آمریکا

ویتول سوئیس در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده است ایالات متحده به منظور کنترل قیمت نفت می‌تواند اجازه دهد بدون رسیدن به توافقی با ایران نفت بیشتری از ایران وارد بازار شود.

به گزارش مشرق، شرکت ویتول سوئیس در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده است ایالات متحده به منظور کنترل قیمت نفت می‌تواند اجازه دهد بدون رسیدن به توافقی بین ایران و کشورهای اروپایی نفت تحریم شده ایران وارد بازارهای جهانی شود.

مایک مولر، رئیس بخش آسیایی گروه ویتول، گفت: "آمریکا ممکن است به دلیل کاهش قیمت نفت اجازه دهد مقدار بیشتری از این نفت وارد بازار جهانی شود" و این به دلیل نیاز آمریکا به کاهش قیمت بنزین است.

این در حالی است که ایالات متحده ماه گذشته نفت یک کشتی با پرچم ایران را در نزدیکی یونان توقیف کرد و چند روز بعد تهران دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کرد. اما به گفته مولر، این اقدام واشنگتن بعید است که نشانه آغاز توقیف نفتکش‌های بیشتر توسط ایالات متحده باشد.

بیشتربخوانید:

آخرین وضعیت ۲ کشتی یونانی توقیفی در خلیج فارس

از سوی دیگر، ایران در سال جاری صادرات نفت خود را افزایش داده است و بیشتر این افزایش به چین معطوف شده است. به گفته تحلیلگران انرژی، توافق هسته‌ای جدید منجر به ورود بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز به بازارهای بین المللی می‌شود که برای تأثیرگذاری بر قیمت‌ها کافی است. ایران همچنین حدود ۱۰۰ میلیون بشکه نفت ذخیره شده دارد که به سرعت قابل فروش است.

قیمت نفت خام در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و به نزدیک به ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسیده است که بیشتر به دلیل پیامدهای ناشی از حمله روسیه به اوکراین است. در حالی که بسیاری از جمهوری‌خواهان و برخی دموکرات‌ها مخالف هرگونه لغو تحریم‌های ایران هستند، بایدن برای کاهش قیمت بنزین که به بیش از ۴.۸۰ دلار در هر گالن در ایالات متحده رسیده است، تحت فشار شدیدی قرار دارد.

مولر گفت تصمیم روز پنجشنبه اوپک پلاس برای تسریع افزایش تولید بعید است تأثیر قابل توجهی داشته باشد. دلیل این امر دشواری افزایش عرضه از سوی اکثر کشورهای تولیدکننده و همچنین کاهش پیش بینی شده صادرات مسکو پس از تحریم‌های اعمال شده بر این کشور به دلیل جنگ در اوکراین است.

مولر افزود: در مورد جهت گیری قیمت‌ها اتفاق نظر وجود ندارد، زیرا برخی کارشناسان معتقدند قیمت‌ها به ۱۳۵ تا ۱۴۰ دلار در هر بشکه می‌رسد و برخی دیگر معتقدند که دوباره به سطح ۱۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    3 2
    جمهوری خواهان آمریکا اجازه این کار رو نمی دن چون دشمنی دیرینه ای با ایرانی دارند
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      7 6
      ایران باید عین روسیه بگه نفتمونو فقط به ریال می‌فروشیم و لا غیر!!! همین کارو بکنیم دوهفته ای دلار میشه ده تومن عین کاری که روس‌ها با روبل کردن!!! حالا که گاوچرونها گیر کردن و محتاج هستن باید استفاده کرد!!!
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      4 0
      اتفاقا اجازه میدهند. چون هدف از این کار پر کردن ذخایر اروپا قبل از فصل سرما است
    • DE ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      سمبه که پر زور باشه غرب وحشی جا میزنه لذا دارن واسطه میفرستند چون دیدند اگر نفت ایران صادر نشه کسی‌دیگه نمیتونه نفتش را از تنگه هرمز صادر کنه . عیالات متمهمه امریکاه به منظور تضعیف هرچه بیشتر روسیه و خاموش کردن اعتراضات مردم اروپا در فصل زمستان که بسرعت داریم بهش نزدیک میشیم می‌تواند اجازه دهد بدون رسیدن به توافقی با ایران نفت بیشتری از ایران وارد بازار شود تا بتوانند در یونان نفت دزدی کنند .مثل اینکه خیلی به مزاجشون و ذائقه شون خوش اومده. البته امریکا بقول برو بچ سگ کی باشه که به ما بخواد اجازه بده یا نده اصلاحات تموم شد رفت به موزه تاریخ ارباب پرستان فعلا دارند چرت میزنند و رجز میخونند. منظورش این بوده که امریکا به زیر دستهاش اجازه بده نفت بیشتری از ایران بخرند .چون وقتی تا حالا مشتری پای کار بوده ما بحر حال نفت خودمون را فروختیم امریکا در هیچ موردی نمیتونه به ایران دیکته کنه فقط میتونه با وحشیگری و قانون جنگل و خصوصا از طریق ستون پنجم و اصلاح طلبان و اشرافیون و...برای ایران سرزمین دلیران فقط زحمت درست کنه نه سد.
    • CA ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      گور بابای امریکا. اکثریت نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات در درجه اول افراد ضعیف و نا شناخته ای هستند که باید با کمک پول و نفوذ لابی صهیونیسم رای بیارن. جمهوری خواه ها با صهیونیسم مسیحی یا اونجلیکال ها ارتباط نزدیک تری دارند ولی در سیاستهای کلی سالهاست افسار از دست مردم امریکا خارج شده جمهوری خواه یا دموکرات. شده رییس جمهور امریکا رو هم ترور شخصیتی و لازم شد فیزیکی میکنن. راه یکی هست و راه خداست. نباید آینده خود رو به این دلقکها بست. و کفی بالله.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 1
    آخه چرا؟!؟؟؟ .
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      5 0
      اب هم بخورید امریکا باید اجازه بده. دکتر روحانی کبیر گفت حتی نفس کشیدن مردم هم به برجام ربط داره
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    7 0
    آقا اجازه ما مگه دست آمریکاست!؟ کشورهای دیگه اگه باید اجازه بگیرند از آمریکا اون دیگه ضعف و زبونی و وابستگی خودشونه / روسیه و چین از ارزهای ملی شون برای بخشی از تبادلات تجاری استفاده میکنند مگه چه عیبی داره !؟
    • CA ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      1 0
      بهترین حالت برای ما این هست که مصرف نفتمون رو ببریم بالا برای مصرف تولید محور داخلی صنعت حمل و نقل و به صورت برق و مشتقات پتروشیمی و ... . فروش نفت قدرت نمیاره مصرف نفت و تبدیلش ارزش هست نه فروش خام. امریکا و عربستان هر دو حدود 10 میلیون بشکه تولید دارن. فرقشون اینه که مصرف نفت امریکا بیشتر از 10 برابر عربستان هست. دولت باید روی افزایش تولید و مصرف داخلی و تبدیل نفت سرمایه گذاری کنه. فروش وسیله موقت برای کسب اون سرمایه باید باشه.
  • سید IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    6 0
    حالا که فروش نفت توسط ایران با وجود تحریم ها، از دست شان در رفته است، روغن ریخته را نذر امامزاده کرده اند!
  • احسان صادقی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    5 0
    سلام علیکم/ زکی!!!! شما فکر می کنید ما اجازه می دیم که قیمت نفت در امریکا پاییین بیاد؟
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      3 0
      احسنت ، فروش نفت به کشورهای غیر دوست فقط به ریال!!!
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    3 0
    میشه هم ایران نفت بیشتری بفروشد هم آمریکا و اروپایی های بدعهد و پیرو تحریم های آمریکا رو تنبیه کرد اگر ما نفتمون رو به کشورهایی دیگری مثل چین و ... بفروشیم که آمریکایی ها و اروپایی ها مجبور بشوند آنرا گرانتر از کشورهای ثالث بخرند هم افزایش فروش خواهیم داشت هم آمریکا و اروپا رو میتونیم تو خرج بیاندازیم و منت مجوز یه مشت آمریکایی و غرب زده داخلی رو هم نکشیم / این یعنی همون کاری که آمریکایی ها و اروپایی ها درمورد برخی از صادرات خودشون انجام میدن / مثلا شما گوشی آیفون رو نمیتونی از آمریکا مستقیم بخری اما از کشورهای ثالث میتونی اون رو بخری و وارد کنی اما باید گرانتر بخریم / بعید میدونیم کشورهایی که دچار کمبود یا گرانی مواد غذایی ناشی از جنگ اوکراین شدند به نفعشان باشه با افزایش تولید نفت موجب کاهش قیمت نفت بشن / وقتی میتونن نفتشون رو به چند برابر قیمت های قبل بفروشن و بعد از محل این افزایش قیمت نفت مایحتاج غذایی خودشون رو تامین و وارد کنند ببخشید مگه مغز خر خوردن که با افزایش عرضه بیان باعث کاهش قیمت جهانی نفت بشن
  • مردم IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    4 2
    وقتی نتونیم پولش را بگیریم به چه درد میخوره ؟ تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست فقط نمیدونم چرا بیچارمون کرده . اللهم عجل لولیک
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    پس آمريكا خيلي غلطها مي تواند بكند.اجازه فروش نفت ما هم دست آنهاست!!!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    ما که از خدامونه وضع اقتصادی کشورمون بهبود پیدا کنه ولی پولش چطوری وبا چه سیستمی وارد کشور میشه؟!!
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    نفتی که با اجازه آقابالاسرها فروخته بشود نفت نیست که فروخته می شود شرافت یک ملت است که به تاراج می رود
  • ب IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    همش تقصیر گاوهای بلوند چشم آبی است
  • محمدایوب IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    غربگدایان وطن فروش حرام خوار8سال صنعت نفت را معطل کاسه گدایی برجام کردند اگر ژنرال بی لیاقت افساد طلبان پالایشگاه سازی را تعطیل نمی‌کرد فراورده های نفتی را به راحتی می توانستیم به فروش برسانیم مانند بنزین ودیگر این یانکی گاوچران چنین اجازه ای نمی توانست به خود بدهد جلوی نفت مارا بگیرد
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    نفت کمتر بفروشیم با قیمت بالاتر یا نفت بیشتر بفروشیم با قیمت پایین تر تفاوت چندانی برای ما نمی‌کند. اروپا اگر نفت لازم دارد بیفته بجون آمریکا و تحریم ها رو برداره. ضمن اینکه نفت ب ریال فروخته بشه که کشورهای متقاضی مجبور بشند ذخیره ریال داشته باشند هم ما مطمن بشیم پول نفت و میگیریم هم ارزش ریال واقعی بشه
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    چرا ایران میخواد نفت بفروشه؟؟؟؟؟؟؟؟ نفت رو به به آب شیرین کن ها و آب بطری ای بفروشه یا تبدیل به بنزین بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس