1

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت، روسیه در مناطق خودمختار اوکراین پیشروی فزاینده‌ای دارد.

به گزارش مشرق، یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت، روسیه در بخش‌هایی از منطقه خودمختار «دونباس» در اوکراین به شکل فزاینده‌ای پیش‌روی داشته است.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، این مقام پنتاگون که نامی از وی منتشر نشده به خبرنگاران آمریکایی گفت، روسیه گردان‌های تاکتیکی خود در دونباس را ظرف دو و نیم هفته، از ۹۷ به ۱۱۰ گردان رسانده است.

این مقام آمریکایی درباره گردان‌های روس حاضر در دونباس گفت: «بزرگ‌ترین تجمع آن‌ها در جنوب است اما در نواحی مرکزی و شرقی نیز میزان تقریباً مشابهی از گردان‌های تاکتیکی حضور دارند».

او در ادامه ارزیابی خود گفت، نیروهای روسی در مناطق «اسلویانسک» و «کراماتورسک» توانسته‌اند «پیش‌روی فزاینده‌ای» داشته باشند اما در پیرامون خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، نیروهای اوکراینی توانسته‌اند نیروهای روس را بیش از پیش عقب برانند.

این مقام پنتاگون افزود اوکراینی‌ها ۸۵ توپ هویتزر ارسالی توسط آمریکا را در خط مقدم شلیک کرده‌اند و از بیش از دویست هزار پرتابه ۱۵۵ میلیمتری که به اوکراین وعده داده شده بود ۱۹۰ هزار قبضه تحویل داده شده‌اند.

او همچنین گفت ۹ بالگرد «Mi--۱۷» به اوکراین تحویل شده و دو فروند دیگر نیز تا ماه آینده تحویل خواهد شد. آموزش نظامیان اوکراینی در خارج از خاک این کشور ادامه دارد و ۴۱۹ سرباز اوکراینی آموزش کار با هویتزر را به اتمام رسانده‌اند

این مقام آمریکایی مدعی شد تاکنون «نزدیک به هزار تانک روسی» و «بیش از ۳۵۰ تجهیزات توپخانه‌ای روس» و همچنین «بیش از سی هواپیمای نظامی و بیش از پنجاه بالگرد» این کشور توسط اوکراینی‌ها منهدم شده است.

به گفته این مقام وزارت دفاع آمریکا با وجود این تلفات، «روس‌ها همچنان بخش اعظم توانایی خود را حفظ کرده‌اند» و «آن‌ها بخش زیادی از سخت‌افزار و نفرات نظامی خود را به این جنگ اختصاص داده‌اند».

وی توضیح داد: «روس‌ها از نظر تعداد نفرات و تجهیزات برتری دارند و می‌توانند سربازان و تجهیزات و تسلیحات بیشتری نیز به آن اضافه کنند و حتماً باید این نکته را در نظر داشته باشیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    18 1
    گزارش گر جنگ برای اوکراینی ها پنتاگونه یعنی آمریکا گرداننده جنگ است،
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    14 1
    بیچاره ننه مرده زلنسکی باوعده وعید کی رفت باخرس قلاویز شد
  • پوتین IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    15 0
    شما که مدام می زدید روسیه در حال شکست خوردنه.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      5 0
      منظورت خبر آنلاین هست
  • ح IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    4 18
    یاشاسین تورک اوکراین
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      9 2
      خداییش تورچی، چه ببازن چه ببرن میگی یاشاسین!!! خخخخخخخخ
    • US ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      6 2
      بیچاره نمیدونی که اکراینی ها نئونازی هستند هر نژآدی بجز آریایی رو غیرانسان میدونند.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      1 0
      یاشاسین ایران، یاشاسین برادری. نمیدونم برخی ترکهای ایران چی از شاهان ترک قدیم ایران یادنگرفتن چرا؟ دنبال کشور بزرگ میگردید؟ میخواهید نفرت در بین دیگران پخش کنید؟
    • NL ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 0
      قبلا وقتی پرچم ترک شاه اسماعیل بالا رفت همه فارس و کرد و بلوچ به دورش جمه شدند تا کشور بزرگ آذری ها یعنی صفوی تشکیل شد. ---- پانترک به ترک اعتقاد ندارد و فقط میخواهد کشور های بزرگ را تجزیه بکند. الان به یک پانترک بگو اسم هند رو میگذاریم ترکستان با این شرط که به ایران بپیوندد و کشور بزرگ تشکیل بشود مخالفت میکند.----- اسرائیل کشور بالای 20 میلیون دوست نداره و پانترک میخواد با ایجاد نفرت اینکار رو انجام بده
  • حسين DE ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    13 5
    روسيه يك تنه داره با آمريكا و اتحاديه اروپا و مجموعه كشورهاى عضو پيمان جنايتكار و جنگ افروز ناتو مى جنگه ،از نظر نظامى طبق گزارشهاى فرماندهان عاليرتبه نظامى غربيها روسيه به بيش از هشتاد در صد اهداف نظامى خود دسترسى پيدا كرده،بيش از سه ماه از اين جنگ ناخواسته ميگذره و عليرغم همه حمايتهاى نظامى و تسليحاتى و لجستيكى و سياسى و پروپانداى تبليغاتى روسيه توانسته خواسته هاى خودش را در ميدان ديكته كنه ، همه دنيا ميدونند اين جنگ بر عليه اوكراين نيست اين جنگى بين روسيه از يك طرف و از طرفى ديگر آمريكاى جنايتكار و اتحاديه اروپاى راسيست نوكر آمريكا و همپيمانان مزدو آنهاست،اوكراين تنها يك وجه المصالحه است كه توسط يك مزدور صهيونيست عروسك خيمه شب بازى بوسيله يانكيها به بازى گرفته شده،آقاى لاوروف وزير امور خارجه روسيه صراحتن عنوان كرد كه آمريكا بداند دوران تك قطبى و قدر قدرتى آمريكا گذشته و دنيا وارد نظم نوين جهانى جهانى جديدى شده،روسها نرفتند اوكراين چند ترقه در كنند و برگردند روسها وارد اوكراين شدند تا نظم نوين جهانى را وارد فاز عملى كنند كه خوشبختانه موفق شدند ، دنياى امروز ديگه دنياى قبل از جنگ اوكراين نيست،در صورت طولان شدن اين جنگ اروپاى غربى عليرغم همه ظرفيتهاى خود دچار بحرانهاى اجتماعى خواهد شد كه توان مقابله با آنرا نخواهد داشت،روسها جنگ رو تبديل كردند بيك جنگ هيبريدى و همزمان در جبهه ها دارند با امريكا و اروپا شطرنج بازى ميكنند، مطمئن باشيد روسها برنده اين ميدان هستند چون دانسته و آگاهانه وارد گود شدند.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    9 0
    به امید پیروزی شرق بر غرب
  • پیام راهبردی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    یقینا بالاخره سر و کله زرافه های چشم زاغ جهان صنعتی پیدا خواهد شد، و روزی روزگاری دیگر پدید خواهد آمد انوقت خواهید دید که صلاح الدین دمیرتاش به هیچ وجه با صلاح الدین ایوبی نسبتی ندارد
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس