چین نقض مکرر قوانین بین المللی توسط آمریکا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که پکن را چالش نظام جهانی خطاب کرده بود ، نقض مکرر قوانین بین الملی از سوی واشنگتن را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن که چین را جدی‌ترین چالش برای نظم بین‌المللی خطاب کرده بود سیاست دولت آمریکا در زیر پا گذاشتن قوانین جهانی را محکوم کرد.

ژائو گفت: بلینکن در حالی چین را چالش قوانین بین‌المللی خطاب می‌کند که آمریکا بزرگترین چالش برای نظم جهانی محسوب می‌شود.

وی افزود: ایالات متحده در هر فرصتی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند در حالیکه دیگران vh به این کار متهم می‌کند.

پیشتر، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین هم سخنرانی بلینکن را محکوم کرده بود.

ژائو به این واقعیت اشاره کرد که از پایان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده تلاش کرده است بیش از ۵۰ دولت خارجی را سرنگون کند. آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا کنون در عملیات‌های نظامی مختلفی در سراسر جهان جان بیش از ۸ میلیون انسان را گرفته است و بیش از ۲۰میلیون نفر را در کشورهایی مثل افغانستان، عراق و سوریه آواره کرده است.

ژائو در ادامه سخنانش گفت: ایالات متحده بزرگترین ویرانگر نظم بین‌المللی است و تنها به منافع آمریکایی و آمریکا محوری پایبند است.

وی افزود: تمایل واشنگتن به زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی به یک امر عادی تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    آمریکا وقتی براجام ، که یک تعهد بین المللی هست را نقض میکنه ، نشان از دیکتاتور بودن، نشان از بی منطق بودن ،نشان از انصاف نداشتن، نشان از وجدان نداشتن، نشان از دروغگو بودن و نشان از ...... سران و مقامات آمریکا داره . کشورهای اروپایی بجای تحت فشار قرار دادن آمریکا، آن را تشویق می نمایند و این نیز از کوته فکری سران و مسئولان اروپایی هست . همچون زلنسکی رقاصه که به آمریکای پوشالی و تو خالی تکیه کرده بود و دیدید که چگونه در جنگ با روسیه شکست سختی خورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس