.

دو روزنامه زنجیره‌ای و غربگرا در ادامه رویکرد تحریفگرانه خود در قبال موضوعات مختلف ادعا کردند اسرائیل با ترور شهید صیاد خدایی، برجام را نشانه رفته و دنبال تخریب مذاکرات احیای برجام بوده است!

به گزارش مشرق، دو روزنامه زنجیره‌ای و غربگرا در ادامه رویکرد تحریفگرانه خود در قبال موضوعات مختلف ادعا کردند اسرائیل با ترور شهید صیاد خدایی، برجام را نشانه رفته و دنبال تخریب مذاکرات احیای برجام بوده است! معنای دیگر این تحلیل تحریف‌آمیز این است که حساب آمریکا از اسرائیل جداست و ایران باید برجام را بر هر مسئله و موضوع دیگری مقدم بشمارد!

روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: در این زمینه روزنامه شرق از قول کارشناس خود نوشت: «اسرائیل با این ترور، برجام را نشانه رفته است. همان‌گونه که می‌دانید بزرگ‌ترین دشمن احیای برجام اسرائیل است. اگرچه بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دیگری هم برای عدم احیای برجام وجود دارد، اما اسرائیل موتور اصلی حرکت ضدبرجامی است. چه در دوره بنیامین نتانیاهو و چه در دوره نفتالی بنت؛ بنابراین بدون شک تروری که یکشنبه در تهران انجام شد، می‌تواند بخشی از سلسله اقدامات، تحرکات و واکنش‌های اسرائیل در منطقه و فضای بین‌الملل ضد جمهوری اسلامی ایران قلمداد شود.»

روزنامه اعتماد هم در تحلیلی با عنوان «تکرار سناریوی تل‌آویو با به شهادت رساندن سرهنگ خدایی؛ ترور با هدف تخریب مذاکرات احیای برجام» منتشر کرد و نوشت: «در حالی که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران درباره عامل یا عوامل این عملیات تروریستی گزارشی منتشر نکرده‌اند، نخستین ظن در فضای رسانه‌ای و مجازی به سمت رژیم اسرائیل رفت.

مقام‌های اسرائیلی تلاش برای به صفر رساندن شانس احیای برجام را از همان نخستین هفته‌های پیروزی جو بایدن و پیش از انتقال قدرت در کاخ سفید آغاز کردند.

تمام این تلاش‌ها در راستای متوقف شدن روند مذاکرات برای احیای برجام صورت گرفت و شاید بتوان گفت که در مقاطعی اسرائیلی‌ها موفق به کند کردن روند این مذاکرات یا مشخص کردن خطوطی برای تیم‌های مذاکره‌کننده هم در ایران و هم در ایالات متحده شدند که عملا رسیدن به توافق احیای برجام را پیچیده‌تر کرد. در حالی که دولت جو بایدن می‌گوید اراده سیاسی لازم و کافی را برای احیای برجام دارد مخالفت جمهوری‌خواهان با احیای برجام و همراهی برخی دموکرات‌ها با جمهوری‌خواهان در امتیاز دادن به ایران در مسیر احیای برجام عملا بازگشت به برجام را سخت‌تر از چیزی کرده که در ابتدای آغاز به کار دولت بایدن تصور می‌شد.

اسرائیل باز برای برهم زدن پازل دست به کار شده تا بلکه بتواند بر فاصله میان تهران و واشنگتن بیفزاید. در این پازل ترور عضو سپاه قدس درست در روزهایی که برخی منابع می‌گویند ایران و آمریکا به راه‌حلی برای خروج از بن‌بست در این پرونده دست یافته‌اند می‌تواند به ترمزی برای تهران تبدیل شود.

باید از خود سوال کنیم که اگر اسرائیل پشت این ترور است چرا یک عضو سپاه قدس و نه یک دانشمند هسته‌ای را هدف قرار داده است؟ آیا تحلیل اسرائیلی‌ها این بوده که ترور عضو سپاه هرگونه عقب‌نشینی از موضع پیشین برای ایران را در میز مذاکره سخت‌تر می‌کند»؟

شگرد نخ نمای نشریات زنجیره‌ای برای تفکیک میان آمریکا و اسرائیل یا میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا در حالی است که اولاً دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حوزه دشمنی با ایران و نقض تعهدات، اشتراک نظر داشته‌اند، به نحوی که بسیاری از تحریم‌های مهم پسابرجامی، یا در دولت دموکرات‌ها اعمال شد و یا با همراهی قاطع دموکرات‌ها در کنگره، به تصویب رسید.

ثانیاً اسرائیل صرفاً سگ زنجیری آمریکاست؛ و رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در موضوع ایران و مسائلی نظیر برجام، کاملاً با یکدیگر هماهنگ بوده‌اند و صرفاً برای این که غربگرایان بتوانند در ایران عوام‌فریبی کنند و قدرت چانه‌زنی آمریکا هم در مذاکرات با ایران افزایش یابد، برخی مقامات صهیونیست به مخالف‌خوانی با مذاکرات و برجام تظاهر می‌کنند. بعدها مقامات صهیونیست متعددی اذعان کردند که برجام برای مهار و توقف برنامه هسته‌ای ایران بسیار سودمند بود و هیچ جایگزینی هم برای آن وجود ندارد و مقابله به مثل ایران، موجب برداشته شدن ترمزها و پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران شده است.

نکته سوم، نسبت میان آمریکا و صهیونیست‌ها در اقدامات خرابکارانه و تروریستی است. در این زمینه در موارد بسیاری، همپوشانی و هماهنگی کامل در جریان بوده، چنان که در موضوع خرابکاری ویروسی موسوم به استاکس‌نت علیه تأسیسات نطنز در دولت اوباما فاش شد؛ همین‌طور است ترور دانشمندان هسته‌ای ایران.

حتی اگر اقدامات تروریستی را صرفاً متوجه صهیونیست‌ها بکنیم- که در اغلب موارد خلاف واقع است- این جنایت‌ها با حمایت و چراغ سبز دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا انجام شده و هرگز حتی در لفظ هم محکوم نشده است. بنابراین اصرار به جدا کردن حساب آمریکا و اسرائیل، جانبداری عملی از متهمان ترور و کوچک‌سازی جنایت انجام گرفته است؛ کانّه ایران به خاطر توافق بی‌خاصیت و پرخسارتی به اسم برجام، باید خطوط قرمز امنیت و اقتدار ملی را زیر پا بگذارد و به هر قیمت مذاکره کند. این حرف مسموم و عاریتی از بیگانه هم به معنای تشجیع تروریست‌ها برای ارتکاب جنایات جدید است.

نکته چهارم این که اگر سردار سلیمانی در دوره دولت جمهوری‌خواهان (ترامپ) و شهید صیاد خدایی در دوره دموکرات‌ها ترور می‌شود، فارغ از میزان نقش صهیونیست‌ها، باید عنایت داشت که دولت تروریست آمریکا، قبل از وقوع این جنایت‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و علناً دستور شلیک را صادر کرده است. و این در حالی است که از رژیم تروریست صهیونیستی، تا داعش و النصره و سازمان منافقین، زیر پرچم آمریکا قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 0
    ممنون از اعتراف اصلاحطلبان که سپاه اگه اقدامی نمیکنه و پاسخی نمیده بخاطر برهم نخوردن مذاکرات ،نه چرت و پرت های که بعضی ها میاند در مورد انتقام نگرفتن سپاه میگن.ممنون سپاهیان هستیم.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    ماله كشى شرم آور نشريات اصلاح طلب ؟! حضرت عباسى خود شما مشرقى ها اِند بى ...و بى ...هستيد.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس