کد خبر 1380975
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶
۳۰ کشته بر اثر رانش زمین و سیل در برزیل

مقام‌های برزیلی عصر شنبه اعلام کردند که بر اثر سیل و رانش زمین در دو ایالت این کشور حداقل ۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق از ای بی‌سی نیوز، به گفته مقام‌های برزیلی، بارش‌های شدید روز شنبه در ایالت پرنامبوکو در شمال شرق این کشور باعث رانش زمین و کشته شدن ۲۸ نفر شده است.

در آلاگواس یکی دیگر از ایالت‌های این منطقه، دو نفر بر اثر طغیان رودخانه و سیل جان خود را از دست دادند.

مقام‌های برزیلی در توییتر اعلام کردند که بیش از ۷۶۰ نفر به دلیل سیل در منطقه پرنامبوکو مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

لئوناردو رودریگز دبیر اجرایی آژانس دفاع غیرنظامی در پرنامبوکو در ویدئویی در صفحه اینستاگرامی خود گفت که حدود ۳۲ هزار خانوار در این ایالت در معرض خطر رانش زمین یا سیل قرار دارند.

این درحالی است که به گفته مقامات محلی مدارس در شهر رسیف به اسکان آوارگان سیل اختصاص داده شده است.

در آلاگواس دولت ایالتی اعلام کرد که به دلیل باران‌های شدید در چند روز گذشته، ۳۳ منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، در ماه بهمن بود که ۷۸ نفر در ایالت ریودوژانیرو برزیل به دلیل سیل و رانش زمین جان خود را از دست دادند.

پیشتر در ابتدای فوریه (۱۱ بهمن) حداقل ۲۴ نفر پس از باران شدید سائوپائولو که باعث سیل و رانش زمین در سراسر ایالت برزیل شد، جان خود را از دست دادند.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون جنوب برزیل شاهد بارندگی‌های شدید بوده است. در اوایل ماه جاری میلادی، ۱۹ نفر در ایالت میناس گرایس به دلیل سیل جان خود را از دست دادند.

سال گذشته نیز در حادثه شکسته شدن سد در ایالت باهیا در برزیل حداقل ۵ هزار خانه به طور کامل ویران و بیش از ۵۰ هزار نفر آواره شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس