برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ششم شهریورماه

مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک برای تعیین زمان انتخابات این کمیته در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق، مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک برای تعیین زمان انتخابات این کمیته از ساعت ۱۱ در محل آکادمی ملی المپیک به ریاست سیدرضا صالحی‌امیری و با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان آغاز شد.

رای‌گیری انتخابات مکتوب است

پیش از آغاز این مجمع با تصمیم کمیته ملی الپیک، نوع رای‌گیری برای مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات، به صورت مکتوب شد. با پیشنهاد هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، تاریخ‌های ۲۰ تیر و ۲۰ مرداد برای تاریخ برگزاری انتخابات پیشنهاد داده شده که مجمع باید با رای خود تاریخ اصلی انتخابات را مشخص کند.

پیش از این مرسوم بود رای‌گیری‌ در مجامع ملی المپیک با بالا بردن دست انجام شود که در آخرین مجمع حواشی زیادی ایجاد شد. بنابراین تصمیم گرفته شد از این مجمع، رای‌گیری به شکل مکتوب انجام شود.

قطع برق و بی‌نظمی در محل برگزاری مجمع

برای مدت کوتاهی در محل برگزاری این مجمع، برق سالن رفت و بعد از چند دقیقه دوباره وصل شد. نکته قابل توجه این است که برق این مجموعه مجددا قطع شد و برگزاری مجمع با مشکل روبه رو شد.

برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ششم شهریورماه

گزارش لحظه به لحظه از مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک؛ در اوج بی نظمی رای‌گیری مکتوب شد و برق رفت

مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک که قرار بود از ساعت ۱۱ آغاز شود، به دلیل حضور حمید سجادی وزیر ورزش در افتتاحیه سالن آموزش آکادمی المپیک با تاخیر برگزار می‌شود. در حال حاضر سیدرضا صالحی‌امیری به استقبال وزیر ورزش رفته است.

همچنین به دلیل تداخل زمانی مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک و افتتاحیه سالن آموزش آکادمی المپیک، بی‌نظمی‌های زیادی به وجود آمده است.

میراسماعیلی: کمیته ملی المپیک باید به دور از سیاسی‌کاری مدیریت شود

آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو پیش از آغاز مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک به خبرنگاران گفت: امیدوارم که امروز تصمیم درستی برای ورزش ایران گرفته شود. من در مجمع قبلی اعلام کردم که رای گیری مکتوب باشد اما متاسفانه نشد. ۲ تاریخ اعلام شده زیاد تفاوتی ندارند اما من به تاریخ ۳۰ مرداد رای خواهم داد چون بعد از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی است. منفعت رشته ورزشی تحت نظر خودم را در نظر خواهم گرفت و باور دارم مسوولان کنونی می توانند تا ۳۰ مرداد باشند زیرا برنامه ریزی دارند.

وی ادامه داد: من موضع گیری شفافی داریم و اعلام می کنم که کمیته باید توسط خانواده ورزش اداره شود تا از سیاسی کاری دور باشد. شاید وزارت ورزش به خاطر ارتباط با دولت نیاز بیشتری به افراد سیاسی داشته باشد. کمیته مال ورزش ایران است و باید رییس آن از اهالی ورزش باشد. عزیزان سیاسی ورود نکنند. کمیته تخصصی تر از هر جایی است و باید در راس آن یک فرد ورزشی باشد. به عنوان یکی از اهالی ورزش اعلام می‌کنم که در انتخابات آینده نوبت انتخاب یک فرد ورزشی است. نباید انتخابات کمیته ملی المپیک طولانی می شد زیرا در دنیا بعد از المپیک انتخابات‌ برگزار می‌شود.

میراسماعیلی گفت: جلسه قبل به صورت کتبی نبود و شاید برخی با تعارف رای دادند. من هم اعتقاد دارم با توجه به اینکه یک ماه به بازی‌های کشورهای اسلامی باقی مانده فضای مناسبی برای انخابات نیست و برگزاری اتتخابات قبل از مسابقات، تاثییر منفی خواهد داشت. انتخابات را می شود در ۳۰ مرداد یا حتی ۷ شهریور برگزار کرد.

برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ششم شهریورماه

داورزنی: بعید می‌دانم مجمع امروز چالش‌برانگیز باشد

همچنین محمدرضا داورزنی نیز در جریان برگزاری نشست فوق‌العاده مجمع کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: قرار بود حسین مسلم و حیدر فرمان از شورای المپیک آسیا نیز در جلسه باشند که به دلیل شرایط جوی کشور کویت، سفر آنان به تهران کنسل شد. همچنین گزارشاتی در خصوص شرایط تیم‌ها برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و اقدامات کمیته ملی المپیک، ارائه خواهد شد. بعید می‌دانم جلسه امروز چالش برانگیز باشد، چرا که رویدادهای مهمی در پیش داریم. حفظ ثبات بسیار مهم است و امیدوارم با تصمیمات امروز، روند آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آسیب نبیند.

آغاز با تاخیر مجمع به دلیل بی‌نظمی‌های مکرر

مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک در نهایت در ساعت ۱۱:۲۰ آغاز به کار کرد. مسوولان سالن محل برگزاری مجبور شدند با برق اضطراری، روشنایی و سیستم صدا را راه‌اندازی کنند.

همچنین در حالی که گفته می‌شد علیرضا دبیر رییس فدارسیون کشتی در مجمع حضور پیدا نمی‌کند، او خود را به محل برگزاری انتخابات رسانده تا در رای‌گیری شرکت کند.

برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ششم شهریورماه

بدون سیگنال مثل مجمع کمیته المپیک

با قطع شدن برق باشگاه انقلاب، اینترنت مجموعه هم قطع شد و با توجه به آنتن‌دهی ضعیف سالن، خبرنگاران برای ارسال اخبار با مشکل مواجه شدند.

برق اضطراری مجموعه هم دچار مشکل شد و با قطع شدن مانتیتورهای سالن، تنها راه ارتباطی خبرنگاران با مجمع نیز قطع شد.

برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ششم شهریورماه

سجادی: انتخابات در شهریور برگزار شود

نصرالله سجادی، مشاور رییس کمیته ملی المپیک گفت: وقتی رییس و دبیر کمیته ملی المپیک تغییر می‌کند باید خزانه‌دار به وزارت دارایی معرفی شود. این پروسه حدود چهار هفته طول می‌کشد. در فاصله ۲ هفته تا اعرام به کشورهای اسلامی انتخابات باعث ایجاد مشکلات در اعزام می‌شود. به نظر من باید به جای سی‌ام مرداد، انتخابات ششم یا هفتم شهریور برگزار شود.

دبیر: صحبت‌هایم کارشناسی بود اما خوب بیان نکردم/خداروشکر برق رفت وگرنه صحبت‌های سعیدی پایان نداشت

دبیر در خصوص زمان برگزاری مجمع اظهار داشت: وقتی گفتم انتخابات زودتر برگزار شود، الان به حرف من رسیدید. صحبت‌های من کارشناسی بود اما خوب بیان نکردم چرا که به قول محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک خوب بیان نکردم. برای صالحی‌امیری احترام زیادی قائلم. خوش استقبال و بد بدرقه نباشیم. دوستان تصمیمی بگیرند که ورزش لطمه نخورد. من در بحث بودجه نقد دارم اما صالحی امیری در این موضوع از هیات اجرایی جلوتر بود.

وی ادامه داد: امیدوارم در ۱۰ دقیقه رای گیری شود و ما زودتر برویم و به کارهایمان برسیم.

او همچنین با کنایه به کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: شانس آوردم برق رفت وگرنه شما می‌خواستید همچنان صحبت کنید.

ساعی، رییس فدراسیون تکواتدو گفت: من فنی هستم و باید فنی صحبت کنم. از همکارانم در هیات اجرایی که در آینده رییس فدراسیون نیستند باید دفاع کنم. هجمه های زیادی علیه آنها شکل گرفت. دوستان‌منافع ملی را همیشه در نظر داشتند.

وی ادامه داد: ما بازی‌های کشورهای اسلامی را در پیش داریم و خودم‌ معاون کاروان ایران هستم. ۲۰ روز قبل مسابقات، صلاح نیست انتخابات برگزار شود.

پولادگر مسئول شمارش آرا شد

آرای مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک توسط سید محمد پولادگر معاون وزیر ورزش شمارش می‌شود.

برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ششم شهریورماه

علیرضا دبیر پس از اینکه رای خودش را داد مجمع را ترک کرد.

امیر صدیقی رییس فدراسیون ووشو نیز بیان کرد: در تاریخ ۱۷ اسفند به دلیل در پیش بودن بازی‌های آسیایی تصمیم گرفته شد انتخابات کمیته بعد از این رقابت‌ها برگزار شود. در حال حاضر به چند نکته درخصوص تعیین زمان برگزاری مجمع اشاره می‌کنم وآن این‌که در حال حاضر تمام امکانات برای اعزام به بازی‌های کشورها اسلامی فراهم است.

وی تاکید کرد: نصراله سجادی درخصوص عوض شدن امضاها در صورت برگزاری انتخابات کمیته پیش از کشورهای اسلامی تذکری مطرح کرد ولی باید در نظر داشت در حال حاضر امضاها به صورت توکن انحام می‌شود. از طرفی توجه همه را به برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ جلب می‌کنم که در آن زمان نیز دوره ۵ ساله بسیاری از فدراسیون‌ها به پایان می‌رسد. از دوستان خواهش می‌کنم انتخابات در اولین فرصت یعنی ۲۰ مرداد ماه برگزار شود.

علیپور: دبیرکل دیگر نمی تواند رای دهد

محمد علیپور رییس فدارسیون انجمن‌های ورزشی نیز گفت: همکاری و همفکری وزیر ورزش را باید در نظر گرفت. ۳۰ سال است در ورزش حضور دارم. وزیر ورزش هیچ تنشی ایجاد نکرد. دبیرکل و خزانه دار دیگر نمی توانند رای بدهند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنم یک رییس فدراسیون به هیات اجرایی اضافه شود.

صالحی‌امیری نیز در واکنش به این‌پیشنهاد گفت: باید در محمع بعدی این تصمیم گرفته شود. چون باید اساسنامه تغییر کند و در ادامه به تایید IOC برسد.

انتقاد عضو هیات اجرایی از علیرضا دبیر

مجید شایسته عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز اظهار داشت: در حق هیات اجرایی خیلی کم لطفی شد. صالحی امیری خیلی زحمت کشید، ولی اگر همراهی هیات اجرایی نبود این اتفاقات خوب رخ نمی‌داد.

وی ادامه داد: اینکه میکروفون را روشن کنیم و برویم توهین است. دبیر مثل جلسه قبلی رای خود را انداخت و قبل از پایان جلسه رفت. این رفتار درست نیست.

وی ادامه داد: اینکه‌می‌گویند هییت اجرایی می خواهد زمان بخرد باید بگویم وظیفه ماست که حتی تاریخ انتخابات را تعیین کنیم اما همین حق را به مجمع دادیم. نظر هییت اجرایی در هر ۲ مجمع اولین تاریخ پیشنهادی برای انتخابات بود.

حمایت میراسماعیلی از دبیر

میراسماعیلی نیز در واکنش به صحبتهای شایسته گفت: چرا وقتی دبیر نیست علیه او صحبت می‌شود؟

IOC آیین‌نامه انتخابات کمیته ملی المپیک را پس فرستاد

کمیته بین‌المللی المپیک آیین‌نامه انتخابات کمیته که در مجمع کمیته در اسفند تصویب شده بود را برای تایید به ioc فرستاده بود و حالا این آیین‌نامه با ذکر اصلاحاتی به کمیته پس داده شد تا اصلاحات به تایید مجمع برسد.

برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ششم شهریورماه

صالحی امیری: همه موظف به همکاری با سجادی هستیم/حلالیت می‌طلبم

صالحی‌امیری در ادامه این مجمع تصریح کرد: باید ظرف‌مان را بزرگ کنیم و تحمل سخنان مختلف را داشته باشیم. از همه کسانی که طی این مدت از من حمایت کردند تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: امروز حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش، نماد ورزش ایران است و همه ما موظف به همکاری با او هستیم. هرکسی روی صندلی ریاست و هیات اجرایی بنشیند، باید بداند محور ورزش ایران، وزیر ورزش است و نمی‌توان ورزش کشور را با چند مدیر اداره کرد. چون با هیچ منطق مدیریتی سازگار نیست.

صالحی‌امیری ادامه داد: طی چهار سال حضورم، تلاشم این بود اخلاق و معرفت را مقدم بر همه امور بدانم. چرا امروز از دبیر، ساعی، زهرا نعمتی و… تجلیل می‌کنیم؟ چون قهرمانان ما، پهلوانان ما هستند و ارزش‌های معنوی ایران با کسب مدال‌کمتر، کم نخواهد شد. بنابراین تلاش کردم حوزه فرهنگ را در متن بدانم نه حاشیه. طی این مدت تلاش کردم از پیشکسوتان قدردانی کنیم. روش ناصوابی بود که بزرگان ورزش در انزوا زیست کنند. فلسفه ما این بود که پیشکسوتان و تندیس آن‌ها را به نمایش بگذاریم.

وی گفت: ما هرکسی را با انگ‌زدن می‌رانیم و این باعث تفکیک شدن خانواده ورزش می‌شود. جا دارد از دوستان حلالیت بطلبم. باید بگویم من یک رای در مجمع دارم و آن رای را به‌صورت مخفی در صندوق می‌اندازم و هرکسی روی صندلی ریاست بنشیند، با او همکاری حداکثری خواهم داشت.

رای‌گیری برای اصلاحات آیین نامه انتخابات به صورت بالا بردن دست صورت گرفت که همین مسئله حاشیه ساز شد.

افراد رد صلاحیت‌شده می‌توانند توسط مجمع تایید صلاحیت شوند / صالحی‌امیری: مجمع روی همان مصوبه خودش تاکید کند

یکی از موارد اصلاحات آیین نامه این است که IOC گفته مجمع کمیته می‌تواند افراد رد صلاحیت شده را تایید صلاحیت کنند.

صالحی‌امیری در واکنش به این موضوع گفت: این مسئله کار را سخت می‌کند. من پیشنهاد می‌کنم که مجمع روی همان مصوبه خودش تاکید کند. وی به هیات اجرایی پیشنهاد داد که مجمع، اصلاحات آیین‌نامه را دنبال کند.

انتخابات کمیته ملی المپیک ششم شهریورماه برگزار می‌شود

با شمارش رای‌گیری انتخابات مجمع مشخص شد که انتخابات مجمع کمیته ملی المپیک در تاریخ ۶ شهریور ماه برگزار شود.

۶۰ رای داخل صندوق قرار گرفت که از این آرا ۱۵ نفر به تاریخ ۲۰ تیر رای دادند و ۴۱ نفر نیز ششم شهریورماه را انتخاب کردند. همچنین چهار رای نیز مخدوش بود.

وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک از سردار مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی که در فتح خرمشهر حضور داشت تقدیر شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس