کد خبر 1385097
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
کشتی

دادگاه یونان حکم پیشین مبنی بر صدور مجوز برای آمریکا به منظور مصادره محموله نفت ایران را که در امتداد سواحل یونان توقیف شده بود، لغو کرد.

به گزارش مشرق، سه منبع آگاه گزارش کردند که یک دادگاه در یونان روز گذشته (چهارشنبه)، حکم اولیه دادگان مبنی بر صدور مجوز برای ایالات متحده آمریکا به منظور مصادره بخشی از محموله نفت ایران در نفتکش ایرانی در امتداد ساحل یونان را لغو کرد.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، پیش از این صدور حکم مصادره محموله نفت ایران با واکنش خشمگینانه ایران مواجه شده بود و یک منبع حقوقی که خواست نامش نشود، گفته است که ایران خواستار تجدیدنظر در حکم اولیه دادگاه یونان شده بود.

بر اساس این گزارش، این منبع آگاه گفته است: «اقدام برای لغو حکم مورد پذیرش دادگاه قرار گرفت. (هم‌اکنون)، رد حکم دادگاه تجدیدنظر دشوار خواهد بود».

رویترز گزارش کرده است که هنوز مشخص نیست که آیا دولت‌های ایالات متحده یا یونان به حکم دادگاه تجدیدنظر یونان که در دادگاه تجدیدنظر منطقه «چالکیس» صادر شده، اعتراض خواهند کرد یا خیر.

بر اساس این گزارش، نتیجه دادگاه تجدیدنظر در خصوص لغو حکم مصادره محموله نفت ایران هنوز علنی نشده است.

ونان ۲۶ فروردین ماه سال جاری یک نفتکش روسی (پگاس که بعدها به لانا تغییر نام داد) حامل نفت ایران را که مطابق قوانین تعریف شده دریانوردی با پرچم کشورمان حرکت می‌کرد، در آب‌های ساحلی خود توقیف کرد و براساس آخرین گزارش‌ها محموله نفتی این کشتی را برای انتقال به آمریکا به یک نفتکش آمریکایی تحویل داد.

در پی این اقدام، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، کاردار یونان در تهران را احضار کرد و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

پس از آنکه دولت یونان اقدام به توقیف نفتکش حامل نفت ایران در آب‌های این کشور و تخیله محموله آن به درخواست  آمریکا و انتقالش به نفتکشی دیگر کرد، جمعه شب ششم خرداد ماه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه) ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد. این دو کشتی در خلیج فارس، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند. هر دو کشتی با نام‌هایPrudent Warrior و Delta Poseidon و تحت پرچم یونان حرکت می‌کرده‌اند که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    65 1
    زبان دنیا همینه نه برجام خیانت بار
    • DE ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      6 0
      بسیار جالب ، خبرنگاری با صاحب یک گاوداری بزرگ و موفق از گاوداری او گزارش میداد . گاودار گفت ما چند صد گوساله را از مادرهاشان جدا کرده ایم و با پستانک های بزرگی‌که به منبع متصل هستند و مخلوطی از مواد لازم و شیر در آن است آنها را تغذیه میکنیم و بعد از الظهر ها که گاوها دوشیده شدند مقداری شیر هنوز دارند که گوساله های خود را صدا میکنند و ما درها را باز میکنیم تا مادر و دختر یا مادر و پسر ساعاتی را‌باهم خوش باشند.‌خبرنگار پرسید آیا میفهمی گاوها چه میگویند او جواب داد ما دقیقا ۶ صدای گاو را میفهمیم شاید بیشتر ندارد .و صداها را ضبط کرده بود و پخش کرد و ترجمه کرد. حالا دنیای غرب وحشی از گاوها عقب افتاده ترند آنها قادر نیستند ۶ صدا را تشخیص دهند و بفهمند .آنها فقط یک چیز را خوب میفهمند فقط زور در قانون جنگلی که خودشان در آن زندگی میکنند . صد رحمت به گاو. لذا باید فقط تو سرشان زد تا رام گردند.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      1 15
      خخخخ باشه. وقتی پرونده تون رفت شورای امنیت می فهمید! خخخخ
    • علی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      2 0
      دوستان این 12:44 که میبینید همش میگه خخخخ بدونید که از اعماقش سوخته داره این صدارو در میاره کل ترفندشونم فرار رو به جلو هست
  • ش. AE ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    37 7
    خدایا به قطره قطره خون سید الشهدا حسین بن علی قسم ات میدم خودت حافظ رهبر مقتدر ریس جمهور انقلابی و سپاهیان ما باش دم همه تون گرم دلمون خنک شد
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      5 1
      ان شاالله
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    19 2
    اقتدارفرماندهی کل قوا واقدام شجاعانه سپاهیان عزیز(ایوالله)
  • مصطفی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    18 3
    خدایی بچه های سپاه پاسداران نبودن کشور چی می شد
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    18 0
    زدی ضربتی، ضربت بدتری نوش کن سبستیانوس دقیانوس
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    15 1
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
  • محمدایوب IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    در دنیا قانون جنگل حکم فرمااست گرگها وشغالها وکفتار ها فقط تفنگ شکارچی را می‌فهمند درود بر پاسداران غیور ومرد که مردانه با رهبری مقتدر وفرمانده کل قوا در مقابل گرگان باادب وکدخدا ایستادند هرچند وطن فروشان سرمایه های اسراییل قبول نمی‌کنند که با زانوزدن مقابل امیر کویت وقدم زدن با کری وسلفی گرفتن با موگرینی با دکمه سردست شیک کدخدای زبان نفهم را نمی توان سرجایش نشاند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    6 0
    سلام و درود خالصانه ما بر سپاهیان غیور و محافظان ایران عزیز
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    6 0
    ابر قدرت نوظهور پوزه هردزد ومتجاوزی رابه خاک می مالد
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    6 0
    تا یونان بفهمه نوکری نکنه واسه آمریکا
  • سیدمرتضی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 0
    امیدوارم ناوچه های تندرو شهید سلیمانی به اندازه کافی ساخته بشه و سریع برای عملیلت سریع در دریای عمان زودتر ساخته شه و چند فریگت مثل تایپ۵۴زودتر به خدمت گرفته بشه برای گشت زنی در خلیج عدن و دریای عرب بله ناوهای خانواده جماران خوبن اما نه برای جنگ کل ناو ۱۵۰۰تن تناژ۲تیر موشک پدافندی داره در حالی که هم وزن هاش۸یا۱۲یا۱۶موشک پدافندی دارند واقعا نیازه تمام نیروی دریایی های کلاسیک منطقه ای ما از نظر کلاسیکی از ما خیلی برتری دارند قبلا شاید احساس نیاز نمیشد فقط در خلیج فارس بودیم در خلیج فارس نیاز انچنانی به فریگت نیست هرچند باشه پدافند دریایی و راداری خوبی ایجاد میکنه که مثل جزایر نیست که ثابت باشه، اماالآن وضعیت متفاوته ممکنه یک روزی ما مجبور شیم در دریای مدیترانه عملیات کنیم
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    6 0
    کوتوله ها دیگه از این غلط ها نکنیدا
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    6 0
    همین بزنی میخوری بقیش سوسول بازیه
  • رضا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    # ای والله عزیزان سپاهی، دمتان گرم.
  • SE ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    اره تو هم از فدرت و اقتدار ایران بسوز و له خخخخ گفتنت ادامه بده!
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    خارج از متن گفته میشه تو آمریکا بنزین اینقدر گرون شده که یک سناتور پیشنهاد داده برای بنزین قیمت کوکائین و کراک ارزون بشه تا مردم سریعتر حرکت می‌کنند و به بنزین احتیاج نداشته باشند!!!!
  • SK ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    کثافت های یونانی واقعا زدین به کاهدون. مگر نمی دونید ایران کجاست. ایران چیست. دلاورانش نمی شناسید. واقعا از بی خبری مسولین یونان در عجب هستیم. که اینقدر کودن هستند ایران را نمی شناسند. حالا نفت پس بده خسارت بده و بعد بزن چاک یادت باشه بدجور زدی به کاهدون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس