چقدر بزرگی و دشمنانت چقدر کودن و پست و خودفروخته
  • بهزاد BE ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    خوب میرسیم به اولین امپراتوری ۶۳۵ قبل از میلاد اغوزخان از چین تا مصر!
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      اوغوز‌‌یک‌ایرانشهری است ولی شخصیت غیرواقعی از سکاهای ایرانس‌نبار است.
    • بهزاد IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      اغوزخان رو هم ایرانی کردید لامصب ها! من دیگه حرفی برای گفتن ندارم خدا بصیرت آدم ها رو نبنده فقط آمین
  • NL ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    منظور شهید پر افتخار شهید مهدی باکری بود.روح شهدای میهن شاد
  • مصطفی آتشبار IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    اصلا ننوشتین که مساجد رو در موقع اشغال تبدیل به خوک دانی کردن و ایران داعیه علمداری شیعه هیچ اعتراضی نکرد
  • US ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    4 2
    یه سری از دوستان شکرشکن تا اسم ترکیه و آذربایجان میاد حسادت بر خردشون غالب میشه فردا ترکیه از جنگنده نسل 5 رونمایی کرد سکته می کنیداااا
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      2 3
      ترکیه که از 5تا رافایل یونان، رفت تو سوراخ موش
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      2 3
      کسی با ترکیه و آذربایجان دشمنی نداره ول این کشورها نژادپرست شده اند و ما با نژادپرستی مشکل داریم و آنرا نابود میکنیم همانطور که دنیا با هیتلر آریایی چون نژادپرست بود مشکل داشت
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 3
      باید میگفتی یکسری پانترک سایبری مجازی شنگول و منگول شکر شکن رجب پرست !!!
  • داداش US ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 3
    جفتتون باطل و عمله صهیون هستید یکی به اصطلاح مسلمون یکی به اصطلاح مسیحی. هر دوتونم به اندازه کافی جنایت کردید. دیگه لاف نزنید
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 2
    فقط کافیه یه پست از آقا رجب یا الهام بگذارید سایبری های رجب حمله می‌کنند ، خیلی هم شنگول و منگولن ، خخخ
    • داداش IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 1
      سایبری ها رجب کلا توی همین پست ها پیداشون میشه خخخ طرف نوشته جنگنده نسل 5 معرفی میکنه حالا شما پهبادتونو بگیرید یه وقت نیوفته جنگنده پیشکش....!
  • علی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    14 4
    یاشاسین الهام علیف کور باد دشمنان ترکها یکم کتاب بخونید با عینک
    • آذری iran IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 1
      سایبری های فارسی نویس نوچه های الهام خانم و آقا رجب طورکیه شما عمله های عثمانی داعش مجازی رجب صهیونیسم هستید زنده باد ایران زنده باد بزرگان ایران کشورهای تازه تاسیس و جعلی مهره های یهود و اسرائیل برای من ایرانی آذری به اندازه یک گوسفند بها ندارند بخدا گوسفند در برابر این مهره ها و عمله های یهود ارزشمندتره
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 7
      علیف اصالتش ایرلندی هست. اون مامور سیا هست. ماموران سیا به زبانهای مختلف مسلط هستند.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 1
    کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، "آری آلب ارسلان یک ایرانشهری بود."
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 1
    اگر قرار است کشوری امپراطوری شرق مقدس را احیا کند فقط ایران میتواند. اگر ایران نابود شود خاورمیانه هیچگاه از شر دولتهای تایفه ای و نژادی کوچک‌بیرچن نمی‌آید.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 1
    کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، "آری آلب ارسلان یک ایرانشهری بود."
    • محمد IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 1
      خودآریایی پنداران جاعلان بسیار قهاری هستن که زمین و زمان رو هم جعل می کنن کل عالم بر ترک بودن سلجوقی،صفوی،افشاری، باور دارن و اینان خود نیز بار ها به ترک بودن خود اشاره کردن اون وقت عده تی نخود مغز هنوز درگیر جعل تبار سلسله ها هستن
  • مهرداد IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 1
    پس با این حساب هر کی نقشه تاریخ دل بخواهش رو می تونه روی کره زمین اجرا بکنه فقط با حساب سر انگشتی میشه فهمید جایی برای غیر ترکان نمی مونه چون که بیشتر امپراطوریها برای ترکان یوده
  • محسن IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 2
    زنده باد آذربایجان پان آریایی ها هر چه قدر هم جعل و تحریف بکنن هویت ما رو نمی تونن عوض بکنن ننگ بر خائنی که اراجیف غیر منطقی آذری پنداری رو باور می کنه ترکان تاریخ سازان بزرگ جهان بوده و خواهند بود ویران شهری ها باید به فکر تحریف باشن
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      خخخ یه نفر با فاصله چند دقیقه با اسمای مختلف تند تند نظر گذاشته بگه ما رجب پرستا زیادیم خخخ فهمیدیم یه نفری
  • آلپ ارسلان IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    5 2
    اول لازم دونستم یه مطلبی رو یاد آور بشم که ما آذربایجانیها در داخل آذربایجان هر جایی که گرم باشه و قشلاقی بهش آران میگیم که دهها نمونه چه در آذربایجان شمالی چه در آذربایجان جنوبی وجود داره و این کلمه مورد سوء استفاده خود آریایی پنداران قرار گرفته. در ضمن کل رفتار افراس و دولت مردان فلات ایران مورد رسد مردم غیور ماست مناطق اشغالی زنگه زور و ایروان رو پس خواهیم گرفت و آذربایجان بزرگ که در دوران پالانیه منحوس تیکه پاره شده به شکل قبل پالانی بر خواهد گشت حال شما خود آریایی پنداران حمایت همه جانبه خود را از ارامنه جانی دریغ نکنید که این نیز باعث تسریع در گسست خانه عنکبوتی به نام ویران شهر خواهد بود
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      داداش زیادی جدی گرفتی لحاف یخ کردخ !!
  • برای کسی که خودشو الله اکبر معرفی کرده IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 1
    پنهان شدن پشت اسم الله دردی از نژاد پرستی شما دول نمی کنه دوما ماه ستاره در دوران شامانیسم نماد ترکان بوده
  • أرسان IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 1
    اندیشه به اصطلاح ایرانشهری کل دنیا رو جزئی از ایران می دونه؟!!! و همه کس رو با عقاید ایرانشهری معرفی می کنه(سلاطین ترک) از اویغور ها گرفته تا ازبک و آذربایجان و ترکیه رو غیر ترک معرفی می کنه افاغنه و تاجیک چشم بادامی رو هندی(آریاییه) اصیل می دونه حالا مت موندم این ترک کی بوده که همه جا رو هویت ترکی داده اما خودش وجود خارجی نداره؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس