حجت‌الله عبدالملکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره محاسبه حقوق فرزندان مجرد در سرجمع درآمد خانوار برای پرونده دریافت یارانه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که مردم گلایه‌هایی از محاسبه درآمد فرزندان مجرد در سرجمع درآمد خانوار دارند، آیا وزارت تعاون برنامه‌ای برای اصلاح این موضوع دارد؟، گفت: هر خانواده یک پرونده هدفمندی یارانه دارد که شامل تمامی افرادی است که همسفره هستند، همسفره یعنی پدر، مادر و فرزندان که تمامی درآمد همه اعضای خانواده در سرجمع پرونده مذکور محاسبه می‌شود.

وی افزود: اگر فرزندی به سن قانونی رسیده و تمایل نداشته باشد که درآمدش در سرجمع درآمد خانوار لحاظ شود، می‌تواند در سایت هدفمندی یارانه‌ها، درخواست دهد و خود را به عنوان خانواده‌ای جدا معرفی کند؛ هیچ منعی برای این موضوع وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود، امکان جداکردن یارانه فرزندان مجرد از خانواده وجود ندارد، توضیح داد: مسئولیت این موضوع با سازمان هدفمندی یارانه‌ها است که مطرح می‌کنند آن را انجام می‌دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمید IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 0
    آیا می توان کسی که بعد از ازدواج جدا شده و دوباره با خانواده اش زندگی می کند یارانه اش با خانواده تجمیع شود؟
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      نه
  • مجرد IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    9 0
    من که یکسال و 8ماه پیش بیکار شدم و تا اسفند 1400 هم بیمه بیکاری میگرفتم الان چطور باید اعلام کنم که درآمدی ندارم و آیا خودشون این رو میدونن؟ الان فقط حقوق بازنشستگی پدرم هست و هنوز کار پیدا نکردم
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    8 0
    شما از قیمت خانه، خودرو و وسایل منزل خبر دارید؟! آیا جوان مجرد نباید برای آینده خود پس انداز کند؟!
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    11 0
    اصلا احمقانه است که درامد همه را جمع میکنید مگر مثلا همه پدرها قبول میکند پسر یا مادرخانواده خرج خورد و خوراک خانواده را بدهند. پدر خرج میکند اما درامد آنها را در دخل وارد میکنید!!
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    کار پاکان را قیاس از خود مگیر گرچه باشد در نوشتن شیر شیر.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    11 0
    حرف الکی هست، اصلا در سایت همچین قابلیتی برای جدا کردن یارانه وجود ندارد
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    13 0
    امکان جدا سازی کجا بود
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    4 0
    اینای که دهک ها را انتخاب می کنند اونقدر نفهمند که نمیگن کسی که مثلا کارش خدمات کامپیوتری هست و بیمه مشتری را برایش در قبال دستمزد پرداخت می کند و البته هزینه بیمه را کارت میکشد و این هزینه بیمه درآمد برای این بنده خدا میشود. یه عده بی سواد و نفهم سر کار هستن و خون مردمو تو شیشه کردن. یا کسی که بیمه هستش میگن بیمه تامین اجتماعی داری!!! مگر کسی که بیمه تامین اجتماعی داره باید تو دهک بالا قرار بگیره. من مستاجر هستم و درآمدم از یک سرباز وظیفه کم هستش ولی بیمه تامین اجتماعی دارم در سن 43 سالگی سه سال است که آزاد و بدون دفترچه بیمه هستم چون برای دفترچه باید پول اضافی بدم که ندارم، حالا تو دهک 7قرار گرفته ام!!!! به خاطر این میگم که اینا نفهم و بی سوادن!!!
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    بهتر نبود از همون اول یارانه افراد بالغ خانواده رو به حساب خودشون میریختید؟
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    باید یارانه فرزندان مجرد بالای سن 15 سال راجداگانه درسازمان هدف مندی یارانه با افتتاح حساب به حساب خودشان واریز نموده تا عدالت برقرارگردد.
  • عقیقی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    سلام علیکم متاسفانه شما صحبتهای ایشان را یکطرفه منتشر میفرمکایید واصلا بررسی نمیکنید که ایا ادعاهای ایشان درست بوده یا خیر !؟ سایت اصلاح وضعیتی که اعلام کرده تاکنون برای بسیاری اصلاح نشده اینک فرزندان بزرگسال مجرد را نیز مدعی است که میتوانند از خانواده منفک ومستقل یارانه بگیر شوند درحالیکه ادرس سایت مشخصی نمیدهد واصلا هم جنین چیزی درذ سایت دیده نشده ؟! چرا شفاف به یارانه بگیران اعلام نکردند که میزان پرداختی به شما بابت چند نفر و چه دهکی است ؟
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    به خیلی از پردرامدها و سرمایه دارها یارانه میدید اما یارانه خیلی از بازنسستگان امثال من را قطع کردید
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    خانوار ۴ نفره بازنشسته تامین اجتماعی با دو فرزند بیکار مجرد و هردو دانشجو با کلی هزینه ایاب وهاب و اجاره منزل در استان دیگر و سایر هزینه ها بدون درآمدی که بخاطر نگرانی آینده بچه ها برایشان از جیبم حق بیمه هم پرداخت میکنم چون از این دولت که بودند وهستند و خواهند آمد واقعا نامید هستیم که فقط بفکر خانواده خود بودند وهستند و خواهند بود با حقوق بازنشستگی خودم جانباز۵درصد اعصاب وروان با ۴۷۵ روز حضور در خط مقدم جبهه دیناری حقوق نمی دهند چون بازنشسته تامین اجتماعی هستم و با بیماری سیروز کبدی در نوبت پیوند کبد هستم آقای وزیر و مدیریت برنامه و بودجه من تا کی باید مخارج بچه هایم را تامین کنم هرچند با مدیریت امثال شما دو سال دیگر این یارانه هم ارزشی ندارد .لطفا اگه مقدوره با پاسخ ما را راهنمایی کنید.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    آیا دو فرزند دانشجو بیکار و سربار چندرغاز مستمری پدر خانوار با یک خودرو تیبا ۹۱ دهک را بالا می‌برد مگر تعداد و وزن افراد ملاک هست یا تیبا ۹۱ بخرج افتاده دهک ساز است من از شعور وتصمیم گیری غلط تان واقعا متاسفم و بدانید این تورم ایجاد شده و باز هم بیشتر خواهد شد یارانه تان دوسال دیگر ارزشی ندارد و فقط قیمت‌ها را بالا می‌برد متاسفم وای بحال بازنشستگان کارگری که حتی حرف خود را نمی توانند بزنند و یا کجا بزنند
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    یکی به این احمقها بگه اولا توی این دوره زمونه مگه چقدر حقوق میگیرن که به پدر و مادرشون کمک کنن نصفش بابت کرایه میره ثانیا الان اکثر شغلها ثابت نیست هر وقت کارفرماها عشقشون بکشه کارگر رو اخراج میکنن آیا اونوقع هم فرزندان بیکار و وبال والدین که مخارجشون میفته گردن پدر و مادر جز آمار بحساب میان؟ الان هیچ تضمینی برای ثابت موندن شغل وجود نداره
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    تو این مملکت که نمیشه کار ثابت داشت و هر آن که کارفرما عشقش بکشه طرف رو بیرون میکنه اونوقت چی کار باید کرد؟ ضمنا چرا مخارج سنگین دوا و درمان رو جزش حساب نمیکن ۳۵۵۷
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    شما به تجرد و تاهل کاری نداشته باش یکم بفکر اشتغال جوونها باشید
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    اگر فرزندی به سن قانونی رسیده و تمایل نداشته باشد که درآمدش در سرجمع درآمد خانوار لحاظ شود، می‌تواند در سایت هدفمندی یارانه‌ها، درخواست دهد و خود را به عنوان خانواده‌ای جدا معرفی کند؛ هیچ منعی برای این موضوع وجود ندارد. در سایت نمیشه و این حرف کاملا دروغ است
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    مشکل از اینه که این مردم شبیه موش آزمایشگاهی شدن و گر نه بچه ابتدایی میفهنه بچه مجرد برای آینده خودش تلاش میکنه و پول در میاره نباید درآمد اون وارد خانواده کرد هر چند که این چیزا بهانه هست میخوان پول ندن بعدش هزار داستان و قانون واسه ات میارن مردم دیگه همه چیز می‌فهمند
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    سایت هدفمندی یارانه ها هیچ آیتمی برای خروج مجردها نداره، خودت برو ببین آقای وزیر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس