کد خبر 1382414
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
مخبر

محمد مخبر گفت: اموال مالک متروپل توقیف شده است تا از محل آن، برخی خسارت‌ها جبران شود.

به گزارش مشرق، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران در رابطه با تمهیدات دولت برای ساختمان‌های غیرایمن در تهران اظهار داشت: آقای رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داده است تا ساختمان‌های ناایمن را شناسایی و مالکین آنها را مشخص کنند و طی دستورالعملی از آنها بخواهد تا ایمن‌سازی لازم را انجام بدهند.

وی در رابطه با سفر اخیر خود به آبادان گفت: شاهد اتفاق تلخی در آبادان بودیم، تخلفات جدی توسط مالک و مراکزی که صدور مجوز را عهده‌دار بوده‌اند، صورت گرفته است ولی نسبت به فاجعه و وسعت حادثه دولت تمام امکانات خود را بسیج کرد و امیدواریم کار زودتر به پایان برسد.

معاون اول رئیس جمهور درخصوص جبران خسارت آسیب‌دیدگان حادثه متروپل گفت: برنامه هایی در دولت در حال انجام است. اموال مالک توقیف شده است تا از محل آن، برخی خسارت‌ها جبران شود.

مخبر تاکید کرد: جان آدم ها قابل جبران‌ نیست. دولت تمام امکانات خود را در این حادثه بسیج کرده است و این اصلا قابل قیاس با تجهیزاتی که برای پلاسکو به کار گرفته شد، نیست.

معاون اول رئیس جمهور درباره بیماری آبله میمونی در کشور گفت: تا کنون هیچ نمونه ای از این بیماری در کشور نداشته‌ایم اما برای پیشگیری‌ از این بیماری تمهیداتی در حال انجام است.

وی در رابطه با برداشت دوم یارانه ترجیحی گفت: ماه اول که برداشت شد، ماه دوم در حساب مردم وجود دارد و برداشت آن هم اعلام خواهد شد. از اهداف اصلی این حذف  ارز ترجیحی هدفمند کردن یارانه ها است. عده ای از این ارز ترجیحی حداکثر استفاده را می کردند و برخی خانوار ها حتی یک شانه تخم مرغ را هم نمی توانستند تهیه کنند. این باید  به عدالت می رسید و این کار در دولت سیزدهم با الزام قانونی  انجام شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: طبیعتا این اقدام دولت، آثاری بر تمام‌کالاها خواهد گذاشت که دولت در حال برنامه ریزی و مدیریت است. اگر هم این ارز حذف نمی‌شد، به دلیل تحولات بین المللی و منطقه ای و مصوباتی که دولت و مجلس تصویب کرده اند، گرانی ها را باز هم در پیش داشتیم.

مخبر با بیان اینکه گرانی های اخیر در دولت در حال مدیریت است، گفت: از مردم برای تحمل این شرایط تشکر میکنم، مردم‌حوصله به خرج دهند. این عسر قبل از فرج است.

وی در رابطه با کالا برگ الکترونیک گفت: دولت به لحاظ قانونی موظف بود تا از ابتدای فرودین، اصلاح را صورت بدهد؛ تعارضی در مصوبه مجلس وجود داشت؛ نخست اینکه دولت ملزم شده بود از اول فروردین این مصوبه را اجرایی کند زیرا دیگر ارز ترجیحی وجود نداشت، از طرفی دیگر بحث کالابرگ مطرح شد، چون هنوز کالابرگ آماده نشده است دولت ناچار است یارانه نقدی ارائه بدهد. تلاش دولت بر این است در حداقل زمان ممکن این کار انجام شود.

وی در خصوص سهمیه بندی نان در زنجان و قزوین و اجرایی  آن در سراسر کشور گفت: نان و دارو جزو خط قرمز های دولت است که یک ریال گران‌ نشود. با هر وسیله ای که نان را ارائه بدهیم نباید قیمت آن برای مردم تغییر پیدا کند. به دلیل قاچاق در منطقه و کمبود آرد و گندم در دنیا و ارزانی آرد در داخل کشور، اولویت اول این بود که این را بتوانیم به صورت کالابرگ به مردم بدهیم تا بتوانیم آرد را آزاد کنیم که مردم نان را با همین قیمت سابق تهیه کنند ولی قیمت آن منطقه ای شود تا قاچاق آن به صرفه نباشد.

مخبر افزود: ارزانی آرد در داخل کشور قاچاق را به صرفه کرده بود کما اینکه در کشور های همجوار با بعداز اجرایی شدن این طرح، قیمت های برخی کالاها چند برابر شد و مشخص شد که از داخل ایران استفاده میکردند.

وی ادامه داد: در زنجان و قزوین این کار انجام‌ شده است، دولت تا مطمئن نشود که بدون هیچگونه اختلالی این کار پیش خواهد رفت، این طرح، عمومی نخواهد شد و به صورت پایلوت ادامه خواهد یافت. این طرح از استان های کم‌جمعیت آغاز شده و در ادامه به سمت استان های پرجمعیت خواهد رفت.

مخبر در رابطه با گرانی بنزین و حامل های انرژی گفت: این بحث اصلا در دولت مطرح نیست.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تولیدکننده ها قیمت ها را افزایش می دهند، تمهیدات دولت چیست گفت: دولت اقداماتی را در دست اجرا دارد که از هفته آینده وسیع تر خواهد شد. دولت ۵ گروه کالا را قیمت گذاری می‌کند که ۴ قلم آن کالای اساسی است که طی مدت هفته آینده توسط تولید کنندگان  قیمت مصرف کننده‌ درج خواهد شد. مردم هرکجا شاهد تخلف بودند به سامانه ۱۲۴ مراجعه کنند.

مخبر عنوان کرد: مجوز جدی برای تعزیرات گرفته شده است که برخورد شدید با متخلفان پیش رو خواهد بود.

وی افزود: برای قیمت گذاری سایر کالاها اقداماتی انجام خواهیم داد. مردم بدانند همه گرانی ها ناشی از حذف ارز ترجیحی نیست، دستمزدها و حقوق ورودی ها و عوارض ها و ارزش افزوده ها و قیمت های جهانی افزایش یافته است.

وی در پایان افزود: به لحاظ تامین کالای اساسی در امنیت خوبی قرار داریم و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. دولت به دنبال قیمت گذاری و تثبیت قیمت ها است. این تنشی که ایحاد شده تا مدتی ادامه دارد ولی دولت مدیریت خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 1
    اموال شهرداری هم باید توقیف بشه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 0
    پس حالا دیگه برادرهاش واقعی گریه می کنند ! خخخخ وقتی مرده بود که داداشها از خوشحالی ارث و میراث در پوست خود نمی گنجیدند ولی الان زار زار ....
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 0
    بسیار خوب! اما جناب معاون در همین لحظه لا اقل صدها عبدالباقی در گوشه گوشه مملکت با استفاده از رانت و سرمایه ملت در حال سوداگری و پر کردن جیب خود از راه ساخت وساز و زمین خواری و مکیدن خون ملت هستند!! عاجزانه و مجدانه از شما درخواست میکنیم جلوی آنها را بگیرید والله که پیدا کردنشان سخت نیست چون درشت و دم کلفت و مشهورند !!!!
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 2
    گرانی نان؟ متشکریم از سید محرومان.که اینقدر به فکر محرومان هستند.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 5
      که اینقدر زبان دراز شدید
  • نیما IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 3
    دمتون گرم
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 0
    اموال شهرداران و استانداران متخلف هم
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 2
    خب دیگه برنامه عوض شد الان شروع میکنن به مظلومیت مالک تو تلگرام این اصلاح طلب ها و انتر نشنال ها و کودن ها هم میخونن باور میکنن میان مثل طوطی میگن
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 4
    درود بر مخبر
  • رضا IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 0
    گرحکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند. مرده شور هر چی اصلاح طلبه گفته باشم
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    اگر به ما بگویند واحدی برای سنجش طول داریم که اسم آن متر است، که اگر طاقه پارچه‌ای را امروز با این متر اندازه گیری کنید ممکن است 20 متر باشد؛ اما اگر فردا همان را دوباره متر کنید ممکن است 40 متر شود، چقدر این امر مضحک و مسخره خواهد بود؛ اما وقتی مثلاً امروز یک قوطی پنیر 400 گرمی 20 هزار تومانی، فردا با هر توجیهی 40 هزار تومان می شود، این امر منطقی و عقلانی است! اگر پول اساساً برای تعیین ارزش کالا و خدمات است، آیا خودش نباید دارای ارزش معینی باشد؟! پول اعتباری که ارزش آن را میزان عرضه و تقاضا تعیین می کند، اساساً پول اسلامی نیست و منشأ ربا، گرانی و تورم است. البته کشورهایی که زور بیشتری دارند با غالب کردن پول خود به دیگران، تقاضا و در نتیجه ارزش آن را افزایش می دهند. در این حالت مثلاً وقتی کشور روسیه، اعلام می کند که از این پس پول فروش گاز و نفت را فقط با روبل دریافت خواهد کرد، ارزش روبل بالا می‌رود؛ اما ما در مقابل فروش نفت به دنبال دلار آمریکای زورگو و مستکبر که اتفاقاً ما را هم تحریم نموده است، می دویم و ارزش پول خود را در مقابل این پول کثیف شیطان بزرگ، پایین می‌آوریم؛ بعد هم مجبور می‌شویم برای جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی به کشورهای همسایه، قیمت کالاها را افزایش دهیم، و باز هم به چرخه‌ی باطل گرانی‌ها دامن بزنیم! مرحوم آیت الله حائری شیرازی دیدگاه های خود درباره‌ی پول را در کتاب‌های «پول رایج جهانی و احیای پول اسلام» و «در اسلام پول نباید کار بکند» بیان کرده‌اند. این عالم و اندیشمند اسلامی در کتاب «پول رایج جهانی و احیای پول اسلام» به ذکر ۱۰ مورد از تناقضات و مشکلات اساسی پول فعلی که مبتنی بر اعتبار است، اشاره کرده و در کتاب دیگر با عنوان «در اسلام پول نباید کار بکند» جایگزینی را برای پول رایج پیشنهاد نموده است؛ اما متأسفانه اقتصاددان‌های ما که علمشان را از علوم نظام لیبرال و سرمایه‌سالار غرب گرفته‌اند، گوش شنوایی نداشته و ندارند. ولی امروز کار به جایی رسیده است که اصلاح اقتصاد کشور، بدون اصلاح پول و ایجاد پول اسلامی و به تبع آن بانک اسلامی بدون ربا و مبتنی بر قرض‌الحسنه، امکان‌پذیر نیست؛ و در عوض اگر بتوانیم پول اسلامی را ایجاد نموده و آقایی دلار را بشکنیم، قطعاً این پول ملی اسلامی، اعتبار بین المللی هم پیدا خواهد کرد.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 0
    خیلی خنده دار
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 0
    اموال ۹۹درصد کارکنان مسئولین وباندووابشتگان تما م مسیولسن ابادان خرمشهر خوزستان باید توقیف وخودشدن محاکمه حبس ردو صبط مال واشدمجازات شوند(بخاطر اینهمه فساد پارتی بازی فقر بیکاری بیگاری خیانت جنایت بی ابی سیل ریزگرد وغازت نفت وگاز و....)
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 0
    عبدالباقیها آه نداشتند که با نالخ سودا کنند-اموال چی میخواهی توقیف کنی-اینها همش ازاموال مردم وبیت الماله که میخواهبد پس بدهید به مردم
  • سیدمرتضی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    این اقای عبدالباقی هرچی بوده اولش ادم بدی نبوده!! کارگرهاش مهندساش یا شادگانی بودن یاآبادانی یا خرمشهری اکثرشون از همین سه شهر بودند اون بازاریهایی که با این مرحوم کار میکردن یا آبادانی بودند یا خرمشهری ایشون پر معاملات از خیلی از سرمایه دارها بهتر و خوش حسابتر بودن اما این مافیای ثروت قدرت ادم خوب هم به فساد میکشونه امان از این فساد اقتصاپی و ربای بانک ها که دمار از اقتصاد کشور در اوردن، برادرا ما در قرآن داریم که ربا جنگ با خداست ما انقلاب کردیم که این فسادها نباشه شراب خوردن و این نجاسات رو از علنی بودن به زیر کشیدیم اما اساس فساد که خداوند میگه جنگ با خدا یعنی ربا را کاری نکردیم الآن این گناه بزرگ تمام گناهان دیگرو داره با خودش وارد جامعه میکنه ربا باعث دروغگویی میشه و سود دروغینه و دروغ مادر تمام گناهان است
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    قایم مقام فولاد خوزستان
  • DE ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 0
    خب خوش به حال شما ؟؟؟ اینکار چه خیر و سودی برای خانواده های عزادار دارد ؟؟؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 0
    منظور از اموال همونهایی که با رانت و چپاول بدست آورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس