کد خبر 1378867
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲
گوترش: پناهجویی یک بحران سیاسی است

دبیر کل سازمان ملل متحد از روند گسترده مهاجرت‌ها از کشوری به کشور دیگر انتقاد کرد و حل این معضل را خواستار شد.

به گزارش مشرق، دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه با انتقا از روند کوج اجباری مردم جهان از کشورهای خود خواستار حل و فصل این مشکل با اراده سیاسی شد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در توییتی در این زمینه نوشت: «اکنون ۱۰۰ میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود شده‌اند.این بحران پناهندگی نیست  و  پناهندگان علت این مسئله نیستند. این یک بحران سیاسی است و تنها با همبستگی و اراده سیاسی حل خواهد شد.»

دبیرکل سازمان ملل  چندی قبل نیز در توییتی نوشته بود ،هر فردی که به دنبال زندگی بهترمی‌باشد سزاوار امنیت و کرامت است.

وی در این توییت نیز نوشت: «ما به مسیرهای امن و قانونی برای مهاجران و پناهندگان نیاز داریم.»

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که از ۴۰ سال به این‌سو میلیون‌ها افغان به دلیل ناامنی، بیکاری و جنگ داخلی در این کشور راه مهاجرت را در پیش گرفته اند.

با تغییرات سیاسی در سال ۲۰۱۴ و همچنان تحولات سیاسی و نظامی در سال گذشته میلادی در افغانستان، موج مهاجرت‌ غیر قانونی از این کشور به سوی کشورهای همسایه و غربی افزایش یافت.

دبیرکل سازمان ملل متحد چندی قبل نیز ضمن یادآوری به سایر کشورهای جهان برای کمک به افغانستان، تصریح کرد که پاکستان و ایران سخاوت فراموش نشدنی را در میزبانی از میلیون‌ها افغان از خود نشان داده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره افغانستان ضمن تقدیر از میزبانی پاکستان و ایران از میلیون‌ها اتباع افغانستان که در این کشورها به سر می‌برند، گفت: «من هرگز سخاوت کشورهایی چون پاکستان و ایران را فراموش نمی‌کنم که برای دهه‌ها از میلیون‌ها افغان نیازمند میزبانی کرده‌اند.»

گوترش: پناهجویی یک بحران سیاسی است

مهاجرانی از لیبی، سومالی و سایر کشورهای آفریقایی از جمله پناهجویانی هستند که  برای فرار از مشکلات عدیده در کشورهای خود اغلب عازم اروپا می‌شوند.ترکیه و یونان نیز نقاط اصلی عبور و مرور مهاجران با هدف عبور از اروپا ، فرار از جنگ برای شروع زندگی جدید بوده‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    گوترش: پناهجویی یک بحران سیاسی است.نه بابا .تازه اولشه 20000000 بیست میلیون اوکراینی فرار کردند بیش از ده میلیون ریختند داخل اروپا برای همیشه حالا دارند تازه میفهمند وقتی اول جنگ دروغی تبلیغ میکردند روسیه میخواد سه روزه اوکراین را بگیره چه غلطی کردند و اسحله شون به خودشون شلیک شد. و 20000000 بیست میلیون اوکراینی در رفتند.اتحادیه اروپا کمرش زیر بار جنگ اروپا هنوز سه ماه نشده داره میشکنه و صدای ترق توروقش بلند شده تازه هنوز نفت و گاز روسیه برای اروپا قطع نشده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس