کد خبر 1377242
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
روسیه به دو زیردریایی اتمی جدید با موشک‌های بالستیک و کروز مجهز می‌شود

ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که به زودی دو زیردریایی اتمی استراتژیک مجهز به موشکهای پیشرفته به این ناوگان اضافه خواهد شد.

به گزارش مشرق، دریادار «سرگئی آواکیانتس» روز جمعه اعلام کرد که نیروی زیردریایی ناوگان اقیانوس آرام روسیه به زودی دو زیردریایی دو زیردریایی اتمی پیشرفته تحویل خواهد گرفت.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این فرمانده ناوگان اقیانوس آرام روسیه افزود: زیردریایی اتمی استراتژیک «کنیاز اولگ» و رزمناو چند منظوره زیردریایی اتمی «نووسیبریسک» و زیردریایی دیزلی-برقی «ماگادان» به زودی به ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه اضافه خواهند شد.

وی در مصاحبه با روزنامه کراسنایا زوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه افزود: اجازه دهید بگویم که ناوگان ما امسال اولین زیردریایی اتمی استراتژیک پروژه Borei-A و اولین زیردریایی اتمی پروژه Yasen-M را تحویل خواهد گرفت. رزمناو زیردریای اتمی کنیاز اولگ با موشکهای بالستیک بولاوا و رزمناو چند منظوره نووسیبریک با موشکهای کروز کالیبر و اونیکس مجهز هستند.  

 وی ادامه داد، ناوگان اقیانوس آرام ارتش روسیه همچنین رزمناو دیزلی-برقی ماگادان را نیز در سال جاری دریافت خواهد کرد. با اضافه شدن این رزمناو، ناوگان ما به شش زیردریایی رادارگریز مجهز به موشکهای کروز کالیبر مجهز ارتقا خواهد یافت.  

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه زمستان سال گذشته در مراسمی با حضور سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور با ارتباط ویدئویی با کارخانه کشتی سازی «سوماش پردپریاتیا» در بندر سورودوینسک (در شمال غرب روسیه)، دستور تحویل هرچه سریعتر زیردریایی‌های اتمی نووسیبیرسک و کنیاز اولگ به ناوگان روسیه را صادر کرده بود. این زیردریاییها اکنون در مرحله تست و بازرسی قرار دارند.  

پوتین در سخنرانی خود گفته بود: این زیردریایی‌های اتمی قادرند نه فقط با اهداف دریایی بلکه اهداف زمینی نیز بطور موثر وارد جنگ شوند.

ناوگان زیردریایی‌های اتمی روسیه میراث دوران شوروی است و دولت روسیه برای تعویض و جایگزینی زیردریایی‌های فرسوده و کهنه با زیردریایی‌های پیشرفته در حال برنامه ریزی است.
 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس