کد خبر 1375326
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
اوکراین توپ‌های پیشرفته هویتزر در خط مقدم مستقر کرده است

منابع مطلع از استقرار تعداد بسیاری از توپ‌های پیشرفته هویتزر ارتش اوکراین در خط مقدم نبرد با روسیه خبر دادند.

به گزارش مشرق، ارتش اوکراین تعداد بسیاری از توپ‌های پیشرفته دریافتی از آمریکا را در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه مستقر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» سفارت ایالات متحده در کی‌یف روز یکشنبه اعلام کرد که اوکراین بسیاری از هویتزرهای جدید آمریکایی خود را در خطوط مقدم جبهه مستقر کرده است. گفته می‌شود که آمریکا ۸۹ توپ هویتزر برای ارتش اوکراین ارسال کرده است.

یک مقام ارشد پنتاگون چندی قبل از شروع آموزش نظامیان اوکراینی جهت استفاده از توپخانه‌های پیشرفته «هویتزر» خبر داد. یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) گفت، ارتش ایالات متحده آموزش شمار کمی از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از توپخانه هویتزر آغاز کرده است.

این مقام پنتاگون گفت که این آموزش در خارج از اوکراین انجام می‌شود و حدود یک هفته طول می‌کشد. به گفته این مقام نظامی آمریکایی، شمار نظامیان اوکراین حدود ۵۰ نفر است.

آخرین تحولات نبرد روسیه و اوکراین حاکیست که نیروهای مسلح روسیه دو پرتابگر سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» اوکراین و یک رادار را در منطقه «شپیلفکا» در منطقه سومی تخریب کردند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در گزارش میدانی از وضعیت جنگ اوکراین اعلام کرد که نیروهای موشکی و توپخانه‌ای نیروی زمینی روسیه حدود ۱۴۰ موضع نیروهای مسلح اوکراین را مورد اصابت قرار دادند.

کوناشنکوف تصریح کرد: «در نتیجه این حملات، ۱۵۰ نفر از نیروهای مسلح اوکراین کشته و ۲۶ واحد تجهیزات نظامی از کار افتاده است.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در طول شب ۱۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند، یک موشک تاکتیکی توچکا-یو و ۱۱ راکت‌انداز اسمرچ را رهگیری کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 6
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 4
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 4
    کاش ملتی که جوگیر شدن و به قول خودشون جنایات دو سه ماهه روسها را می‌بینن و محکوم می‌کنن، تمامی اقدامات نظامی و جنایات آمریکا ظرف چند سال گذشته به راه انداخت را هم محکوم می‌‌کردن؛ مثل جنگ عراق (با بیش از یک میلیون نفر کشته به اذعان رسانه‌های غربی)، جنگ افغانستان (بیش از 240 هزار کشته از مردم افغانستان)، اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه، مشارکت در حملات ائتلاف سعودی علیه یمن و کشتار ملت یمن. کاش به روی این جنایات هم چشم نمی‌بستند و محکومشون می‌کردن. کاش اشغالگری 70 ساله صهیونیست‌ها در فلسطین را محکوم می‌کردن و چشم به روی جنایات متعدد صهیونیست‌ها نمی‌بستن. اما این سیاست یک بام و دو هوای برخی‌ها نشانه‌ی منافق بودن اونهاست.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 5
    تنها راه نابودی تسلیحات اهدایی ناتو، خصوصاً هویتزرهای نقطه زن آمریکایی و فرانسوی، استفاده ارتش روسیه از پهپادهای انتحاری به صورت انبوه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس