کد خبر 1378123
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۴۶۱ واحد نسبت به روز گذشته همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران برخلاف روز گذشته که روند منفی داشت، امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۴۶۱ واحد به رقم یک میلیون و ۵۸۲ هزار ۱۴۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با رشد ۱۳۳۵ واحد به رقم ۴۴۱ هزار و ۵۱۲ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از ۶ میلیون و ۲۷۸ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۷.۷ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۰۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۵۴۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱۶ صدم درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن ۳ دهم درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بورس امروز ۳۱ اردیبهشت ماه

شاخص آزاد شناور ۱۲ صدم درصد تقویت شد، ساخص بازار اول بورس ۱۲ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود ۲ دهم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی پارس،‌ پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر و پتروشیمی شازند بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۲۷ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۵۶۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۹۲ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه هم ۳۶۸ هزار میلیارد تومان شد. معامله گران امروز بیش از ۲.۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در فرابورس ایران در قالب ۳۱۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۳۲۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای داروسازی دانا، اعتباری ملل، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان، برق پیوند گستر پارس، برق جهرم و ایرانول بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نماد صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

 با توجه به فصل برگزاری مجامع شرکت‌ها عمده شرکت‌های بورسی و فرابورسی برای عملکرد سال گذشته خود سود شناسایی کرده و بین سهامداران از طریق سجام پرداخت می‌کنند، بنابراین توصیه می‌شود سهامداران خرد تا پایان فصل برگزاری مجامع، سهام خود را نگه دارند.

به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس یک فرایند بلندمدت است و باید از محل پس‌انداز صورت گیرد و پرتفوی متنوع از سهام شرکت‌های بنیادی و هلدینگ‌ها انتخاب شود که بیشتری بازده و کمترین ریسک متوجه سرمایه‌گذار شود، اما در هر حال ریسک و بازده جزو ذات بازار سرمایه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 2
    سود پول بورس از نجس هم نجس تر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس