پایان هفته خونین درآمریکا؛ ۱۳ کشته و ۳۸ مجروح بر اثر تیراندازی‌های مرگبار

در تداوم خشونت های مسلحانه در آمریکا که از کنترل دولت و پلیس خارج شده است، در پایان هفته میلادی در این کشور ۳۸ نفر مجروح و ۱۳ نفر کشته شدند.

به گزارش مشرق، پلیس آمریکا اعلام کرد که بر اثر چند تیراندازی در شهر "وینستون سالم" ایالت کارولینای شمالی که به نظر می رسد به یکدیگر مرتبط باشند، هفت نفر مجروح شدند.

این تیراندازی ها در ساعات پایانی یکشنبه و همچنین در پایان یک هفته خونین در سایر مناطق آمریکا اتفاق افتاده است.

پلیس آمریکا اعلام کرد همه قربانیان این تیراندازی ها مجروح شده اند و حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

پلیس شهر "وینستون سالم" همچنین اعلام کرد که این تیراندازی ها اتفاقی نبوده بلکه آنها به یکدیگر مرتبط بوده اند.

این درحالی است که در روز شنبه در جریان تیراندازی در طول یک مسابقه لیگ بسکتبال آمریکا در شهر میلواکی و ایالت ویسکانسین ۲۱ نفر مجروح شدند.

 در تیراندازی در یک فروشگاه مواد غذایی در شهر بافلو در ایالت نیویورک نیز ۱۰ نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند.

 روز یکشنبه نیز بر اثر تیراندازی در یک مرکز خرید در شهرستان هوستون در تگزاس۲ نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند. این تیراندازی حدود ساعت ۱۳ بعد از ظهر به وقت آمریکا اتفاق افتاده و درست نیم ساعت پس از آن، در جریان یک تیراندازی دیگر در یک کلیسا در شهر لاگونا وودز در کالیفرنیا یک نفر کشته و ۴ نفر دیگر مجروح شدند.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در آمریکا رو به افزایش بوده و از کنترل دولت و  پلیس آمریکا خارج شده است.

کارشناسان مسائل داخلی آمریکا معتقدند آنچه که از منظر امنیتی آمریکا را تهدید می کند، تروریست بین الملل و یا تهدیدهای خارجی نیست بلکه  رفتارهای خشونت آمیز سفید پوستان از جمله پلیس سفید پوست آمریکا است که، تهدید بالقوه علیه شهروندان این کشور به شمار می رود.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی  گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    همش 13 کشته؟؟!! آقا یه کلاس فشرده تیراندازی برای اینا بزارین اقلا با هر دوتا خشاب سی نفرو خلاص کنن ، خیلی بازدهی پایینه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس