«جو بایدن» قادر به محدود سازی سیاست فروش اسلحه در آمریکا نیست

نتایج یک نظرسنجی توسط یک نشریه فرانسوی نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در آن بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا شانسی برای اعمال محدویت های مرتبط با سلاح در این کشور ندارد.

به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی روزنامه فرانسوی «فیگارو» حاکی از آن است که اکثریت قاطع بر این باورند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز مانند روسای جمهور سابق این کشور قادر به انجام اقدامی در قبال سیاست های حمل، خرید و فروش و استفاده از اسلحه در این کشور نخواهد بود.

بیش از ۶۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی (تا لحظه فعلی) با انتخاب گزینه «خیر» بر این باورند که بایدن در مقابل جمهوری خواهان شانسی برای تغییر در سیاست های مذکور ندارد.

این نظرسنجی در حالی صورت می گیرد که اخیرا بر شدت تیراندازی های جمعی و کشتار مسلحانه در آمریکا افزوده شده است.

روز گذشته در پی تیراندازی نوجوانی ۱۸ ساله با استفاده از اسلحه های نیمه اتوماتیک در یک دبستان در شهری در ایالت تگزاس در آمریکا، ۱۷ کودک دبستانی و ۲ معلم کشته شدند.

بایدن در واکنش به این حادثه تیراندازی گفت: من امیدوار بودم هنگامی که رئیس جمهور شدم شاهد جنایت دیگری نباشم.

در یک مورد از حوادث خونین تیراندازی در آمریکا که روز شنبه در ایالت ایندیانا شمالی روی داد، چندین نفر زخمی شدند. پلیس آمریکا اعلام کرده که این حادثه در اثر مشاجره میان دو باند خلافکار رخ داده است.

همچنین در جنوب کالیفرنیا هم در جریان یک مراسم جشن، تیراندازی رخ داد که در نتیجه آن یک نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

در روز پنج‌شنبه گذشته نیز در جریان تیراندازی در شهر شیکاگو دو نفر کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شده بودند. همچنین شنبه گذشته نیز در جریان تیراندازی خونین در شهر بوفالو در ایالت نیویورک، ۱۰ نفر کشته و دهها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آزادی خرید و فروش سلاح گرم و حمل آن عامل اصلی چنین کشتارهایی در این کشور است. علیرغم مخالفت ظاهری مقامات این کشور نسبت به قوانین فعلی مرتبط با حمل و خرید و فروش سلاح گرم، لابی های قدرتمند اسلحه در آمریکا امکان هرگونه اعمال تغییرات در محدود کردن سیاست های یادشده را سد کرده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس