رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت روحانی جسارت مردمی‌سازی یارانه‌ها را نداشت/ تصمیم ‌دولت سیزدهم ‌از فساد و رانت جلوگیری خواهد کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل جسارت مردمی سازی یارانه‌ها را نداشت، اما با اجرای این طرح در دولت سیزدهم افق روشنی پیش روی حیات اقتصادی کشور دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: دولت قبل جسارت مردمی سازی یارانه‌ها را نداشت، اما با اجرای این طرح در دولت سیزدهم افق روشنی پیشروی حیات اقتصادی کشور دیده می‌شود.

وی افزود: تصمیم بزرگ دولت سیزدهم در مردمی سازی یارانه‌ها به نفع نظام اسلامی بود و از فساد و رانت جلوگیری خواهد کرد و راه را برای اتخاذ تصمیمات بزرگ اقتصادی آینده خواهد گشود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختصاص ارز ترجیحی به واردات باعث اتلاف میلیاردها دلار از منابع ارزی کشور شد، تصریح کرد: سالانه به طور متوسط ۱۵ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به واردات کالاهای اساسی اختصاص پیدا کرده، اما بیش از ۷۰ درصد از این منابع عملا به دست مردم نرسیده است.

وی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی واردات کالاهای اساسی در ۴ سال گذشته گفت: این افزایش واردات با کاهش ۳۰ درصدی مصرف کالاهای اساسی توسط دهک‌های کم‌درآمد جامعه همراه بوده که نشان می‌دهد بخش بزرگی از کالایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شده دوباره به خارج از کشور قاچاق می‌شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح مردمی سازی یارانه‌ها عملا شاهد جابجایی منابع هستیم گفت: موضوع حذف یارانه کالاهای اساسی، به نادرستی در جامعه مطرح شده، در حالی که ما شاهد جابجایی منابع هستیم و یارانه‌ای که تا پیش از این به واردکنندگان داده می‌شد با اجرای این طرح مستقیم به مردم پرداخت می‌شود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدا مخالف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی بودند افزود: تجربه ثابت کرده هر جا در قیمت گذاری شاهد کالایی چندنرخی بوده ایم فساد مجال بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم تمام سرمایه گذاری شان را بر روی سیاست خارجی و مشخصاً برجام گذاشته بودند خاطرنشان کرد: با پیگیری این سیاست غلط در پایان دولت دوازدهم تمامی شاخص‌های اقتصادی کشور در وضعیت نامناسبی قرار داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایران ویرانم IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 1
    مردمی سازی یارانه ها یا خالی کردن جیب مردم با دست کردن توی جیب مردم ,,,هرسال قربون پارسال
    • جانباز IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 1
      متأسفانه الآن هر روز قیمت ها بالا می رود و گاهی در هفته 100 درصد هم گران می شود .پس حالا چرا جلو نمی گیرید؟ کم از دولت های قبلی انتقاد کنید .باید از خودمان شروع کنیم بعد دیگران.
  • بختیاری IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    انصافا مشکل فقط نداشتن جسارت بود
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 1
    آقا خجالت بکشید دست کردید تو جیب مردم از سفرهشون زدید یعداسمشرو با وقاحت می‌گذارید حرکت مردمی
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    دولت روحانی خائن بود ، والا جسارت داشت عمدا و یک شبه بنزین را گران کنه تا تهران تبدیل به میدان جنگ بشه ، مجری مهندسی خیانت غرب در ایران بود
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 1
    سلام ببخشید اقایون این مدیر یکم درمهمونی زیاده روی کرده اشتباه داره میگه
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    بهتر است به جهت نزدیک کردن قیمت اقلام و حذف سوبسید ارزش پول ملی را بالا ببریم!!!!!!!!!!؟؟؟
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    اقا شما جسورید ... فشارش رو مردمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس