کد خبر 1379042
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
واکنش داورزنی به دوپینگ یک والیبالیست

رئیس فدراسیون والیبال در مورد دوپینگ یک والیبالیست و موضوع بازنشستگی‌اش به صحبت پرداخت.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی در حاشیه برگزاری مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک اظهار داشت: مجمع امروز برای تعیین تکلیف زمان برگزاری انتخابات کمیته است. البته قرار بود مدیرکل شورای المپیک آسیا هم در این مجمع حاضر شود اما شرایط جوی کویت باعث لغو سفر او شد.

وی در مورد اینکه در جلسه قبل شاهد تنش‌های زیادی بودیم و فکر می‌کنید این جلسه چطور پیش برود، گفت: بعید می دانم این جلسه، جلسه چالش‌برانگیزی باشد. ما کشورهای اسلامی را در پیش داریم و زمان برگزاری انتخابات باید طوری باشد که روند آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در این رقابت‌ها آسیب نبیند.

داورزنی ادامه داد: با توجه به مأموریتی که کمیته ملی المپیک برای بازی‌های کشورهای اسلامی دارد، طبیعتا حفظ ثبات تا این رقابت‌ها جزو کارهای اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد دوپینگ یکی از والیبالیست‌ها اظهار داشت: در جریان لیگ برتر گذشته نمونه‌ای از بازیکنان اخذ شده که در بررسی اولیه مثبت شده است. قرار است نمونه B هم گرفته شود تا زمانی که قطعی نشده باشد نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. همه ما مخالف دوپینگ هستیم. معمولاً در رشته‌های گروهی کمتر این اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر معمولا اتفاقاتی که می‌افتد یا در فرایند بدنسازی است یا برای درمان مصدومیت صورت می‌گیرد و از داروهایی استفاده می‌کنند که به دوپینگ منجر می‌شود. خودم به شدت از این موضوع ناراحت هستم و اقدامات قانونی را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: بعضا بررسی کرده‌ایم که در لیگ‌های پائین‌تر، بازیکن در بدنسازی از مکمل‌هایی استفاده کرده و این اتفاق برایش افتاده است. حالا اگر یک بازیکنی که سرمایه ملی است این اتفاق برایش می‌افتاد قطعا ناخواسته است چون آنها باهوش هستند و به سلامتی خودشان توجه دارند و به سمت استفاده از داروهای نیروزا نمی‌روند. ما پس از شنیدن این خبر موضوع را به خود بازیکن اعلام کردیم تا دفاعیاتش را به فدراسیون پزشکی ورزشی انجام دهد.

داورزنی در مورد بحث بازنشستگی‌اش عنوان کرد: این هم از آن بحث‌هایی است که چند وقتی است شایعه شده است. حضور من نیاز به مجوز دولت داشت که وزارت ورزش این کار را انجام می‌دهد تا پایان دوره چهار ساله حضورم ادامه داشته باشد. در نهایت هر تصمیمی که وزارت ورزش بگیرد تابع نظرات آنها هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس