ارمنستان

در ادامه تنش سیاسی در ارمنستان، هزاران مخالف نخست وزیر این کشور در تجمعی در پایتخت ارمنستان استعفای او را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای از تداوم تظاهرات علیه دولت «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در روز شنبه در اعتراض به مذاکرات وی با دولت جمهوری آذربایجان بابت مسئله قره باغ کوهستانی خبر دادند.

خبرگزاری «ترند» به نقل از رسانه‌های ارمنستانی نوشت که مخالفان پاشینیان که حدود  چهار هزار نفر تخمین زده می‌شدند دعصر شنبه به وقت تهران در شهر ایروان خبر تجمع کردند. معترضان که در «میدان فرانسه» تجمع کرده بودند خواستار استعفای فوری نیکول پاشینیان شدند.

بیشتر بخوانید:

علی اف: می‌خواهیم خصومت با ارمنستان را کنار بگذاریم

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» نیز نوشت که  در ر راهپیمایی امروز تجمع کنندگان شعارهای «شرم بر پاشینیان» و «نیکول خائن است» سر دادند. «ایشخان ساقاتلیان» هماهنگ کننده «جنبش مقاومت ارمنستان» و معاون پارلمان این کشور خطاب به نیکول پاشینیان، گفت که او ماموریتی به نمایندگی کشور و از طرف مردم ندارد و هر توافقی که او به دست آورده، بی اعتبار است.

وی به پاشینیان گفت: «شما یک راه دارید، استعفای سریع، بدون هیچ شوکی. سعی نکنید کشور بی‌ثبات کنید، باید بدون خونریزی بروید، خونی که ریخته‌اید بس است.»

ایشخان ساقاتلیان پس از راهپیمایی در میدان فرانسه گفت که فردا یکشنبه تظاهراتی برگزار نخواهد شد و  تنها در زمینه موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر خواهد شد که از تحلیلگران سیاسی، کارشناسان، شخصیت های عمومی و سیاسی دعوت شده است.

 در روزهای گذشته  نیز پلیس ارمنستان با حمله به تظاهرات خودرویی در ایروان، ۲۱ معترض را که خواستار استعفای نخست‌وزیر بودند بازداشت و خودروهای آنان را توقیف کرد.  اپوزیسیون ارمنستان  چندی است که  در سراسر این کشور تظاهراتی برگزار کرده و خواستار استعفای پاشینیان شده است. معترضان بر این باورند که اقدامات دولت برای این کشور و قره باغ کوهستانی مخرب است. (جزئیات بیشتر)

جنگ  بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و  روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

با این حال، این دو کشور کماکان در نقاط مرزی باهم مشکل دارند و طرفین اغلب همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذر بایجان جمعه گذشته  با مطرح کردن ادعاهایی درباره جنگ اخیر با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی گفت که روسیه از طریق قزاقستان و ترکمنستان در جریان جنگ ۲۰۲۰ ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به ارمنستان تسلیحات عرضه می‌کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    تمام کشورا در جهان متعلق ب ملت و مردم آن کشور است نع اینکه ملک شخصی حاکمانش ، حکام باید ب مطالب و خواسته های مردم گوش دهد نه اینکه بامیل و اراده خودش رفتار کند
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 1
    کشورهای مدرن فرانژادی مثل ایران، اتحادیه اروپا دارند موشک به فضا میفرستند اونوقت ترکیه هنوز درگیر مسایل قرون وسطی نژاد و نژادپرستی هست‌ چقدر حقیر چقدر عقب افتاده چقدرپست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس